VLEN (Brodogradilište Viktor Lenac d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska VLEN (Brodogradilište Viktor Lenac d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Za korištenje goriva s visokim sadržajem sumpora predviđene kazne ili zatvor
travanj 6, 2019291

Foto: ilustracija / Pixabay CC 2.0 license
Singapur je poznat kao najveće svjetsko čvorište opskrbe gorivom i rafinerije se ubrzano pripremaju za proizvode koji zadovoljavaju novi IMO standard za 0,5 posto goriva s niskim sadržajem sumpora. Singapurske vlasti također poduzimaju korake za provedbu novog zahtjeva IMO-a s lokalnim propisima: već su zabranile uporabu otvorenih open-loop pročišćivača unutar singapurskih voda, a planiraju primijeniti propise o sprječavanju onečišćenja mora (Air) za novu granicu sumpora.

Singapurski zakoni o zagađenju zraka već su strogi. Ako se brod ne pridržava propisa o emisijama, vlasnik i zapovjednik mogu biti odgovorni i kažnjeni novčanom kaznom do 7.400 dolara ili kaznom zatvora do dvije godine. Zakon već predviđa maksimalni limit za sadržaj sumpora u gorivu koji je vezan za globalni maksimum koji je odredio IMO, a koji će se 1. siječnja 2020. smanjiti na 0,5 posto.

Prema Bloombergu, provedbeni režim u Singapuru može biti posebno važan za učinkovitost novog globalnog ograničenja sumpora. Goldman Sachs prognozira da oko 20 posto svjetske flote jednostavno neće ispuniti novi zahtjev u prvoj godini provedbe; Procjena OPEC-a je nešto veća – oko 25 posto. S obzirom na ta predviđanja i veliki poticaj za korištenje HFO-a, može se zahtijevati izvršna mjera kako bi se osiguralo široko prihvaćanje pravila.

Singapur je možda jedinstveno dobro prilagođen zadatku reguliranja goriva za brodove: njegove su tvrtke za bunkering isporučile gotovo 50 milijuna tona prošle godine, više nego u bilo kojoj drugoj luci u svijetu. Brodovi dolaze u Singapur kako bi se opskrbili gorivom, a prema propisu o sumporu IMO 2020., plovila ne smiju prevoziti nesukladna goriva za vlastite potrebe, osim ako su opremljeni sustavom za pročišćavanje – što znači da se usklađenost može utvrditi jednostavnim laboratorijskim testiranjem sad.

I inače bas ne pratim ovu temu, no nisam shvatio kakve udjel sumpora u gorivu ima veze s Lencem?

Očekivani val projekata instalacija uređaja za pročišćavanje otpadnih voda (Ballast Water Treatment System)
se, prema predviđanjima, nije dogodio ni u ovoj godini jer brodari i dalje koriste prostor u regulativi kako bi
odgodili tu obavezu za pet godina pa se značajniji broj takvih instalacija očekuje u razdoblju 2020-2021. godine.
Unatoč tome, Društvo je tijekom 2018. godine realiziralo 5 projekata ugradnje BWTS rješenja i u veljači 2019.
godine započelo s još jednim takvim projektom. U 2019. se očekuje ponovo 4-5 BWTS instalacija. Novi tržišni
moment, IMO direktiva o smanjenju emisija štetnih plinova do 2020 {2020 Low-Sulphur Cap) će u 2019.
pokrenuti određeni broj projekata ugradnje pročistača ispušnih plinova (scrubbera). Jedan od projekata
ugradnje scrubbera koji se trebao dogoditi u četvrtom tromjesečju 2018., je odgođen za drugo tromjesečje[/u]
2019. godine.

od 2020 brodovi će ili morati kuriti niskosumporno gorivo ili će modrati imati pročistač za kurenje standsrdnog brodskog mazuta

lenac ugraduje pročistače

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

z pare naravno

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

Znaci imali su jedan takav projekt u najavi i taj jedan je pomaknut?

Dakle, radi se o razini sumpora u gorivu ako sam dobro shvatio. To se rješava korištenjem goriva s nižim udjelom sumpora ili uređajem za odsumporavanje. Te uređaje će očito ugradjivati neki kojima se ili isplati točiti mazut odnosno lož ulje sa visokim udjelom sumpor ili pogonski stroj ne podrzava niska niskosumporna pogonska goriva. Dakle, 99% problema se rješava tako da kupiš kvalitetnije gorivo s nižim udjelom sumpora. Ili ja nisam nešto dobro razumio?

