Najveći svjetski proizvođač zrakoplovnih motora, General Electric, poslao je 4,8 milijardi dolara vrijednu ponudu za preuzimanje aeronautičke divizije grupacije Smiths iz Velike Britanije. Akvizicija bi trebala dodatno učvrstiti GE-ovu poziciju na tržištu zrakoplovnih uređaja, posebice zbog rastućih narudžbi najvećih svjetskih proizvođača aviona američkog Boeinga i europskog Airbusa.Nakon što 2001. nije uspio za čak 45 milijardi dolara preuzeti Honeywell International General Electric je na korak do važne akvizicije u aeronautičkoj industriji. Doduše, preuzimanje još trebaju odobriti Smithsovi dioničari i tržišni regulator, no prema posljednjim informacijama, očekuje se njihovo zeleno svjetlo. Posebno uzme li se u obzir nezadovoljstvo investitora grupacije Smiths vezanih uz kontinuirani pad dobiti, koji je u drugoj polovici prošle godine prerastao u gubitak od 214 milijuna dolara. U priopćenju je uprava Smithsa navela da se na prodaju odlučila zbog sve većih investicija u ovaj dio poslovanja, što kompanija ne može pratiti. Analitičari se slažu da je kupnja problematične divizije, u čijim pogonima je zaposleno oko 11.000 radnika, iznimno atraktivna za General Electric. Naime, u Smithsovim pogonima proizvode se dijelovi za civilne i vojne zrakoplove i helikoptere među kojima su F-35, JSF, 767, Tanker Transport, F-22, F-16 Block 60, Eurofighter Typhoon i Apache. Nadalje, Electricova proizvodna linija ne preklapa se sa Smithsovom pa će tako GE u svoj asortiman uključiti računalni sustav i elektroničku opremu Airbusa A380, kao i Boeinga 787 i 767. Uz to će dobiti proizvodnu liniju propelera, spremnika za gorivo, mjenjača te elektromehaničke opreme.
Smiths i GE su također najavile joint venture u proizvodnji obrambene opreme uključujući radare i detektore, u kojem će britanska kompanija imati 64 postotni udio. Predsjednik uprave General Electrica Jeffrey Immelt izjavio je u prosincu kako će tvrtka izdvojiti 7 milijardi dolara namijenjenih ovogodišnjim preuzimanjima. Prošli tjedan tako je GE preuzeo proizvođača opreme za vađenje nafte Vetco Gray za 1,9 milijardi dolara očekujući u idućim godinama rast investicija u operacije na novim bušotinama. Vetco inače drži 25-postotni udio na svjetskom tržištu off-shore opreme koja dnevno stoji 500.000 dolara. I dok General Electric sve više posvećuje pozornost poslovanju s naftom, odnosno opremom za vađenje nafte te aeronautičkoj industriji, istodobno se nastoji riješiti manje profitabilnih divizija. Početkom prošlog tjedna uprava je priopćila kako je u potrazi za kupcem svoje jedinice za proizvodnju plastičnih masa procijenjene na gotovo 10 milijardi dolara, koje će joj poslužiti za nova preuzimanja.
Istraga u BAE ostavila RAF bez Typhoona
Britanski RAF će najvjerojatnije biti prisiljen i dalje se oslanjati na zastarjele borbene zrakoplove Tornado F3 jer će većina aviona tipa Eurofighter Typhoons proizvedena u pogonima BAE Systemsa biti isporučena Saudijskoj Arabiji. Saudijska kupnja vrijedna 20 milijardi funti poremetila je tijek isporuka. Naime, britanski istražni organi započeli su opsežnu istragu o prijašnjem ugovoru kojim je Saudijska Arabija kupila 200 zrakoplova Tornado i gdje je vjerojatno došlo do nepravilnosti i prijevare. Dok traje istraga, proizvodnja novih Eurofightera je obustavljena. Slično se dogodilo i 1980. godine kada je istraga, također vezana uz ugovore sa Saudijcima, prekinula proizvodnju čime je RAF bio primoran na korištenje starih F4 Phantoma duže nego što je planirano.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu