ajmo drukčiji pristup. ja smatram da naši ljudi imaju novaca ali kenjaju (da se precizno izrazim). čim kukaju, znači da se ne usude trošiti kao nekad, ali zato uredno stavljaju sa strane. nemojte sad o kontejnerima jer nitko od vas ne poznaje nikoga tko živi od kopanja po smeću. živi se gore nego prije, ne zbog neimaštine jer plaće su pale 5-30% (ovisno gdje), nego su ljudi u strahu. Još malo pa će im kriza biti redovno stanje , a zna se što to znači – početak novog ciklusa potrošnje jer vidjet će da se u stvari ništa konkretno za njih nije promijenilo, osim što su novinari rekli da je kriza.
što se tiče prodajnih cijena, i u 3,99 kuna ima dobiti itekako, samo što je prije dok je ista čokolada koštala 6,99 to bio ekstra-profit na kakvog nisu navikli zapadni proizvođači, ali iz tog profita kupljeno je kompletno novo postrojenje u požegi i to usred krize. jednom kad kriza završi, to će se isplatiti.
znači, ja smatram, a očito nisam jedini, da su ove godine bile dno za zvečevo i da im nije bitno imati značajnu dobit nego preživjeti odnosno iskazati se na tržištu kao kvalitetni brend. mislim da su djelomično uspjeli, posebno uz novu ambalažu sve nekako izgleda puno solidnije i odiše kvalitetom.
a ako slučajno ništa od ovog ne uspije, uvjeren sam da će zvečevo biti progutano od nestlea ili krafta za puno veće iznose od sadašnjih, no daleko manje od prije nuđenih 800 kuna po dionici. alvir tada neće imati izbora jer će pravo izbora imati samo bankari koji ga kreditiraju.
ovo zadnje vrijedi i za agrokor i ostale koji se puno oslanjaju na banke. banke će odrediti novog vlasnika ili nema više refinanciranja.
to je moje viđenje stvari. da nisam previše izložen ovdje, sigurno bih dokupio, ali ovako ću pričekati da i ova bakićeva dionica dođe u fokus, premda sam ovdje na žalost puno dulje od njega.
pogledajte ht. sud je jednoglasan – kupovna moć presudila htu.
mi nismo u recesiji, mi smo u depresiji, urušavajućem stanju. da zvečevo 2/3 izvozi i radi na povišenju tog postotka, j abih bio presretan. no oni oko 50 posto izvoze ili manje, kako kad. ne da mi se sada provjeravati. to je premalo.
kolio šta vrijedi, je relativno. što je vrjednije u pustinji – litra vode ili kila zlata.
naravno da ljudi imaju novaca… štednja u bankama je na rekordnim razinama.
ali to *neki* ljudi imaju novaca… i ne ulažu ga na burzu.
mislio sam više na poslovanje, na prihode. i ti neki kupuju dakako čokoladu, ali čokolada je artikl masovne potrošnje, tu se gledaju tone, ne pojedinačni komadi.
ajmo drukčiji pristup. ja smatram da naši ljudi imaju novaca ali kenjaju (da se precizno izrazim). čim kukaju, znači da se ne usude trošiti kao nekad, ali zato uredno stavljaju sa strane. nemojte sad o kontejnerima jer nitko od vas ne poznaje nikoga tko živi od kopanja po smeću. živi se gore nego prije, ne zbog neimaštine jer plaće su pale 5-30% (ovisno gdje), nego su ljudi u strahu. Još malo pa će im kriza biti redovno stanje , a zna se što to znači – početak novog ciklusa potrošnje jer vidjet će da se u stvari ništa konkretno za njih nije promijenilo, osim što su novinari rekli da je kriza.
što se tiče prodajnih cijena, i u 3,99 kuna ima dobiti itekako, samo što je prije dok je ista čokolada koštala 6,99 to bio ekstra-profit na kakvog nisu navikli zapadni proizvođači, ali iz tog profita kupljeno je kompletno novo postrojenje u požegi i to usred krize. jednom kad kriza završi, to će se isplatiti.
znači, ja smatram, a očito nisam jedini, da su ove godine bile dno za zvečevo i da im nije bitno imati značajnu dobit nego preživjeti odnosno iskazati se na tržištu kao kvalitetni brend. mislim da su djelomično uspjeli, posebno uz novu ambalažu sve nekako izgleda puno solidnije i odiše kvalitetom.
a ako slučajno ništa od ovog ne uspije, uvjeren sam da će zvečevo biti progutano od nestlea ili krafta za puno veće iznose od sadašnjih, no daleko manje od prije nuđenih 800 kuna po dionici. alvir tada neće imati izbora jer će pravo izbora imati samo bankari koji ga kreditiraju.
