Osim tradicionalnih bliskih Njemačke, Austrije, Slovenije i Češke, s kojih se ove godine očekuje stabilan rast ne bude li još nekih iznenađenja, posebnu pažnju i u ovoj sezoni imamo prema poljskom, brzorastućem turističkim tržištu, dok će SAD biti važno daleko tržište kojem je Hrvatska sve zanimljivija.
Istodobno, slijedom okolnosti neka su tržišta i dalje u stand by modu, što se i dalje odnosi na Skandinaviju. Direktori inozemnih predstavništava Hrvatske turističke zajednice bili su traženi na Danima Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) koji su se održali početkom tjedna u Opatiji.
Kako je poznato, Poljska je jedina zemlja iz koje su i u pandemiji rasle brojke o turističkom prometu u Hrvatsku, a direktorica poljskog predstavništva Agnieszka Anna Puszczewicz i dalje nastoji privući nove goste iz te zemlje.
Nakon što je sličan event za poljsku turističku “kremu” bio u Zadru, idući tjedan u Hrvatsku dolazi poseban avion poljskog avioprijevoznika LOT-a, a obilazit će se Kvarner.
Povratak u normalu
”Nakon što je u prvih mjesec dana invazije na Ukrajinu sve vezano uz turizam u Poljskoj stalo, sad se sve vratilo u normalu, a više nego situacija u Ukrajini, na promet će utjecati inflacija i ekonomska situacija. Krećemo uskoro s letovima, LOT nam je opet strateški partner i to je jako važno da dovedemo goste više platežne moći.
Nadam se da će se situacija s pandemijom zaista smiriti, pa možemo razgovarati o malo više zimskih letova, kazala je Puszczewicz za Poslovni dnevnik. Američko tržište usmjereno je više nego ikada na Europu, a Hrvatska im je sve zanimljivija, kaže Leila Krešić Jurić, direktorica predstavništva HTZ-a u New Yorku.
”Kao jedna od rijetkih europskih destinacija koja je bila otvorena za goste s američkog tržišta, Hrvatska je još tijekom pandemije stekla status jednog od najpoželjnijih turističkih odredišta za goste iz SAD-a. Usto, Hrvatsku u pravilu posjećuju visoko obrazovani Amerikanci i česti putnici koji su dobro upoznati s lokacijom Hrvatske i udaljenošću od Ukrajine.
Ako rat ne eskalira, možemo očekivati sezonu daleko bolju od lani, no nešto niže razine od 2019. godine”, kaže Krešić Jurić. Do danas su najavljene i puštene u prodaju karte za dvije izravne avio-linije prema Hrvatskoj, to je let New York – Dubrovnik kompanije United koji će biti aktualan do 26. listopada, te Transatov let Toronto – Zagreb do 30. listopada.
HTZ u Americi između travnja i lipnja sudjeluje na B2B radionicama partnerskih udruženja te organizira webinare za američke turoperatore i agente. Skandinavsko tržište zasad je na “stand by” modu najviše zbog odnosa s Rusijom, tako da Hrvatska trenutno nema drugo nego investirati u budućnost, a tu su naznake dobre, potvrdio nam je Vedran Sušić, direktor HTZ-a u Švedskoj koji pokriva cijelo tržište Skandinavije, odnosno nordijske i baltičke zemlje.
SAS istraživanje
”U vrijeme pandemije kroz kampanju i stalnu prisutnost u medijima uspjeli smo zadržati interes za Hrvatsku i dalje smo među top 5 destinacija po interesu Skandinavaca, i dalje smo na istoj razini kao Španjolska i Grčka koje su apsolutan broj jedan u Švedskoj, ali i Skandinaviji, no i dalje je taj “load faktor” nizak, jer Skandinavci i dalje ne putuju nigdje osim unutar vlastitih granica.
No dobro je da smo im u fokusu, prema SAS-ovim istraživanjima Split je među 5 top destinacija za odmor i po broju bukinga za ovu sezonu”, kaže Sušić.
Nakon što završi škola sredinom lipnja očekuje se promet sa švedskog tržišta, s kojeg nam dolazi u prosjeku 70 posto individualnih gostiju, ostalo pokrivaju turoperatori.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu