Nastup Hrvatske turističke zajednice (HTZ) na Turističkom sajmu u Beogradu, održanom prošloga tjedna, bio je više nego skroman.
Doznajemo da je štand HTZ-a na samo 20 kvadrata bio gotovo skriven od pogleda. Svi koji su željeli vidjeti što Hrvatska nudi ove godine dobro su se namučili tražeći ga. Jedini izlagač iz Hrvatske koji se istaknuo bio je zagrebački Hotel Palace, za čiji je štand dobar dio posjetitelja mislio da zapravo predstavlja Hrvatsku. Kazali su nam to srpski turistički profesionalci koji su neugodno iznenađeni ne samo skromnim hrvatskim nastupom, već i dojmom da je Hrvatska odustala od srpskoga emitivnog tržišta. To i nije daleko od istine sudeći prema ambicijama koje su nam otkrili u HTZ-u, kojem je cilj obraniti prošlogodišnje brojke, odnosno nastaviti s trendom rasta turističkog prometa iz Srbije.
107tisuća
dolazaka ostvarili su turisti iz Srbije u prošloj godini u Hrvatskoj
A brojke su i dalje slabe: lani je ostvareno tek 107 tisuća dolazaka iz Srbije (+4 posto) i 621 tisuća noćenja, što je na razini 2013. Inače, Beogradski sajam kroz 30 godina postojanja na glasu je kao značajan međunarodni sajam, a ove godine na njemu se predstavilo više od 1100 izlagača iz 50 zemalja, a posjetilo ga je oko 60 tisuća ljudi. "Hrvatska je na Beogradskom sajmu bila neprimjetna, bez aktivnosti kojima bi skrenula pažnju, štand je bio na zabačenom mjestu. Također, ne primijećuje se nijedna druga aktivnost kojom bi Hrvatska izazvala interes turista iz Srbije, za razliku od kampanje prije nekoliko godina koja je dala dobre rezultate, ali ju je trebalo nastaviti", ispričao nam je Aleksandar Seničić, direktor Udruženja turističkih agencija Srbije (YUTA). U HTZ-u priznaju da su lani nastupali na 49 kvadrata, odnosno više no duplo većem štandu nego ove godine, a jedan od glavnih razloga je broj suizlagača: prijavio se samo jedan (TZ Grada Zagreba).
Ukupni troškovi sajma iznosili su 47 tisuća kuna. "Očekujemo da će HTZ tijekom godine sudjelovati u studijskim putovanjima novinara i agenata iz Srbije. U skladu sa smjernicama Strateškoga marketinškog plana, promotivne aktivnosti sve više će se provoditi kroz online oglašavanje, društvene mreže i stručne radionice, prezentacije za poslovne partnere i medije, samostalne prezentacije u inozemstvu poput road show prezentacija te manji sajamski nastupi", objašnjavaju u HTZ-u. Srpski partneri s nostalgijom se sjećaju 2009., kad je tadašnji ministar Damir Bajs odlučio krenuti u osvajanje tržišta Srbije. Uz snažan sajamski nastup tad je u Srbiji sa sloganom "Tako lepa, tako blizu" postavljeno 230 jumbo-plakata i 100 city lightsa u Beogradu, Novom Sadu i Subotici. Naši sugovornici iz turističke branše tvrde da je srpsko tržište na to dobro reagiralo i da je kampanju trebalo nastaviti.
Jutt Ferlan
Srbija je za nas emitivno tržište koje je jednako vrijedno kao i druga
"Istina je da u Hrvatskoj stagnira tržište Srbije, svi smo toga svjesni, no broj gostiju iz Srbije ipak svake godine neznatno raste, što se očekuje i u ovoj godini, pogotovo u Istri. I Zagreb ima dobar imidž, posebno u poslovnom segmentu, dobre su prometne veze, imate dobre hotele. No, ako želite razvijati neko tržište, u njega stalno treba ulagati, to rade Grčka i Turska. Bugarska je krenula u agresivnu kampanju i bilježi značajan rast u Srbiji. U Hrvatsku žele putovati gosti koji žele kvalitetu, više troše i to im nije problem. Takvima se trebate obraćati u kampanji", ističe Seničić te dodaje kako se problem (ne)sigurnosti srpskih građana u Hrvatskoj sve manje spominje, pogotovo među mlađima koji nisu opterećeni prošlošću.
Direktorica Hotela Palace Josipa Jutt Ferlan ugodno je iznenađena velikim interesom srpskih turista."Srbija je za nas klasično emitivno tržište koje je jednako vrijedno naše pažnje kao i druga tržišta. Pored onih koji putuju u jeftine apartmane u Grčku, postoji velik broj turista iz Srbije koji su spremni izdvojiti novac za odmor. Oni putuju avionom i odsjedaju u hotelima s pet zvjezdica, i upravo takvi gosti bili su na našem štandu. Usto, nama je Srbija već stabilno korporativno tržište i put u Beograd iskoristili smo za susrete s našim korporativnim partnerima", objašnjava Jutt Ferlan. Direktorica Palacea ističe i veliku važnost novih zračnih linija AirSerbia za Zagreb, ali i za destinacije na Jadranu u sezoni."Za razvoj tržišta jako su važne zrakoplovne veze, a ove godine uz letove Zagreb-Beograd uvode se i sezonski letovi za Dubrovnik, Split i Pulu. Oni su pokazali inicijativu, a mi bismo sad trebali pokazati da želimo primiti goste sa srpskog tržišta", kaže Jutt Ferlan.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zašto se brišu postovi u kojem sam naveo primjere zašto Hrvatska nije sigurna destinacija.
Pa bolje da turisti znaju da mogu biti vrlo lako ubijeni i opljačkani u Hrvatskoj.
Bedastoce da Hrvatska nije sigurna. Pa bas sigurnost je jedan od najvećih aduta hrvatskog turizma pogotovo u današnje vrijeme. Svaki turist pa i iz Srbije siguran je koliko i domaći i prijeti mu jedino dzeparenje,torbicarenje…dakle klasika. Hrvatska je dakle dosadna ali sigurna destinacija! A kad odeš u Tunis ili Egipat i slično nisi 100% siguran da nećeš osvanut na svim svjetskim medijima u narančastom odijelu jer su te zemlje realno nesigurne!
u srbiji je ove godine hit albanija.
Uključite se u raspravu