ovo zadnje vrijedi i za agrokor i ostale koji se puno oslanjaju na banke. banke će odrediti novog vlasnika ili nema više refinanciranja.
to je moje viđenje stvari. da nisam previše izložen ovdje, sigurno bih dokupio, ali ovako ću pričekati da i ova bakićeva dionica dođe u fokus, premda sam ovdje na žalost puno dulje od njega.
pogledajte ht. sud je jednoglasan – kupovna moć presudila htu.
mi nismo u recesiji, mi smo u depresiji, urušavajućem stanju. da zvečevo 2/3 izvozi i radi na povišenju tog postotka, j abih bio presretan. no oni oko 50 posto izvoze ili manje, kako kad. ne da mi se sada provjeravati. to je premalo.
kolio šta vrijedi, je relativno. što je vrjednije u pustinji – litra vode ili kila zlata.
[/quote]
misliš presudili ht-u što su građani otkrili da druge mreže nude više za manje para ili misliš na prodaju dionica i rušenje cijene?
zvečevo radi dobro, jedino ih opterećuje dug za tu usranu modernizaciju, no nadajmo se da znaju zašto su u to ulazili u vrijeme krize.
po meni oni jedini od naših konditora imaju nekakve šanse vani , ali pod uvjetom da naglase svoje prednosti a to su kvalitetnije sirovine od ostalih, privatna mljekara, prerada kakaovca a ne kupnja kakao-mase koja je zagađena sojom , svježi sastojci itd…ali, za sve to treba imati kvalitetan marketing a ne uzimati ćiru blaževića da ždere čokolade na reklami. s time se ide u EU i onda se to prodaje duplo skuplje u probranim dućanima. to im treba biti cilj: mala ekskluzivna tvornica čokolade u kojoj je sve domaće.
nego, kolika je po današnjim cijenamaono trž. kapitalizacija zvečeva? pa to je smiješno…toliko košta malo bolja kuća u zagrebu…eto, da shvatimo kakve su ovo cijene trenutno. i molim da neodlučni ne ulaze ovamo…ne trebaju nam novi šokovi od strašljivaca jednog dana.
sve to lijepo kažete i lijepa muzika svira, ali gluhim ušima.
da se razumijemo – i sam sam u zvečevu i trenutno u minusu. ali to ne znači da ću zbog toga prestati koristiti zdrave oči i zdrav razum. 99 posto grobexa je krivo vrednovano, ta distorzija je posljedica nezapćene depresije. ekonomisti će o inflaciju učiti na primjerima iz južne amerike i weimarske njemačke, a o stpidnoj, autističnoj, suicidalnoj gospodarskoj politici mogu učiti na hrvatskoj. drugih primjera im ne treba.zapravo boljih od našega ni nema.
u takvim okolnostima, dug, a zvečevo ga hvala bogu ima, je najzaliji drug. ili kako željko mavrović reče za svoj inače izvrstan, po mom sudu najbolji kruh koji sam ikada kušao – u jednom trenutku ljudi su jednostavno prestali kupovati moj kruh. PRESTALI KUPOVATI KRUH što dalje da pričamo.
oprosti, ali ja sam čuo da je njegov kruh bio nekvalitetan odnosno da nije bio ekološki odnosno bio-kruh nego nešto sasvim drugo i da je zato propao jer su ljudi skužili da podvaljuje. naglašavam da sam to čuo, da ne ispadne da ja tako mislim jer nemam pojma.
s druge strane, o zvečevu nikad nisam od laika niti od prehrambenih stručnjaka čuo da bi bilo nekvalitetno tako da to dvoje nije za usporedbu.
sa većinom napisanog se slažem. mislim da treba čekati jer svakom dođe njegov dan pa će i nama.
oprosti, ali ja sam čuo da je njegov kruh bio nekvalitetan odnosno da nije bio ekološki odnosno bio-kruh nego nešto sasvim drugo i da je zato propao jer su ljudi skužili da podvaljuje. naglašavam da sam to čuo, da ne ispadne da ja tako mislim jer nemam pojma.
s druge strane, o zvečevu nikad nisam od laika niti od prehrambenih stručnjaka čuo da bi bilo nekvalitetno tako da to dvoje nije za usporedbu.
sa većinom napisanog se slažem. mislim da treba čekati jer svakom dođe njegov dan pa će i nama.
još se nije rodio tko je svijetu ugodio. s pravom oprezno navodite tuđa mišljenja jer ljudi vole ogovarati više nego obogatiti se. frapantno, ali istinito.
