Ma cher Odette,
Teško će biti probiti se u Japan kada nam se čokoladne perjanice zovu japanskom inačicom Poglavnika. Naime, Mikado je stari naziv za japanskog cara (http://en.wikipedia.org/wiki/Emperor_of_Japan). Nadalje, Mikado je europsko ime za vrlo popularni čokoladirani štapićasti keks u japanu poznat kao Pocky. Proizvod je vrlo popularan i u Francuskoj (http://www.telemarket.fr/dynv6/produit/918577.shtml). Kako je onda moguće prepoznati čokolade Mikado na tim zasićenim tržištima? Osobno, nikad mi se taj naziv nije previše niti sviđao. Većina ljudi kod nas i u regiji još uvijek povezuje Mikado isključivo s čokoladom s rižom. Trebamo rebranding. Prijedlozi?
Avec amour,
Koliko sam uspio saznati iz razgovora sa jednim studentom japanskog jezika: taj naziv se uistinu koristio i za cara (mikado) nekada, danas se kaže tennoo. A ta riječ mikado je edna arhaična i višeznačna riječ, koja se više ne koristi u modernom jeziku (ni u kojem značenju, osim kao recimo naziv one igre mikado), i sama po sebi ne izaziva nikakve posebne konotacije, ni u kojem slučaju negativne da se povezuje sa ratnim carem ili nešto slično, a i današnji car u Japanu uopće nije negativna osoba, možda je i među popularnijim monarsima (popularniji svakako od španjolskog kralja), inače u japanu imaju pored kršćanske i "svoju eru" koju broje svaki puta od rođenja aktualnog cara – car je tamo ipak, iako nema baš nikakvu političku ulogu, neki pojam 😀
Meni je ovdje jedino što se ne sviđa to što se neki drugi proizvodi (uključujući i neke srodne :P) zovu isto… to nije zgodno, ali nije to ni tako rijetka pojava, no dakako da nije zgodno, ali što ćeš, kako je tako je, neki novi brend se može jednom razviti… ili može ovaj koegzistirati zajedno sa drugim proizvodima koji se tako zovu, jer ipak nisu baš isti.
Ovo je što kaže answers.com za pojam Mikado:
Foods:
Mikado, French and Asian brands of Pocky-like chocolate-covered breadstick
Mikado, Austrian coffee and tea company succeeded by Julius Meinl
A biscuit consisting of a biscuit base with strawberry jam, marshmallow and coconut on top, originally made by Jacob’s biscuit company in Ireland
Nigdje ne spominju naš Mikado, to bi bilo lijepo dodati još, pa neka svi skupa zajedno žive 😀
…da zanimljivo…danas sam pročitala da je Zvečevo prvi na svijetu 1964.godine proizveo čokoladu Mikado sa rižom… [smiley]
a tako se priča :D, a navodno i prvi na svijetu nedavno proizveo čokoladu sa brusnicom. To mi je već nekako nevjerojatno da to još nitko prije nije… trebalo bi to provjeriti.
a tako se priča :D, a navodno i prvi na svijetu nedavno proizveo čokoladu sa brusnicom. To mi je već nekako nevjerojatno da to još nitko prije nije… trebalo bi to provjeriti.
…evo to sam pročitala u ovom članku…
http://www.totalportal.hr/article.php?article_id=161931
A što je dalje s prijedlozima za rebranding…?
Avec amour,
"Ante i Simona", umjesto Braco i Seka.
"Farma" kao konkurencija Životinskom carstvu.
"Severina" kao konkurencija Milki.
Sad ozbiljno…
Što je sa Kavalir pločicama? Gdje je Fantasy?
Osvježiti Mond i Super, platiti pozicioniranje bliže blagajnama u centrima.
Probati oporaviti sektor alkohola, bazirati se na 2 pića, Jubilarnom brandy i Barunu.
To su sve invesitcije koje ne iziskuju gotovo nikakve dodatne financijske izdatke.
Prijedloga koliko hoćeš, samo treba razdrmat uspavane kreativce u ZVCV ili dovesti nove.
SLK, malo si me zabrinuo neupućenošću. Fantasy se prodaje u svakom imalo većem dućanu u Zagrebu.
Mond u Super su redizajnirani kompletno. Pića koja najbolje idu su Zvečevo Brandy classic i Pelinkovac.
Nekako mi ne vladaš situacijom 🙂
Možda nisam bio sasvim jasan. Govorio sam iz perspektive prosječnog kupca.
