Ovo što je iznijeto jest točno, ali je nažalost samo vrh ledenog brijega.
Opet mi čitaoci moramo informirati same sebe!
Naime, proizvodnja Fiata 500L u Kragujevcu izazvala je velike i žučne diskusije u Italiji jer se tamo neće proizvoditi. Prigovor je bi da je glavni razlog odabira Zastave bio taj da su plaće srpskih radnika 5x manje od talijanskih a 3X manje od poljskih. Sergio Marchionne je to demantirao rekavši da je glavni razlog taj da su srpski sindikati “ozbiljniji od talijanskih”.
Glavna stvar je da je Fiat odabrao baš Zastavu za test-pogon globalne (čitaj američke) produktivnosti bazirane na 4×10 satnom radnom danu u tjednu (a ne 5×8 kao što je uvijek bilo uobičajeno do sada. To je jako naporno i uvijek u Evropi izaziva trzavice sa sindikatima. Toga je bilo u Mirafioriju i Pomiglianu, a sada se sve u dlaku isto ponovilo i u Kragujevcu.
Teško se prihvaćaju američki standardi u Evropi! Ipak, ako Zastava tu proizvodnju održi, Srbija ima najveću moguću šansu za svoju reindustrijalizaciju.
Savjetujem novinaru da malo prouči talijanske medije i napiše detaljniji članak u kojem bi obradio sve značajne aspekte koje je ovog puta izostavio.