Dakle, 99% problema se rješava tako da kupiš kvalitetnije gorivo s nižim udjelom sumpora. Ili ja nisam nešto dobro razumio?

da, možeš kupiti. i pri svakom točenju platiti 30 posto vis3e jer gle cuda KVALITETNIJE NISKOSUMPORNO GORIVO JE SKUPLJE

a mozes imati jednokratan trossak ugradnje pročistača

nekome se isplati ugraditi plin, nekome točiti dvostruko skuplji benzin

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

radjena je studija sta je isplativije Lng gorivo ili ugradnja BWTS i sto se tice panamaxa i supramaxa uvjerljivo je isplativija ugradnja BWTs dva su razloga prvi je veca kvarljivost motora druga je doseg brodova tj brodovi koji su koristili LNG kao pogonsko gorivo nisu mogli razvijeti normalnu snagu u turbinama

htjedoh reci ako koristis Lng kao gorivo smanjuje se sama nosivost broda ili imas znatno kasnjenje u isporuci robe a vrijeme je novac .Sad sto se tice odnosa Talijana prema firmi to je rizik koji sami preuzimamo i neznam kako ce se ponasat isti u buducnostii ali sto se tice samog posla poprilicno sam siguran da remontnim brodogradilistima sljedi ljepa buducnost

@snupy
Koliko ja shvacam, a pratim temu dosta površno, no BWTS nema nikakve veze sa scrubberima. To je nešto sasvim drugo. A LNG nešto sasvim treće. Tu treba razlikovati pogon broda od vrste broda za prijevoz ukapljenog plina. No, o tom, potom…


@investimir

Ok, al očito većina brodovlasnika i unajmitelja broda će kupovati skuplje gorivo, jer je jasno da ne stoje u redu da bi ugradjivali scrubbere. Činjenica da su u Lencu imali naručenu tek jednu takvu ugradnju lani, koja je prebačena iz nekog razloga za ovu godinu, prilično jasno govori o potražnji za ugradnjom tih i takvih uređaja. K tome dosta je brodova posljednjih godina zbog niskih vozarina završilo u scrap-u pa je očito da se prosječna starost flote preprostavljam pomladila i pretpostavljam ima novije pogonoske strojeve koji i manje troše i emitiraju manje sumpornih i ostalih ispušnih plinova. Da je netko osobito zabrinut zbog toga, remontna brodogradilišta bi bila puna narudžbi za ugradnju tih pročistača, jo cini se da nema neke navale. Ili sam ja u krivu?

u krivu si jer brodari ce ugraditi pročistače ne prvi u 3edu nego zadbji u redu. jer im je to trosak.bdpotad mogu jos 9 mjeseci ubirati 1000 usd ili vise kureci konvencionalni mazut. a 270 puta 1000 usd puta xy je dobra para

nisk9sumporno giorivo dolazi -ugradnja pročistaca jec sad skuplja nego cde biti za godinu ili dvije. nekima se uiyola4ti sad, nekima kaasnije, ali dsvi cde doci na red

brodari pri trenutnim vozafrinama troše minimum i samo koliko im treba da produvtehnicki. to pise u svak9m izvjescu

kanal prodaj2 ovdjeckljucan – akko misli ozbiljno, tu ce pomoci novi vlasnik. nema tu jaružara od 1 milijardu k7na – tu su deseci poslova od kuvajcana prekoc rusa i amerikanaca do jadrolinije

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

Znaci svi će čekati zadnji dan?

Pa ne znam bas. Meni se to cini iracionalno i nelogično. Jednostavno će prijeci na skuplje gorivo… za koje je pitanje koliko će tada biti skuplje jer ne ovisi samo o potražnji brodova (i ponudi). Scrubbere će ugradjivati, čini mi se, samo oni koji imaju zastarjele strojeve ili specifične brodove koji još nisu za scrap i imaju neku drugu namjenu. Ja zaista ne znam, al najava samo jedne ugradnje, nekak mi ne ulijeva povjerenje da u ugradnji scrubbera lezi veliki biznis. Al ponavljam, laik sam, pa ću sa zanimanjem procitati misljenje stručnijih i bolje upoznatih sa materijom od mene.

sve je to igra mačke i miša – možda ns gorivo bude jako wskupo pa svi nagrnu na pročistače. možda i bude toliko skupio pa mnogi brosari odluče pričekati da ugr

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

New Report

Close