Pitanje za uredništvo portala “Poslovni dnevnik”.
Zašto konstantno objavljujete laži od strane tvrtke “Ricardo”?
Zar je tako teško, jednom za promijenu napisati neki istinit članak na temelju provjerenih informacija i iznjeti pravo stanje stvari u ovoj struci?
Ako se bojite otkaza, dajte otkaz, jer ovakvi članci nemaju veze s novinarstvom.
Ne znam koliko puta se već spominje tvrtka Ricardo u temama nestašice vozača i njihovih plaća!
PRAVO STANJE U TVRTCI “RICARDO” i većini sličnih firmi koje se bave transportom u R.H. je takvo da osnovicu bruto plaće dobijate u zakonski propisanom minimalcu!
SVE OSTALO IDE NA RUKE (dnevnice, itd.), ukoliko se taj novac i isplaćuje preko računa, većinom se isplaćuje odvojeno od bruto iznosa (zapravo najčešće nikad u bruto iznosu), tj. odvojeno od plaće i ukupnog mjesečnog prihoda!
– Dakle: Imate kamion u rukama vrijednosti oko 100.000,00EUR + vrijednost robe, sredstvo za rad s kojim po zakonu ne smijete upravljati dulje od 9 sati dnevno, odnosno dnevnog radnog vremena više od 13 sati dnevno, odnosno 56 sati tjedno, (na koji način uspostaviti veću plaću od mnimalca u toj struci ukoliko vozač želi raditi po zakonu???), sredstvo za rad s kojim ste u mogućnosti ubiti ljude na cesti, načiniti štetu na imovini itd.
Da li je za takve uvjete rada minimalac dovoljan?
Tko i koliko lud prihvaća posao u toj struci sa minimalnom plaćom?
– Razlike u primanjima, u Njemačkoj je bruto plaća za 240 sati rada mjesečno 2200EUR (to je neki minimum), a kod nas za taj isti fond sati nećete dobiti iznad 450EUR bruto!
– Plaće u RICARDU nisu iznad minimalca i sve ostalo što se dobije iznad minimalca se dobije na ruke i to često ne budu iznosi koji ukupno premašuju 1000EUR.
-Vozač, prije početka rada u RICARDU, potpisuje, uz ugovor o radu, oko 7-8 različitih izjava kojim se odriče prava na tužbu, razno raznih odgovornosti i izjava da apsolutno sav teret odgovornosti prelazi na djelatnika (čak i u slučaju kada je nedvojbeno kriv poslodavac), dakle potpisujete izjave gore od kamatarskih ugovora o zajmu!
Vozača na tržištu rada u R.H. ima i previše i nije točno da ih nema, ljudi u toj struci ŽELE RADITI, no ne žele primati mizeriju od plaće za odgovornost koju preuzimaju, a uz spoznaju da je tek nekoliko stotina kilometara dalje praksa plaćanja vozača sasvim drugačija i nesagledivo bolja ljudi bježe od ovakvih radnih uvjeta.
R.H. se ne smije dozvoliti uvoz radne snage jer Hrvatskih vozača ima i više nego dovoljno, već treba poraditi na problemu da se bruto plaća za vozača povisi na minimalno 2200EUR za fond od 240 sati mjesečno!
Što se tiče tvrtke PRIMACOŠPED, situacija u toj tvrtci je nešto bolja i u tvrtci su povećali bruto dohodak, no i ta tvrtka, isto kao i “RICARDO”, ne isplaćuje kompletan dohodak u bruto iznosu.
Dakle, napominjem, ako se točno zna fond sati koje vozač po pravilu odrađuje ili bi trebao odraditi, odnosno smio (a to ne prelazi 240 sati mjesečno),(osim prekovremenih sati, ne dnevnica!, PLAĆA, DNEVNICA i PREKOVREMENI SATI su tri apsolutno različita pojma!!!!),) tada se na temelju tog fonda sati mora odrediti bruto koji, ponavljam, nebi smio biti manji od 2200EUR minimalno/bruto!
RALU LOGISTIKA je jedna od rijetkih u Hrvatskoj koja koliko-toliko isplaćuje plaću preko tekućeg računa (osim ponekad dnevnica koje zbog opisa posla idu na “ruke”), no ni u RALU-u nije sve prikazano u bruto iznosu i dohodak se također ne temelju na obračunu po mjesečnom fondu minimalnih radnih sati za koje je predviđena plaća u bruto iznosu, za koje opet napominjem ne smije biti manja od 2200EUR bruto!
Rješenje problema se ne nalazi u uvozu radne snage iz Srbije ili BIH i nekih egzotičnijih država, ne zbog protivljenja dolaska strane radne snage, nego upravo zbog rušenja plaće u navedenom sektoru.
Srbija i BIH se sami moraju pozabaviti s ovim problemom oko plaća u tim državama, kada već postoji toliki interes za doljev vozača u susjedne države.