Nelogično je da je Hrvatska turistička zajednica (HTZ) lani imala 9,3 posto manje zaposlenika nego u 2011., a isplatila je 2,5 posto više novca za plaće, ocjenili su članovi saborskih odbora za financije i turizam, koji su danas na zajedničkoj sjednici razmotrili izvješće o radu HTZ-a u 2012.
Hrvatska je lani ostvarila pet posto više turističkih dolazaka nego 2011., kao i šest posto više noćenja te porast turističkog prometa od četiri posto.
HTZ je 2012. ostvario 263,4 milijuna kuna prihoda, a imao je ukupno 232,1 milijun rashoda, čime je ostvario 31,3 milijuna kuna dobiti.
Najviše je potrošeno na oglašavanje (102 milijuna kuna), te na predstavništva i urede HTZ-a (48,7 milijuna kuna).
HDZ-ov zastupnik Jasen Mesić upozorio je na "drastičan porast troškova HTZ-a za vanjske konzultante", koji će, tvrdi, ove godine biti 8 milijuna kuna.
Upozorio je i da je samo na javnobilježničke usluge HTZ potrošio 700 tisuća kuna.
Zanimalo ga je i zašto je kod oglašavanja 'target' Španjolska, koja je u dubokoj gospodarskoj krizi.
"Zašto se nismo koncentrirali na azijska tržišta", upitao je Mesić, na što mu je ravnateljica HTZ-a Meri Matešić odgovorila kako bi to bilo moguće da Hrvatska ima tri izravne avionske linije za Peking i Šangaj.
Saborske zastupnike je zanimalo i zašto su smanjene usluge internetskog oglašavanja, kada se cijeli svijet okreće internetu.
Nelogični su im i podatci o većim sredstvima predviđenima za sajmove, kojih je održano manje.
HNS-ov zastupnik Srđan Gjurković smatra kako lokalnim turističkim zajednicama ne ostaje dovoljno novca od prihoda HTZ-a te da se uprihodovani novac dobro ne koristi.
Nadica Jelaš (SDP) upozorila je, pak, da podatak o smanjenom prihodu HTZ-a nije u korelaciji s podatcima o porastu dolazaka i broja noćenja.
Odgovarajući zastupnicima, Meri Matešić je objasnila kako je masa plaća u HTZ-u povećana jer je tijekom 2011. šest djelatnica bilo na porodiljnom pa je HTZ manje morao izdvajati za plaće, iako je imao više zaposlenih.
Na pitanje o sajmovima nije dala konkretan odgovor, a za internet oglašavanje je rekla kako "ne postoji online i offline oglašavanje nego samo oglašavanje".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu