Ja mislim da kod nas još uvijek brkaju pojmove “investicija u turizmu”. I pristupna cesta je dio projekta pa bi trebala biti i dio investicije. Ne donacija nego investicija, barem u jednom dijelu. Sve radimo po nekim prečacima pa je tako izostala komunikacija lokalne zajednice i investitora.
Turizam doživljava situaciju koja se desetljećima događa poljoprivredi. Svi se bave turizmom, kao i poljoprivredom. Obrazovanje mladih ljudi, ali i svih potencijalnih i sadašnjih “turističkih radnika”.
Njihov posao bi trebao početi na graničnom prijelazu, tamo gdje gosti ulaze u RH. gužve na cestama nisu briga samo Hrvatskih autocesta, smeće treba odvoziti i zbrinuti. O tome se razmišlja od listopada do svibnja. Šume i raslinje treba očistiti, očistiti puteve, postaviti hidrante. Zanimljiv je bio komentar u jednoj “on line” tv emisiji o požarima u priobalju: “zašto nama ne postave hidrante kao u Slavoniji?” Pa tko da ih postavi?
Nadam se da će Marina uspješno riješiti ovu situaciju.
Pristupne ceste / prema PUP-u /su najčešće ŽUPANIJSKE ili LOKALNE /općinske / ceste.
Da je u pitanju privatna cesta- nitko ne bi dramio ni sekunde.
Po kojoj logici bi trebao investitor – koji je platio KOMUNALNU DOPRINOS platiti izgradnju
ceste ?
Problem je nastao u čistom PROPUSTU ZAKONA.
Naime, prema Odlukama Opčina i Gradova , komunalni doprinos plaća se za m3 izgrađenih građevina.
Kako u OGROMNOJ investiciji, koja se zove ACI marina, najveći trošak čini
izgradnja same infrastrukture …..molova- sandućića za struju, priključke za vodu, te sanitarnih čvorova…
tj. NEMA VELIKIH GRAĐEVINA….
ispalo je – da komunalni doprinos – NIJE POKRIO trošak izgradnje ceste tj. gdje je moguće da
investitor i lokalna uprava dogovaraju o CESIJI- koja je moguća prema zakonu, tako- da
investitor – odmah uplati izvođaču radova kojeg odredi Grad ili Općina novac za izgradnju ceste na tom području.
/ ionako im je obaveza to izvesti u 2 godine od izdavanja Rješenja, / odnosno- investitor
može tražiti plaćanje komunalnog doprinosa na rate – i do 2 godine ….pa su na istom.
PRIJEDLOG: Da se u turističkim gradovima i općinama izmijeni ZAKON o plaćanju komunalnog doprinosa za razvoj infrastruktore – i da se doprinos NE PLAĆA PO M3 izgrađenih
objekata- NEGO PO UKUPNOJ GRAĐEVINSKOJ POVRŠINI cijelog projekta – koja
je predmet određivanja komunalnog doprinosa.
Tako bi se ubralo više novaca – za izvedbu komunalnih priključaka i infrastrukture-
čak i na investicijama – gdje se ne vide zgradurime —–ili slični objekti…..