Mi ovdje nismo objektivni jer se trudimo znati o Zvečevu, za razliku od kupca, kojeg se ti moraš truditi obavijestiti. I ne slažem se da uopće ide dobro bilo kojem alkoholnom piću.
Reci mi.. koliko si reklama vidio za novi Mond? Za Fantasy? Kako su pozicionirani Zvečevački proizvodi u trgovinama?
Majku mu više i Mikadu i Ćiri i Izetu… Ne može bosanac bez svojih.
Nema ti ništa gore na svijetu, nego kad gazda neda struci da radi svoj posao.
Takav tip reklama i fore sa Ćirom su bile dobre prije 20 godina. Šta djete zna ko je Ćiro, nije se ni rodilo ’98, da ne kažem prije. A djeca odlučuju o čokoladi.
Ljudi ko g. Alvir odu u ZG, tamo se zarakijaju na nekom skupu, dođu 2-3 mangupa iz agencije, uvale mu ideju, zapjevaju s njim i obrlate za milju kuna. To se tak radi. A od marketinga ni M.
Opet – nemoj sudit po sebi. Probaj pitat nekog neutralnog, koliko mu je dobra reklama sa Ćirom, i nek nabroji ostalu paletu proizvoda, osim Mikada. Ako ne zna, nek barem kaže još dva okusa Mikada osim riže. A milijuni kuna otišli.
Budimo realni, odlični proizvodi sa lošom promidžbom. Nažalost. [undecid]
Koliko sam uspio saznati iz razgovora sa jednim studentom japanskog jezika: taj naziv se uistinu koristio i za cara (mikado) nekada, danas se kaže tennoo. A ta riječ mikado je edna arhaična i višeznačna riječ, koja se više ne koristi u modernom jeziku (ni u kojem značenju, osim kao recimo naziv one igre mikado), i sama po sebi ne izaziva nikakve posebne konotacije, ni u kojem slučaju negativne da se povezuje sa ratnim carem ili nešto slično, a i današnji car u Japanu uopće nije negativna osoba, možda je i među popularnijim monarsima (popularniji svakako od španjolskog kralja)
U pravu si, samo dvije opaske – mislim da se pise tenno. Inace, japanski car nikada nije izazivao negativne konotacije – naprotiv. Sve do kraja drugog svjetskog rata car je bio dio shinto religije, bozanskog podrijetla. Sto se tice uloge japanskog cara u II. svj. ratu, niti ona nije toliko negativna jer on nije imao potpunu politicku i vojnu vlast (u ranijim periodima to su bili shoguni, kasnije su militaristi (uvodjenjem demokracije) prigrabili najveci utjecaj).
Ukratko, car je uvijek bio pozitivna figura za Japance. Da se vratim na brand, moguca dvojba mogla bi se pojaviti jedino zbog eventualnog prava na ime branda.
Zanimljivo…
SLK, kužim te, već smo čini mi se utvrdili da Zvečevo zna napraviti proizvod, ali nisu jaki da potom naprave priču kak Bog zapovijeda. Nije tu u pitanju velika lova za promociju nego bolji osjećaj za tržište.
Zanimljivo…
SLK, kužim te, već smo čini mi se utvrdili da Zvečevo zna napraviti proizvod, ali nisu jaki da potom naprave priču kak Bog zapovijeda. Nije tu u pitanju velika lova za promociju nego bolji osjećaj za tržište.
Kažem ti da je problem što je gazda – "gazda", a ne predsjednik Uprave.
Previše odluka donosi sam, umjesto da to rade ljudi koje upošljava.
To je tradicija Zvečeva. Prije nego je došao Alvir, stari predsjednik Uprave je u TV reklamu ubacio svoju pretilu kći sa naočalama, obučenu kao mažoretkinju. I tak ona sjedi i smije se… Jel treba još nešto dodat? Da se sad ne bi neki pjenili – svako dijete je lijepo ali nije svako za reklame. Pogotovo je zanimljiva koincidencija da je najkvalitetnije dijete za reklamu baš ono predsjednika Uprave.
Jbg, ništa se nije promijenilo ni sa Alvirom. Ostao je "seljo-beljo" pristup i ti tu ne možeš ništa.
Ne treba biti toliko pesimističan.
Možda je Alvirova kći više manekenski tip 🙂
Check facebook? [lol]