Taj brodarski institut je organizacija koja u dobroj mjeri živi još u socijalizmu i nije sposobna uraditi dobar projekt takvog broda. Da bi to oni mogli moraju imati vrhunske projektante, koje trebaju vrhunski platiti. Dakle, tamo nema i neće biti vrhunskih projektanata dok ljude koji projektiraju brod plaćaju 6,7 ili 8.000kn. Rezultat njihovog projekta će biti oćekivan, nefunkcionalan, težak i skuplji brod koji teško održavati.
Ma budalaština, za nadzor zerpa i obalnu stražu ne treba nam nekolicina brodova od 80 metara nego njih puno od 15 m. Mali brodovi velike brzine i dobre radarske službe, zatim bespilotne letjelice i partolni avioni. Locirati i presresti, a ne patrolirati danima po otvorenom moru i ne napraviti ništa.
dobro receno. Bojim se da bi ipak drzava mogla samo da se pokaze naruciti par velikih brodova, koji ce se poslije pokazati nafunkcionalnim i skupim. Planirana brzina 25 cv, pa za koga je to dovoljno, taman da nam se talijani smiju dok bjeze. Nebi li se ipak trebalo ici na pregovore sa susjedima u smislu uvodjenja AIS-a na njihovim ribaricama, tako da ih se mogu registrirati radarskim sistemom…
Vidi se da su projektanti amateri! Kao prvo takvi brodovi su se projektirali negdje u 60.-tima. Kao drugo ophodni-patrolni brod
nebi smijo imati manju brzinu od 35 čvorova.
Najbolje rješenje za nas je da brod projektiraju švabe a da ga
mi u našim brodogradilištima napravimo. Sve drugo je ništa!
Hrvatska zaslužuje najbolje brodove a ne neka poluriješenja.
Jako sam žalostan ovim banana-projektima![cry][cry][cry]
Nije bas sve sto je hrvatsko smece. Jedna od stvari koja se neopravdano baca u kos je brodogradnja.
1. Brodarski institut je VRHUNSKA organizacija koja je svakako sposobna za takve projekte. U suradnji sa npr BSO split sposobna takve stvari i isprojektirati i izgraditi. Svi se bune kako nasa brodogradilista grade niskoprofitabilne brodove, a kad netko kaze kako smo sposobni graditi visoosofisticirane brodove nadju se neupuceni mudrijasi i pocmu po njemu pljuvati.
2. MARINER, nisu inzinjeri krivi sto im je placa 8000 a menadjerima 20000. Sta bi trebali? Svi u menadjere? Jos uvijek ima puno iskusnih inzinjera koji su voljni prenjeti znanje mladjima u okviru jednog ovakvog projekta, ali sa ovakvim unaprijed diskvalificirajucim stavom se nece napraviti nista, osim sto ce knowhow koji jos uvijek postoji propasti. (BTW ekonomisti su jako produktivna klasa ljudi….mos mislit….)
3. MVALERJEV i MAITO- Potpuno krivo. Brodovi do 15 metara nisu ni brodovi vec camci, te kao takvi nisu adekvatni za nadzor otvorenog mora. Njihova brzina im ne moze pomoci jer ako neka ribarica udje u nas ZERP, u idealnoj situaciji (bonaca), dok mali patrolni camac prevali udaljenost od sigurne luke u kojoj je stacioniran, do mjesta krivolova, stvar je gotova. Preduvjet za nadzor je AUTONOMIJA i RADIJUS djelovanja, pa tek potom brzina. Uostalom ovakvi veci brodovi na sebi imaju stacionirane i brze gumenjake i helikoptere.
3. MAITO, AIS na ribaricama je dobra ideja, ali poznavajuci moralne kvalitete talijana, opet se vracamo na isto. Isto tako ne love samo Talijani u Jadranu. Takodjer se na primjeru ovog turskog ROROa vidi i problem ekoloskog nadzora te problem spasavanja.
Želim komentirati one koji misle da trebamo raditi projekte vani. Kao država imamo dovoljno znanja i iskustva da napravimo te brodove. Ako budemo radili sve projekte vani, za 50 godina čemo biti u još večoj krizi i još večem neznanju. Zato svi koji pričaju da treba projektirati vani nisu naklonjeni Hrvatskoj nego sebi. Ali za izradu dobrog projekta treba ljude dobro platiti u svim koracima tu se slažem. Zato ljudi gradimo i projektirajmo u Hrvatskoj da nam sutra bude bolje, sada je vlada na potezu, pa da vidimo.