zato što danas proizvođači i distributeri kupuju police u dućanima kako bi istisnuli konkurenciju te kako kupac ne bi imao izbora već kupio što se nalazi na polici ili ništa…
Nista novo, nista neobicno za domace trgovacke kuce. Mene vise plasi sto Diona nakon izlaska i ‘spasavanja’ iz stecaja se zatrpava neplacanjem dobavljacima i to probijavsi dvostruki ugovoreni rok! [smiley10]
Mislio sam da se Gavrilović i Todorić baš i ne vole, a kad ono… dečki pohađali istu poslovnu školu. Pritišći dobavljaće neplaćanjem, prodaj strano i pričaj kako prodaješ hrvatsko, a i koga još briga za kvalitetu ; glavno da su police pune.[smiley7]
Diona nije neki konkurent Konzumu, ali se očito nešto sprema… Todo je počeo sa zatrpavanjem dione svojim proizvodima, možda uskoro i otkupi dionu i riješi se jednog konkurenta
“Uvijek pozitivno i u profesionalnom duhu gledamo na konkurenciju”! Izreka ima smisao samo njen duh smrdi na stara vremena planske i socijalisticke ekonomije.
Kupac ispasta zbog ovakvih neprofesionalnih podhvata, toboze velikih ekon. Strucnjaka, koji su samo dobri ako posjeduju monopol (Konzum, Diona i ostale slicne socijalisticke tvorevine). Ako nije moguce danas kupiti jedan brend-proizvod, sa visokim ucescem troskova reklame (Todoriceva mineralna voda, Rajicevo mlijeko, Podravkina pasteta i sl.) koju kroz kupovnu cijenu placa potrosac, svakom vecem trgovackom lancu, onda je to jako zalosno.
Nacelo slobodno trzisne ekonomije, sa kojom se svi ti tajkuni kite, ne poznaje takv “profesionalan duh” vec vodi trzisnu utakmicu na osnovi kvalitete i prepoznatljivosti svoga proizvoda. Ako kupac nemoze naci proizvod koji je sinoc vidjeo na TV-reklami, koji mu odgovara po ukusu, izgledu ili cijeni na polici trgovine u koju je stekao povijerenje, onda je primoran da kupi nesta slicno ili da die u drugu prodavaonicu. Ovo „silovanje“ potrosaca je neprimjereno kao sto je trzisno neprimjereno i neukusno da se jedan trgovinski lanac u RH kiti sa nazivom „hrvatski lanac trgovina“ a sa svojom monopolistickom politikom onemogucava hrvatskom potrosacu da kupi zeljeni proizvod gdje on to zeli a ne gdje to tajkun zeli!
Tvorci tih bolesnih strategija jos nisu shvatili da je u danasnje vrijeme (barem u EU-zemljama) uobicajeno da proizvodjac preko trgovine trazi kupca a ne obrnuto ka sto se to desava u „hrvatskim trgovinskim lancima“. Ako vec udruzenje ze zastitu trzista od monopola i zastitu potrosaca nije u stanju da sa svojim ucescem nastoji kreirati trzisna pravila ond preostaje nista drugo vec da se kupci zapocnu snadbijevati u onom trgovinama koje ce im garantirati kontinuitet prisutn