Viadukt će patiti zbog smanjenih državnih investicija
Autor/izvor: Marina Šunjerga
ZAGREB – Prema navodima analitičara iz Fime i Adriatica Capitala, oznaku ‘kupiti’ osvojio je Dalekovod, a kao perspektivnu tvrtku navode i Ingru.
Građevinski sektor već je nekoliko godina pravi hit. Rezultati najvećih društava, u 2007., pokazuju nastavak tog trenda. Naime, analitičari ukazuju na porast prodaje od desetak posto na razini sektora, te povećanu profitabilnost, ali i upozoravaju na smanjenje državnih infrastrukturnih projekata. Gotovo sve tvrtke u sektoru objavile su dobre rezultate u 2007.
Oznaku ‘kupiti’ analitičari Jurica Gregurić iz Fime i Damir Gubić iz Adriatica Capitala, su stavili na dionicu Dalekovoda d.d. (ZSE:DLKV-R-A), a kao kvalitetnu tvrtku istakli su i Ingru (ZSE:INGR-R-A). Najveće razočaranje sektora, po analitičarima, je Viadukt d.d. (ZSE:VDKT-R-A), najviše zbog iznimno niske profitabilnost.
Iako sektor bilježi pozitivne rezultate, analitičari upozoravaju da su velike državne investicije pri kraju, ali i najavljuju slabiju prodaju na tržištu nekretnina. Stoga izniman utjecaj u ocjeni perspektive tvrtke ima razina prihoda koju ostvaruju na stranom tržištu.
– Nakon posljednjih parlamentarnih izbora, državne investicije pale su za 45 posto, a tako očekujem i u ovom ciklusu. Moja očekivanja najavio je i državni proračun’ rekao je Jurica Gregurić, analitičar FIMA-e.
Gregurić je naglasio kako bi obnova željezničke infrastrukture, u što država planira uložiti oko 18 milijardi kuna, mogla biti od velike pomoći dobrim rezultatima građevinskog sektora.
– U FIMA-i smo zainteresirani za tvrtke koje dobro posluju u inozemstvu jer smatramo da će u narednom periodu hrvatsko tržište biti suženo’ zaključio je Gregurić . Kao najperspektivnije tvrtke istaknuo je Dalekovod i IGH(ZSE:IGH-R-A).
Viaduktu Gregurić ne predviđa dobre rezultate. Problem je, smatra, što tvrtka čak 98 posto prihoda ostvaruje na domaćem tržištu i nema najava izlaska na strana tržišta. Gregurić navodi da će prva dva kvartala za Viadukt biti pozitivni zbog zaliha u novcu, međutim nije mu previdio uspjeh na godišnjoj razini.
Slabu profitabilnost, pak Gubić ističe kao generalni je problem sektora i također naglašava važnost izlaska na strano tržište.
– Dalekovod je u najboljoj situaciji jer ima zanimljiva tržišta, a i očekuje se da će polovinu prihoda ove godine ostvariti na inozemnom tržištu, kaže Gubić. Istakao je i činjenicu da ova tvrtka poslove dobiva na natječajima. Kao ugodno iznenađenje i tvrtku s dobrom persepktivom, istakao je i Ingru.
– Ingra je ostvarila odlične rezultate, i kao tvrtka se sve više pozicionira kao developer, što je za njenu perspektivu jako dobro’ zaključio je Gubić.
IGH, po Gubiću, imati će uspješne rezultate ukoliko ostvari projekte u Rusiji i Bugarskoj. Jure Radić , direktor IGH, najavio je kako ozbiljne prihode na inozemnom tržištu očekuju tek u 2009. godini kada će, kaže Radić, udio inozemnih prihoda biti veći od 30 posto. I Gubić kao najveće razočaranje sektora ističe Viadukt, za kojeg drži da će imati najviše problema u nadolazećem razdoblju.
– U svjetlu smanjenja investicija države tvrtka, kao Viadukt, koja se oslanja isključivo na domaće tržište nema svijetlu budućnost’, zaključuje Gubić.
Super, dečki su uzeli Dalekovod i IGH, pa malo drukaju. Eto ja imam Viadukt, pa stavljam oznaku “kupiti” na Viadukt.
Šalu na stranu, dio priče oko trenutno niske profitabilnosti stoji, ali priča o tome kako će jedino Viadukt patiti zbog smanjenja investicija države i zbog orijentiranosti domaćem tržištu ne drži vodu. Također, vrli analitičari potpuno krivo navode kako nema najava o izlasku Viadukta na strana tržišta, ali očito je Jure puno glasniji, pa nisu čuli ništa o Viaduktu.
Kad smo kod Jure, IGH svaki tjedan izađe u javnost sa bombastičnim “velikim” novostima, čovjek bi pomislio da nema većeg projekt u svijetu na kojem nisu prisutni. S druge strane prihodi od prodaje u inozemstvu im čine čitavih 2,3% ukupnih prihoda.
Ukupni prihodi od prodaje u inozemstvu nekih drugih građevinara su kako slijedi:
Ingra- 12% (1Q – pad od 66% u odnosu na isto razdoblje prošle godine)
Dalekovod- 12% ( pad 40% u odnosu na prošlu godinu)
Tehnika -2% ( pad od 75% u odnosu na prošlu godinu)
LVCV – 0,04% (pad od 40% u odnosu na prošlu godinu)
I onda nam kvazianalitičari tvrde kako je Viadukt u problemima i ovisan o domaćem tržištu, a ostali građevinari nisu, ha,ha! Njihovi tekstovi su ponekad toliko šuplji da boli i stvarno nemaju (ili barem ne bi trebali) imati veću težinu od bilo čega što napiše bilo tko od nas na ovom forumu.
Pozdrav VDKT-ovcima!
Ja sam u jedno siguran a to je da što se tiče Viadukta nema nikakve kontrole i da svatko radi što hoće.
Evo jedan primjer cijle Ploče livaju dizel koji kupe od Viaduktovih radnika po 5 kuna zar je moguće da svaki stanovnik Ploča zna da se gorivo tamo prodaje a da njihovi šefovi sa time nisu upoznati ili su i oni dio toga lanca.
Gorivo kod takvih firmi čini veliku stavku a kada se još ne vodi računa onda je to prestrašno, to nisu male količine,
što je još pogubnije nemaju niti dovoljan broj kupaca pa traže potencijalne kupce i ako dovedete nekoga novoga vi dobijete popust, pa zar to nije strašno.
Usput da napomenem da u Strabaga nije moguće kupiti ni kap dizela.
Ja sam u jedno siguran a to je da što se tiče Viadukta nema nikakve kontrole i da svatko radi što hoće. Evo jedan primjer cijle Ploče livaju dizel koji kupe od Viaduktovih radnika po 5 kuna zar je moguće da svaki stanovnik Ploča zna da se gorivo tamo prodaje a da njihovi šefovi sa time nisu upoznati ili su i oni dio toga lanca. Gorivo kod takvih firmi čini veliku stavku a kada se još ne vodi računa onda je to prestrašno, to nisu male količine, što je još pogubnije nemaju niti dovoljan broj kupaca pa traže potencijalne kupce i ako dovedete nekoga novoga vi dobijete popust, pa zar to nije strašno. Usput da napomenem da u Strabaga nije moguće kupiti ni kap dizela.
Ako je tako..koliko će tek koštati gradnja “fantomskog” mosta kopno – Pelješac ????
Kolega Sampras, uopće ne sumnjam da ima puno istine u tome što ste napisali oko dizela, ali vjerujte mi da bi i svi ostali “balkanski” građevinari imali puno manje troškove da se ugledaju na Strabag ili koju drugu EU tvrtku.
Prije deset godina je bilo i puno gore, osobno znam čovjeka koji je prije desetak godina od radnika s gradilišta jedne poznate tvrtke za visokogradnju kupio desetak vreća cementa za cijenu gableca i par piva. Ali polako, s vremenom će i toga nestati.
Viadukt: samo jedan čitatelj pogodio dionicu mjeseca
5.5.2008 12:22:05
ZAGREB – Potraga za dobitnikom mjeseca, lajtmotiv nagradne igre koja tri puta zavrtjela do sada, naizgled se pretvorila u puko pogađanje kandidata podobnih za dokapitalizaciju
k:
4 2.445,00
1 2.436,40
14 2.421,00
20 2.420,10
6 2.418,00
30 2.415,00
15 2.405,04
10 2.405,02
99 2.400,00
6 2.370,05
p:
2.450,00 36
2.489,99 31
2.490,00 25
2.498,49 5
2.498,50 30
2.498,98 24
2.500,00 15
2.514,00 3
2.514,99 8
2.547,90 8
Ukupan omjer k/p manje je bitan jer ima postavljenih naloga na prodaju dosta iznad 4000
k:
Ukupan omjer k/p manje je bitan jer ima postavljenih naloga na prodaju dosta iznad 4000
ok ,moze li netko sa zse monitorm staviti taj podatak
[color=black][/colo Najavljena je podjela dividende. Da li netko znade koliko po dionici?
13kn