AHK Business Outlook: Kakav utjecaj ima koronavirus na hrvatsko gospodarstvo?

Autor: Poslovni.hr , 09. travanj 2020. u 10:15
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL

Gotovo 90% tvrtki članica Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore  (AHK)  ocjenjuje srednjoročni razvoj svoje ekonomske situacije lošim, a gotovo trećina  njih  očekuje pad prometa od više od 50%. 

Ovo su samo dva rezultata  aktualno provedenog  istraživanja među tvrtkama članicama AHK-a,  koja pokazuju da  koronavirus  ima negativan utjecaj na hrvatsko gospodarstvo i da će imati dalekosežne posljedice.
Iako gotovo 41% sudionika u  istraživanju  trenutnu poslovnu situaciju svojih tvrtki  još uvijek ocjenjuje  kao zadovoljavajuću, a  njih  47% kao lošu, 80% ispitanika očekuje lošiji poslovni razvoj u sljedećih dvanaest mjeseci.
Njih  čak 88% srednjoročni gospodarski razvoj  ocjenjuje lošim.  84% sudionika u  istraživanju  govori o manjim ili nikakvim ulaganjima, a  skoro  55% očekuje da će se broj zaposlenika  smanjiti u sljedećih dvanaest mjeseci.
Najveći rizici za gospodarski razvoj smatraju se pad  potražnje  (72,5%), nedostatak mogućnosti financiranja  (51%)  i opći uvjeti  gospodarske  politike (51%).

Koji se konkretni učinci očekuju od pandemije  koronavirusa? 

Najveći pad bilježi čak 78,4% sudionika istraživanja u kategoriji potražnje za proizvodima i uslugama.  Nakon toga slijede ograničenja putovanja (72,5%), otkazivanja narudžbi (64,7%) i odgođena ili otkazana ulaganja (62,7%).
Nadalje, 33,3% tvrtki članica AHK očekuje pad prometa za 10-25%, 23,5% za 25-50%, a čak 29,4% za više od 50%.

Direktorica Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Stefanie Ziska objašnjava: “U ovim je teškim vremenima osiguravanje opskrbnih lanaca posebno važno za održavanje gospodarstva. No, i vlada ima iznimno važnu ulogu: nedavno je donesen sveobuhvatan paket mjera za pomoć gospodarstvu. To uključuje mjere poput otpisa određenih poreza i davanja za razdoblje od tri mjeseca, odgoda plaćanja poreza na dohodak i doprinosa za socijalno osiguranje kao i financijska pomoć za spašavanje radnih mjesta u najviše pogođenim djelatnostima. Kriza također nudi mogućnosti: Hrvatska se može i treba osloboditi svoje ovisnosti o turizmu, koji je sada teško pogođen i usredotočiti se na proizvodni sektor. Dobavljači također sadamogu profitirati, jer će tržišta opskrbe u Europi postati važnija. AHK, kao pouzdan partner, Vas u tome može podržati.”

Istraživanje AHK Business Outlook provedeno je od 27.3.2020 do 2.4.2020. U istraživanju je sudjelovala 51 tvrtka članica. U istraživanju su bile zastupljene tvrtke iz sljedećih djelatnosti: usluge (46%), industrija / građevinarstvo (42%) i trgovina (12%). 48% sudionika u istraživanju su tvrtke s do 100 zaposlenika, 38% 100-1000 zaposlenika i 14% više od 1000 zaposlenika. Stoga smatramo da je istraživanje reprezentativno i da predstavlja odraz trenutnog stanja među tvrtkama članicama AHK.

Komentirajte prvi

New Report

Close