Putničke agencije ove sezone bilježe porast prodaje adventskih, novogodišnjih i zimskih putovanja na domaćem tržištu u prosjeku do oko 10 posto u odnosu na isto vrijeme prošle godine, dok je ta prodaja u inozemstvu za domaća odredišta i do 15 posto bolja, pokazuju analize UHPA-e te Atlasa i Kompasa.
"Većina agencija ove blagdanske sezone očekuje više putnika i u Hrvatskoj i u inozemstvu, a kao i do sada hrvatski građani češće kupuju novogodišnje aranžmane, dok Božić tradicionalno radije provode u krugu obitelji", napominju iz Udruge hrvatskih putničkih agencija.
Za putovanja u inozemstvo hrvatski građani najradije biraju jednodnevna, dvo ili trodnevna putovanja autobusom u okolne države, a najpopularnija odredišta su Beč, Budimpešta, Prag, Salzburg, Milano, Toscana, Verona i Venecija, dok će oni s malo više novca na višednevna putovanja zrakoplovom, i to najviše njih do Lisabona, Londona, Rima ili Rovaniemija (Finska).
Na domaćem tržištu Zagreb je apsolutni favorit za adventska putovanja, a iz UHPA-e naglašavaju i kako je zbog toga većina hotelskih kapaciteta u glavnom hrvatskom gradu već rasprodana, a Zagreb po potražnji slijede Čazma s Božićnom bajkom obitelji Salaj te Opatija, Split i Varaždin.
"Agencije su uz adventska zadovoljne i prodajom novogodišnjih aranžmana, koja je za inozemstvu kod većine agencija za oko 15 posto bolja nego lani, a za domaća odredišta do oko 5 posto bolja. Za Novu godinu najtraženiji su aranžmani za Opatiju, Split i Dubrovnik, kao i za Rovinj, Crikvenicu i Pulu. Novost je i porast potražnje za Baranjom, a standardno dobro idu i toplice", kažu iz UHPA-e.
Dodaju da domaći za Novu godinu dosta traže i europske destinacije, poput Beča, Londona, Pariza, Praga i Budimpešte, ali i Malte, Sicilije, Portugala, Slovenije i Bosne i Hercegovine (Sarajevo).
Zimsko-skijaška sezona također ove godine agencijama privlači oko 10 posto više kupaca aranžmana, većinom u Austriji, Italiji i Sloveniji, a najviše domaćih na skijalištima će biti u terminu zimskih školskih praznika od 27. prosinca do 14. siječnja.
Iz UHPA-e napominju da su agencijske cijene svih aranžmana za ovo doba godine uglavnom slične prošlogodišnjim, ali i da kao i do sada još uvijek većinu aranžmana, gotovo 80 posto, domaći putnici plaćaju na rate.
Atlas i Kompas s jačim zanimanjem za Dubai, Lisabon i Andaluziju
Iz najvećih domaćih putničkih agencija, Atlasa i Kompasa, doznaje se da su zadovoljni prodajom blagdanskih putovanja, pri čemu iz Atlasa, kao najvećeg domaćeg touroperatora, iznose da je ta prodaja 10 posto bolja.
"Zadovoljni smo prodajom i ne očekujemo neku veću last minute prodaju, a u Europi su najtraženiji Beč, Prag, Malta i Portugal. Zagreb se dosta traži zbog Adventa, ali i obala i kontinentalne destinacije, dok se od dalekih putovanja najviše traži Kina, Tajland, Kuba, Šri Lanka, Maldivi i pogotovo Dubaij i u njegovoj blizini Ras al Khaimahom, koji su zamijenili Egipat", poručuju iz Atlasa, dodajući da se cijene kreću od 600-tinjak do više od 20 tisuća kuna.
Slično ističu i iz zagrebačkog Kompasa, napominjući da je za Novu godinu potražnja i iznad 10 posto bolja nego lani, a apsolutnim hitom ove godine izdvajaju Lisabon i Andaluziju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu