Srbijanski premijer Aleksandar Vučić izjavio je prije nekoliko dana da će u dogledno vrijeme Air Serbia kupiti jednu balkansku aviokompaniju. Vučić nije naveo koja bi to aviokompanija bila, no rekao je i da bi srbijanski nacionalni avioprijevoznik dosad već kupio dvije ili tri aviokompanije u regiji da nema političkih prepreka za to, piše Večernji list.
Air Serbia, otkako je u nju 2013. godine sa 49 posto udjela ušao moćni Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, bilježi velike stope rasta pa je Vučić kazao i da srbijanska aviokompanija posluje uvjerljivo najbolje u cijeloj regiji. Kao prva moguća akvizicija Air Serbije u stručnim se krugovima navodi crnogorski Montenegro Airlines, koji je ovaj mjesec potpisao memorandum o strateškoj i komercijalnoj suradnji s Etihadom.
Vučićeve izjave o akvizicijama Air Serbije u regiji stižu u vrijeme kad hrvatska Vlada drugi put pokušava naći kupca ili strateškog partnera za Croatia Airlines. Za to je angažiran fond Svjetske banke IFC, koji je ispitao interes 13 svjetskih aviokompanija za hrvatskog avioprijevoznika. Kao što smo pisali prije nekoliko dana, u drugi krug ušli su njemačka Lufthansa, grčki Aegean Airlines i Turkish Airlines, s kojima će predstavnici IFC-a nastaviti razgovore o modelu po kojem bi ušli u CA – dokapitalizacijom, kupnjom ili strateškim partnerstvom.
Nakon tih razgovora sljedeće će se godine raspisati međunarodni javni natječaj na koji će se moći javiti i druge aviokompanije, pa tako i Air Serbia. Ona će, pak, s obzirom na to da Srbija nije u EU, moći steći najviše 49 posto dionica CA. Vlada je ovaj put angažirala IFC kako bi našla potencijalne kupce i tako bila sigurna da će se netko javiti na natječaj kako se ne bi ponovio scenarij iz prvog natječaja na koji se nije javio nitko. IFC, kako doznajemo, nije kontaktirao s Air Serbijom zbog Croatia Airlinesa, no zato jest s Etihadom, koji je pokazao interes za hrvatskog avioprijevoznika.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.@delboy-možemo živjet od srbijanaca, ali to ne znači da bih ih tolerirao u RH! Za mene su oni prekodrinski fašisti koje trebamo tako i tretirati! Dok se ne ispričaju, plate ratnu štetu, vrate oteto i kažu gdje su nestali no passaran!
PD ,
zašto ste toliko opsjednuti Yugokomšijama s Balkana ?
Okrenite se malo prema EU i Regiji Jadran – Baltik.
jesi li ti retardiran ili što? biznis je biznis. živimo od srba, a ne od litvanaca.
Koliko moras biti tup da u zemlji koja ima 13 milijuna turista imas avio kompaniju koja radi gubitak i ides je prodati i to svabama. Ca treba raditi samo turisticki charter za pulu.zadar.split.krk i dubrovnik. Zagreb ionako low cost opsluzuje i tu nemaju sanse ali mogu dovesti bar 5 milijuna putnika na jadran i poslovati sa profitom. Ali poznato je da je kokosar zo-ki-mun postavio svog prijatelja za direktora ca pa sta onda ocekivati.
PD ,
zašto ste toliko opsjednuti Yugokomšijama s Balkana ?
Okrenite se malo prema EU i Regiji Jadran – Baltik.
Uključite se u raspravu