A perspektiva?
Šteta da naši novinari nikada ne pružaju uvid u perspektivu informacije. Naime,nije Zepter jedini koji se “gura” u lukrativnu gradnju jahti. To je super-profitabilan posao za one koji su konkurentbi i koji ga znaju raditi, a Talijani su tu bor jedan.
Naime, Talijni su prvi na svijetu u proizvodnji (gradnji) jahti. Ta proizvodnja se mjeri – u metrinma! Dakle, prošle godine su iporučili više od 11.000 metara. Druga je Nizozemska sa nešto ispod 4.000; onda Turska sa oko 3.000 pa SAD sa 2.500
Onda slijede “pikzibneri” – Engleska, Taivan, Njemačka i Kina. Tajvan se pokušava odhrvati konkurenciji Kine koja nadire punom parom, Nijemci se već vide iza te dvije zemlje.
Zepter, dakle, nije slučajno odabrao Italiju.
A perspektiva?
Šteta da naši novinari nikada ne pružaju uvid u perspektivu informacije. Naime,nije Zepter jedini koji se "gura" u lukrativnu gradnju jahti. To je super-profitabilan posao za one koji su konkurentbi i koji ga znaju raditi, a Talijani su tu bor jedan.
Naime, Talijni su prvi na svijetu u proizvodnji (gradnji) jahti. Ta proizvodnja se mjeri – u metrinma! Dakle, prošle godine su iporučili više od 11.000 metara. Druga je Nizozemska sa nešto ispod 4.000; onda Turska sa oko 3.000 pa SAD sa 2.500
Onda slijede "pikzibneri" – Engleska, Taivan, Njemačka i Kina. Tajvan se pokušava odhrvati konkurenciji Kine koja nadire punom parom, Nijemci se već vide iza te dvije zemlje.
Zepter, dakle, nije slučajno odabrao Italiju.
Što su Swiss kvalitetni satovi(Patek, Peter Speake, Halter) za svijet satova to su odlične jahte(sunseeker, Pershing) za svijet brodova.
Konstantno rastuća potražnja, oko par tisuća od 1000 do 5000(mislim) jahti se isporuči godišnje i ispada( po mojem računu) a po podacima koje imam, da je za 40 000 usd jahte potreban jedan radnik. Sve preko 100 feeta košta oko 10 milijuna eura što znaći da na jednoj radi do 300 ljudi. Mislim daje cijena metra oko pola milijuna dolara, ovisno o dolaru.
Ugl sa pomorskim znanjem i ovim uvalama i planom da se proizvodi do 100 jahti godišnje diljem cijele obale – kroz vrijednost bi za njih trebalo oko 32500 ljudi (koliko vremena treba da se proizvedu neznam).
Pružimo kupcima vez, dostavu, sav poratni sadržaj i mislim da je tu jak potencijal za našu obalu.
MIslim da bi kroz par godina i inovativnost lako držali 5% svjetske proizvodnje, možda bi i koji talijanski proizvođač rado otvorio tvornicu na Jadranu.
Super ideja i vrlo prirodna u sektoru koji konstantno raste.
Marx
Zar nije SAD prvi po proizvodnji plovila za razonodu? Znam da se mnoga njihova plovila izvoze u prekomorske zemlje.
A gdje smo tu mi?
Za Bulja, domach 1984
Uz dužan respekt, moram vas obojicu podsjetiti na staro pravilo da se sva pamet ovog svijeta sastoji u podacima. Svatko od nas je pametan samo onoliko koliko ima podataka. Dakle da ne duljim: Pogledajte The world’s leading building nations Financial Times 26.srpanj 2013, Total construction by length (meters).[/i]Stari naivci poput mene se uvijek zabezeknu kada vide takve podatke i uvijek se stresu od paničnog straha od pitanja “A gdje smo tu mi?”.
Domach, za sve što si napisao: iz tvojih usta u Božje uši. Inače bojim se da neznaš još nešto što ja (slučajno) znam. Prije izvjesng vremena razgovarao sam s prijeteljem koji je pomalo Don Quijote kao i ja. Složili smo se da nije problem u tome što nas Don Quijote-a ima sve manje. Ima još dosta konja, kopalja, štitovs, Sancho Pansi za sluge itd. To nije problem: problem je – da nema više vjetrenjča!!
Jedina nada su nam ove vjetro-turbine (pardon, vjetrenjače) koje bi kakti trebala početi graditi naša brodogradilišta (i to kompletne, a ne samo postolja to jest jarbole). Nažalost, konkurencija je tu još ljuća nego kod jahti (sjetite se samo Vestasa!)- ali se barem radi o vjetrenjačama (pardon, vjetroturbinama za proizvodnju struje).
Ne mislim vas ubijati u pojam ali mislim da su nam šanse kod luksuznih jahti još manje nego kod vjetrenjača (pardon, vjetroturbina).