Agrokoru u fokusu profit, najdublje promjene u trgovini

Autor: Jadranka Dozan , 31. listopad 2017. u 08:06
Ramljakov tim predstavio analizu o budućnosti poslovanja/T. Miletić/PIXSELL

Broj zaposlenika i pripadajući troškovi bit će smanjeni s vremenom, rečeno je jučer.

Prema jučer predstavljenim planovima održivosti Agrokorovih kompanija i poslovnih segmenata, glavni fokus u budućnosti će biti učinkovitost poslovanja odnosno operativna dobit, a ne prihodi, što je bio slučaj u ključnim biznisima koncerna. 

Kako u ukupnim prihodima Agrokor grupe (lani 6,13 milijardi eura) najveći udjel ima segment Maloprodaje, a bilježi i najslabiji operativni rezultat, upravo kompanije iz te poslovne grupe čekaju najveće promjene i najopsežnije restrukturiranju. Sektor Prehrane nastavit će rasti i optimizirati operativnu dobit (EBITDA-u), dok se u Poljoprivredi u pogledu profitabilnosti u idućim godinama očekuju plodovi velikih kapitalnih investicija proteklih godina. Imovina u okviru non-core djelatnosti koja je svrstana u poslovnu grupu Agrokor Portfolio Holdingsa (APH) bit će rasprodana, a zaposlenici Agrokora d.d. premješteni u osnovne djelatnosti. To su od glavnih naglasaka planova na kojima su savjetnici za restrukturiranje iz Alix Partnersa, s upravama Agrokora i pojedinih kompanija radili šest mjeseci.   

Agrokor d.d. kao krovno društvo, postat će, kažu, fokusiranije, a u svrhu pojednostavljenja strukture Agrokor Grupe. Funkcije planiranja i upravljanja do daljnjega će nastaviti izvoditi Agrokor d.d. iako je planirano da se te aktivnosti s vremenom premjeste ili razviju u operativnim kompanijama. Broj zaposlenika i pripadajući troškovi biti će smanjeni s vremenom, a sam Agrokor d.d. postati će servis za izvještaje i planiranje za puno manji dio poslovnih aktivnosti što će i smanjiti davanja pojedinačnih kompanija sa ciljem da se istodobno izgrade relevantne funkcije u pojedinim kompanijama te stvore određene rezerve. Za prihod strateških djelatnosti koje čine jezgru poslovanja koncerna Agrokor do kraja 2021. se u odnosu na 2016. očekuje pad prihoda od pet posto, dok bi se istodobno EBITDA trebala udvostručiti u odnosu na 230 milijuna eura zabilježenih u ključnim segmentima lani.

 

338 posto

predviđeni rast operativne dobiti maloprodaje

Strateške djelatnosti koje čine jezgru poslovanja u razdoblju do 2021. trebale bi generirati više od 1,4 milijarde EUR slobodnog novčanog tijeka.  U Poslovnoj grupi Maloprodaje (Mercator, Konzum, Velpro, Tisak, Konzum BiH) oko 75% dolazi iz Slovenije i Hrvatske, a približno toliki postotak u ukupnim prihodima čine i prihodi Poslovne grupe Maloprodaja. Kako je istaknuo Teo Vujčić, savjetnik izvanrednog povjerenika za tu diviziju, u prošlosti je fokus bio usmjeren na rast prihoda u kombinaciji sa visokom razinom kapitalnih investicija. "Strategije maloprodajne djelatnosti u različitim kompanijama variraju, ali zajedničke teme obuhvaćaju svođenje veličine kompanija na ispravnu mjeru, eliminaciju svih višaka te veliki fokus na povećanje EBITDA koja značajno odstupa od standarda industrije", kaže.

Trošak restrukturiranja maloprodaje procjenjuje se na 14 milijuna eura, a planom se predviđa da se do 2021. godine prihodi u segmentu maloprodaje u odnosu na 2016. smanje za 8 posto, no u istom bi razdoblju EBITDA trebala porasti čak 338 posto, s 50 na 218 milijuna kuna. Sada EBITDA značajno odstupa od standarda industrije, za razliku od poslovne grupe Prehrane ili pak Poljoprivrede koja je približno oko prosjeka. Za diviziju Prehrane se pak ocjenjuje da će zahtijevati znatne kapitalne investicije.

Taj segment je 2016. generirao 64% ukupne realizirane EBITDA Agrokora, a u njemu je uglavnom cilj obraniti tržišne pozicije. Do 2021. prihodi grupe bi u odnosu na 2016. trebali porasti oko 14%, a EBITDA 24%, a procjena je da će u tom razdoblju generirati oko 470 milijuna eura slobodnog novčanog tijeka. U diviziji Poljoprivrede, koja kontrolira više od 32 tisuće hektara obradivih površina, od čega je 95 posto u državnom vlasništvu, od 2005. je uloženo 380 milijuna eura vlastitih sredstava. Restrukturiranje tog segmenta trebalo bi do 2021. rezultirati 15 posto manjim prihodima nego 2016. s tim da bi EBITDA trebala porasti 74 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close