Kumulativna dobit skoro 2milje, dakle skoro 10% burzovne vrijednosti.
Međutim treba imati na umu da se ipak plaćaju krediti za 2 proizvodne linije i kad taj ciklus odradi, dobit će se utrostručiti!
Nadalje sama usporedba u sektoru (BV) na strani Zvečeva:
Zvečevo Book 0,3
Kraš Book 0,94
Viro Book 1,14
Ledo Book 1,45
Zvečevo je svakako najpovoljnija firma od nabrojanih, al te priče o extra dobiti slušam od razine 120. I dug im je popriličan
Nije loše!! [thumbsup]
Puno toga se ovdje u zadnje vrijeme popravilo, više naplata potraživanja uopće nije spora itd., sve to sada već izgleda lijepo.
Samo da je nekako još ovu pasivu restrukturirati, preskupo je to financiranje, tu se sigurno može nešto malo uštimati još. Za čega služi taj HBOR i sl., tu se sigurno može nešto napraviti.
U svakom slučaju ovo napreduje, ima se još što dotjerati, i onda ono glavno: potreban je nastavak rasta prihoda, sada su nažalost bili manji od rekordne 2010., ali sve ostalo napreduje i ove godine. Rast prihoda nam treba između ostaloga radi daljenjeg napretka marži operativne profitabilnost “ekonomijom obujma” itd. kako bi to sve bilo sigurnije. Inače P/S oko 0,15 ne izgleda loše pogotovo niti u kontekstu da se konkurenti trže i na 4 puta više… ali svejedno, ovdje se nadam lijepom nastavku rasta prihoda, to nam dobro dođe 🙂
Kumulativna dobit skoro 2milje, dakle skoro 10% burzovne vrijednosti.
Međutim treba imati na umu da se ipak plaćaju krediti za 2 proizvodne linije i kad taj ciklus odradi, dobit će se utrostručiti!
Nadalje sama usporedba u sektoru (BV) na strani Zvečeva:
Zvečevo Book 0,3
Kraš Book 0,94
Viro Book 1,14
Ledo Book 1,45
Daj te nam Usporedite zvcv sa ostalima po sljedećim parametrima
a) zaduženost
b) ROE
c) ROA
d) P/E
e) NPM
Možda i shvatite zašto je "samo" na 0,3 bv
discleimer: Imam Ledo, naravno da nemam zvzc i ovaj post nije nagovor na kupnju ili prodaju istih
Kumulativna dobit skoro 2milje, dakle skoro 10% burzovne vrijednosti.
Međutim treba imati na umu da se ipak plaćaju krediti za 2 proizvodne linije i kad taj ciklus odradi, dobit će se utrostručiti!
Nadalje sama usporedba u sektoru (BV) na strani Zvečeva:
Zvečevo Book 0,3
Kraš Book 0,94
Viro Book 1,14
Ledo Book 1,45
To ovdje nije važno, tu nam puno više znači P/S nego taj P/B. Nije ti ovo "turizam" i sl. gdje se "produktivnom imovinom" vrste "nekretnine" (lokacija, druga svojstva koja ih čine pogodnom za uspješnu primjenu itd.) koristi za "stvaranje prihoda/dobiti".
Ovdje se "prihodi/dobit" stvaraju više nečim općenito što možemo nazvati "brend" (uključuje same recepture čokolada itd. ne samo prepoznatljivost kao ime/ugled i sl.) a ne "book-om" koji su "samo strojevi" (i druge pomoćne stvari) koje se treba brzo amortizirati i sami po sebi ne vrijede nešto naročito u dogoročnom smislu (samo trenutno stoji to što piše, da toliko i toliko više vrijede nego koštaju).
U ovakvim stvarima nam je ono ključna "deep value varijabla" P/S, a P/B ćemo gledati tamo gdje to ima smisla (prije nego i tamo postane P/S "važniji", potom P/CF, odnosno P/E tj. P/FCF u konačnici, to se sve tako dinamički "razvija").
Ovdje sam zadovoljan sa malim P/S i potencijalom koji vidim u rastu ovih prihoda i njihove profitabilnosti! Sve ostalo su nebitni detalji.
Super
Zato ti imaš zvzc, ja ledo [thumbsup]
Kad već pišete o jeftinim pokazateljima tipa ps pb ( po meni potpuno nebitni, jedino što je bitno je neto dobit) uzmite zvzd, pa usporedite malo sa zvcv.
Kad već pišete o jeftinim pokazateljima tipa ps pb ( po meni potpuno nebitni, jedino što je bitno je neto dobit) uzmite zvzd, pa usporedite malo sa zvcv.