Kruh je bio izvrstan, ali najskuplji usvakoj trgovini. Neki dan kupujući u jednom našem domaćem lancu, uđe čovjek i odmah pita trgovkinju – imate li koju čokoladu po 2 kn. Ona pola u šali, pola u zbilji – nemamo, kakva bi to uopće bila čokolodsa od 2 kn. Čovjek je na kraju kupio neku tursku po 3 kn.Tako je Mavrović propao, ista opasnost prijeti zvečevu i bilo kome drugome koji prodaje na takvom tržištu. Možemo mi pričati o dizajnu, kvaliteti, brendu itd., ali to sve vrijedi za normalne okolnosti.
…Tako je Mavrović propao, ista opasnost prijeti zvečevu i bilo kome drugome koji prodaje na takvom tržištu. Možemo mi pričati o dizajnu, kvaliteti, brendu itd., ali to sve vrijedi za normalne okolnosti.
Rekao bih opet krivo, po tome se ne bi prodavalo nista osim privatnih marki. Unatoc recesiji, povijest i sadasnjost, uz nebrojeno kategorija proizvoda u kojima robne marke ne uzimaju najveci dio trzista, nas uci drugacije.
Bitno je kome se obracamo i sto nudimo, a da ne govorimo o izvodjenju zakljucaka iz vrlo reprezentativnog uzorka. Po vama turska cokoladica je market lider u RH?
…Tako je Mavrović propao, ista opasnost prijeti zvečevu i bilo kome drugome koji prodaje na takvom tržištu. Možemo mi pričati o dizajnu, kvaliteti, brendu itd., ali to sve vrijedi za normalne okolnosti.
Rekao bih opet krivo, po tome se ne bi prodavalo nista osim privatnih marki. Unatoc recesiji, povijest i sadasnjost, uz nebrojeno kategorija proizvoda u kojima robne marke ne uzimaju najveci dio trzista, nas uci drugacije.
Bitno je kome se obracamo i sto nudimo, a da ne govorimo o izvodjenju zakljucaka iz vrlo reprezentativnog uzorka. Po vama turska cokoladica je market lider u RH?
[/quote]
vi šumom, ja drumom. ja kažem ono što i mavrović sam kaže – u jednom trenutku ljudi su jednostavno prestali kupovati moj kruh. nije bila stvar u kvaliteti, svatko ima svoj ukus, ali njegov kruh je vrijedio svaku kunu.
čokoloada nije luksuzna roba, ona je artikal masovne potrošnje. nije uspjeh prodati 100 čokolada kao 100 bentleya, dubrovačkih vila itd., nego 100 tona čokolade, a 100 tona čokolade može apsorbirati samo 500 000 ili milijun kupaca. a oni mogu kupiti samo ako imaju novaca. a mogu imati novaca samo ako su zaposleni. ili im šviucarac ne jede 3/4 primanja, ili je jedan supružnik ostao bez posla pa glačaju i pale bojler samo iza 22 h.
Navedite mi jedan artikak masovne potrošnje koji je porastao u zadnje 5 godine. meso je školski primjer, to i neekonomisti znaju da se po mesu mjeri kupovna moć, ili mlijeko (pitajte dukat), ili automobili, ili stanovi ili uopće potrošački krediti.
Teza da 5 godišnja recesija, blje reći depresija ne utječe na konditore jer oni imaju brend i ljudi će dati i zadnju kunu samo da kupe zvečevo čokoladu, za odgovor pogledajte pitanje gore zabrinutog građanina – a zašto prodaja pada 7, 8 posto.
imam zvečevo i nadam se kao svi mi da će više granuti sumce i bdp početi rasti. tada ovo gore što napisah , postat će prevaziđeno. ali, do tada ne treba pričati bajke nego priznati sebi a zašto prodaja stalno pada 7, 8 posto.
Pitanje je koliko je sama recesija i pad maloprodaje kriv za pad prodaje, Ledo se dobro drži a Saponia stalno povećava prodaju. Mislim da tu ipak nešto sa strategijom nije dobro, a ne znam što ni kako, nisam nikakav stručnjak. Možda su previše spustili cijene (čini mi se da su njihove čokolade bitno jeftinije od ostalih). Ne znam, ali činjenica da je Kraš relativno ok, a Kandit bitno povećava prodaju znači da je i Zvečevo mogao održati ili povećati prodaju. Dug sam po sebi ne mora biti tako bitan (iako me iznenadilo mojedionice 609% dug/kapital), veći problem je koeficijent tekuće likvidnosti ispod 1 i pad prodaje i značajan gubitak. Ako to preokrenu sve ok, ali za sad mi je to važnije od P/B ove dionice.