Srbijanska nacionalna aviokompanija Air Serbia, bivši JAT, najavila je da će od lipnja sljedeće godine uvesti redovnu direktnu liniju Beograd – New York.
Time će Air Serbia biti jedini zračni prijevoznik u regiji koji će imati intekontinentalnu liniju, dok će beogradski Aerodrom Nikola Tesla Beograd jedini u regiji biti izravno povezan s nekom od američkih zračnih luka. Srbijanska aviokompanija za letove prema SAD-u namjerava uzeti u najam jedan širokotrupni zrakoplov, vjerojatno A330, koji ima kapacitet oko 260 putnika. Ciljna skupina im je srbijanska dijaspora koja, prema procjenama, oko New Yorka i Chicaga broji oko 200.000 pripadnika, ali i dijaspora iz drugih balkanskih zemalja, pa i Hrvatske.
2,23milijuna
putnika imala je MZLZ u prvih deset mjeseci 2015.
Air Serbia će uvođenjem linije Beograd – New York tako nastaviti veliku ekspanziju koja je počela 2013. godine, kad je u tadašnji JAT s 49-postotnim udjelom ušao moćni Etihad, aviokompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. U flotu Air Serbije nakon toga je došlo 10 airbuseva, pa je s ukupno 20 aviona ta aviokompanija proširila svoju mrežu letenja, a rezultati su se odmah vidjeli na kraju 2014. godine – prihodi su porasli čak 87 posto, na 262 milijuna eura, a broj putnika je povećan 68 posto, na 2,3 milijuna.
Time je Air Serbia postala regionalni lider i s tog trona svrgnula hrvatsku nacionalnu aviokompaniju Croatia Airlines, koja je dotad bila od JAT-a jača i po prihodima i po broju putnika. Air Serbia uvela je i direktne linije između Zagreba i Beograda, i to dva puta dnevno, kako bi što više putnika iz Hrvatske privukla na svoje letove s Nikole Tesle na druge europske destinacije. Sve je to pratila i snažna promidžbena kampanja koja se i danas može primijetiti u medijima, ponajprije na nekim televizijama.
4,16milijuna
putnika imao je Aerodrom Nikola Tesla u prvih deset mjeseci 2015.
U prvih devet mjeseci ove godine Air Serbia imala je operativne prihode od 1,361 milijardu kuna, što je rast od 25 posto u odnosu na istp lanjsko razdoblje. Broj putnika je pak rastao 15 posto i dosegnuo brojku od 2,03 milijuna u devet mjeseci. Croatia Airlines je pak u devet mjeseci ove godine imala 1,118 milijardi kuna operativnih prihoda, što je pad od jedan posto, dok je prevezla 1,456 milijuna putnika, dva posto više nego lani u istom razdoblju.
Pritom valja napomenuti da je Croatia zbog programa restrukturiranja morala srezati svoju flotu i broj letova. S druge strane, oko ulaska Etihada u Air Serbiju vežu se kontroverze. Dio srbijanske javnosti smatra da je Srbija u tom poslu prošla lošije od Arapa jer je država na sebe preuzela 230 milijuna dolara dugova JAT-a, u Air Serbiju uložila dodatnih 90 milijuna dolara, dok je Etihad uložio 40 milijuna dolara, i to kroz zajam. Ugovor o ulasku Arapa u Air Serbiju pod istragom je Europske komisije zbog sumnje da nije u skladu s obvezama Srbije prema EU.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Znaci Srbija je za 300m$ dobila iznajmljenih 20aviona kojima placa leasing i izgubila 49% istoga zbog kredita od 40m $ ?
O tome kako ce sve te potpore morat vrati, nekom drugom prilikom.
Pa mi smo prodali našu zračnu luku Francek adio Francuzima.
Oni su rekli da će povećati promet.
Čim CA prestane posluživati one odvatne suhe keksiće/kolutiće češće ću se s njima voziti!
Nema goreg zbpg podjele tržišta – za putnike raditi dvostruke troškove..
Ako hoćeš jeftino u Grčku, ideš iz GRaza, Beča ,Ljubljane.. dalje sjeverno, da bi se spustio na jug,
da bi išao u New York moraš ići u Frankfurt, ili Paris…da bi išao u Dubai, ajde tu i neke logike ima , da ideš
u Beograd…ali iči istočno, da dođeš zapadno tj, na istočnu obalu USA, jer bolesno,…
Nema goreg od presjedanja, na relacijama od pola sata vožnje, ili malo duže, pa opet procedure,
i troškovi čekanja, konzumiranja svega, pa ukrcavanja, pa stres ponovnog polijetanja ili slijetanja………
Sad sve više gledam. diretno- najdiretnije- kratko, najkraće, nejjednostavnije i usput sve obaviti
što možeš..
Uključite se u raspravu