Pa naravno, i to ne toliko ta "iskazana" ("knjigovodstvena neto dobit") nego ona stvarna ("FCF").
Međutim, ne ona sadašnja, niti sutrašnja (bilo koje buduće godine, ili bilo kojeg skupa/niza budućih godina) nego svih budućih godina ukupno, u sadašnjoj vrijednosti, a obzirom na cijenu koju plaćaš za to.
P.S. Ledo ovdje nije konkurent, ovdje je tobože konkurent Kraš (iako ima i on bitno drugačiji asortiman), ali što se tiče hrvatske prehrambene industrije Ledo mi je jedna od najnajdražih firmi, međutim nažalost nisam je uspio kupiti kada mi je cijena otprilike odgovarala (problem je što su bile i druge stvari za kupnju, koje su možda bile i još jefitnije itd., pa mi to nije uspjelo tu, nisam mogao sve istovoremno).
Ledo nikada neće biti ispod booka, ( čak je i 2009, kada je bio 2500 kn bio na booku, danas book cca 4000kn). Takva tvrtka koja ima ROEod 15, ak %, ROA preko 10%, NPM preko 10 % i koja svoje pokazatelje iz godine u godinu popravlja ( roe ostaje isti, iako kapital i rezerve rastu, ROA raste, NPM raste) ne može biti ispod booka, ako su vremena normalna, za moj ukus je i 2 booka skromno, ali ja ipak nisam financijski profesionalac da bih to mogao sa sigurnošću procijeniti.. Tako da, ledo će ti uvijek biti malko "skuplji" u odnosu na druge, ali to je tako, iako uz pomnu analizu najčešće ljudi dođu do zaključka da je ledo izrazito jeftin.
Napomena: imam ledo i ovaj post nije nagovor na kupnju ili prodaju leda
I ja dođem do zaključka da je Ledo jeftin, nekada sam dolazio do zaključka i da je u tom trenutku "izrazito jeftin", samo kažem da nekada (i pogotovo sada) ima stvari koje su i jeftinije (često i “znatno jeftinije”!).
Uvijek moraš gledati “obje istine”: apsolutnu i relativnu. Nešto je uvijek jeftino/skupo obzirom na nerzičnu investiciju, ali može se dalje i gledati relativno obzirom da druge rizične investicije. Nekada je “cijelo tržište” (uvjetno govoreći, nikada nije baš cijelo, ali recimo da je u proljeće 2009 bilo skoro sve jeftino, osim par građevinara i nekih predbankrotnih slučajeva) dionica jefitno, ali neke su stvari jeftinije od drugih (često i znatno).
Često vidim ratove value i growth investitora, a mislim da su obje strategije validne i komplementarne, i pametnom primjenom obje mogu rezultirati izvrsnim investicijskim prinosima.
Value, a pogotovo deep value strategija želi pronaći ispodprosječne, privremeno deprimirane tvrtke koje se trže daleko ispod prosjeka sektora. Umijeće je razaznati žito od kukolja – prepoznati koja firma ima dobru vjerojatnost uskoro doći do prosječne profitabilnosti, a koja je jeftina zato što će vjerojatno bankrotirati, ili nema šanse doći do prosječne profitabilnosti zbog nesposobnog ili kleptokratskog managementa i sl.
Growth strategija traži izvrsne firme koje imaju održivi rast, i spremni su platiti više. Postoji i podvarijanta ove strategije – GARP (growth at a reasonable price), koja kombinira elemente value i growth investiranja. Ovdje se umijeće očituje u prepoznavanju održivosti rasta.
ZVCV spada u domenu value strategije, LEDO u domenu growth (ili GARP) strategije. Nemam niti jednu od ovih dionica, obje su mi na radaru i zainteresiran sam za njih. Ne poznajem dovoljno dobro njihove biznise, pa ne mogu kvalificirano prosuditi predstavljaju li izvrsne investicijske prilike.
Evo usporedbe kolega u prilogu!
Viro ispada najjača karika u svemu, iako je dug solidan.
Međutim za sve firme koje trenutno imaju veliku dobit pitanje je
što će biti čim dobit posklizne i smanji se.
Koliki onda može biti ROE, ROA i NPM?
Pa Viro je davni primjer kako se radila sa P/E=900 a sad je 4.
Dakle taj parametar je promjenljiv!
Zato podaci kao P/S, BV imaju itekako veće značenje kolega.
K tome bitan je i MCAP te vlasnička struktura.