Koliko znam NevenS vi ste ulagač u LPLH pa ako baš želite pričajte o dugovima firme u kojoj imate pozamašan portfelj. U građevinare se ne razmijete što se vidi iz vašeg podneska. Ako Vas to područje interesira onda se malo educirajte, za to je potrebno puno više od čitanja izvješća čak ako je i ispravno što se kod Vas baš i ne bi moglo reći. Znate li uopće kako stoji Heidelbergcement i koji mu je strateški plan za narednih 10 godina? Ne znate, jer da znate ne bi iznosili svoje mišljenje nego činjenice koje ovdje besplatno pročitate i educirate se. Zato učite i ne pišite o nečemu o čemu ne znate.
Da li je diploma građevinskog faksa u vašim očima dovoljna edukacija? Ako nije, imate u komori ovlaštenih inženjera pod rednim brojem 4613 gdje me možete naći. A što se tiče Heidelberga, u firmi u kojoj sam radio šest godina, šef mi je bio bivši tehnički direktor Istra cementa. Malo ste krivo uboli ovog puta ali neka… Na vašu žalost ipak sam educiran i upućen puno više nego mislite ali mene iskreno to sve skupa ne zanima toliko, ono što me zanima je slobodno tržište i u tom kontekstu sam komentirao članak u kojem Ergović govori besmislice.
A što se tiče LPLH, ovdje iznosite neke teze koje nemaju veze s vezom. Ako vas toliko zanima imate topic LPLH pa čitajte koliko vas volja, a ako me već citirate bilo bi fer da to bude baš točno ono što sam rekao.
Poštovani Neven,
Kratko i jednostavno: ako Vas interesiraju građevinari analizirajte zaduženost i sposobnost dobivanja/izvršavanja poslova u inozemstvu. Uopće ne sumnjam u Vašu sposobnost da ćete doći do dogovora koji će Vam dati novu sliku na ovaj sektor i mislim da (ako ste realni i iskreni) bi mi zbog toga trebali biti zahvalni. Za ilustraciju evo činjenice jedne tvrtke iz sektora o jednom od tih kriterija:
“Teško je očekivati da Split kao budući suvlasnik tvrtke čija je tržišna vrijednost na Zagrebačkoj burzi DEVET PUTA MANJA od duga Gradu.”
Namjera VDKT je tipičan primjer sinergije kojeg čini tvrtka koja ima ugovorenih poslova i traži način za brz i učinkovitu nabavu sirovine koje koristi u svom radu. U konačnici to sigurno smanjuje materijalne troškove koji su kod građevinara najveća stavka. Naravno da to ima smisla i isplati se ako vodstvo razmišlja dugoročno. Zato ulagači koji razmišljaju dugoročno i razumiju posao znaju što to znači što naravno ne vrijedi za one koji to ne razumiju ili imaju špekulativne namjere.
Ne mislim da Vi pripadate niti jednoj od potonje dvije grupe, upravo suprotno.
LP
Poštovani Neven,
Kratko i jednostavno: ako Vas interesiraju građevinari analizirajte zaduženost i sposobnost dobivanja/izvršavanja poslova u inozemstvu. Uopće ne sumnjam u Vašu sposobnost da ćete doći do dogovora koji će Vam dati novu sliku na ovaj sektor i mislim da (ako ste realni i iskreni) bi mi zbog toga trebali biti zahvalni. Za ilustraciju evo činjenice jedne tvrtke iz sektora o jednom od tih kriterija:
"Teško je očekivati da Split kao budući suvlasnik tvrtke čija je tržišna vrijednost na Zagrebačkoj burzi DEVET PUTA MANJA od duga Gradu."
Namjera VDKT je tipičan primjer sinergije kojeg čini tvrtka koja ima ugovorenih poslova i traži način za brz i učinkovitu nabavu sirovine koje koristi u svom radu. U konačnici to sigurno smanjuje materijalne troškove koji su kod građevinara najveća stavka. Naravno da to ima smisla i isplati se ako vodstvo razmišlja dugoročno. Zato ulagači koji razmišljaju dugoročno i razumiju posao znaju što to znači što naravno ne vrijedi za one koji to ne razumiju ili imaju špekulativne namjere.
Ne mislim da Vi pripadate niti jednoj od potonje dvije grupe, upravo suprotno.
LP
Nemam ništa protiv sinergije i poslovnog poteza Viadukta da pokuša steći vlasništvo nad Našice cementom. Nisam nikada nigdje niti napisao da imam nešto protiv Viadukta i ja im zaista želim svu sreću u poslovanju. Ali imam apsolutno protiv tipova koji su se pokazali nesposobnim u vođenju poduzeća i koji su navikli trošiti tuđi novac. Uzmite primjer Ergovića na kojeg sam se izvorno i referirao. On je vlasnik Nexe-a koji je vlasnik Našice cementa. Dakle Ergović je vlasnik Našice cementa. Upropastio je matičnu tvrtku na način da se prezadužio i sada izlaz vidi u predstečajnoj nagodbi (koja je ništa drugo nego sinonim za oprost dugova i bilo kakve odgovornosti za postojeće stanje). Normalnom vlasniku koji nema skrivene motive bi bilo u interesu što skuplje prodati jednu od tvrtki koja je još uvijek relativno zdrava i pokušati podmiriti dio obveza. U tom smislu postojanje najmanje dvoje zainteresiranih za kupnju mu je bogom dana jer to znači da će i cijena koju će postići biti veća. Ali ne, on želi pod svaku cijenu isključiti mogućnost da se dva kupca nadmeću i direktno pogodovati jednom od njih. I sad vas ja pitam zašto? Zašto je njemu u interesu dobiti manje novaca? Odgovor je vrlo jednostavan, zato što bez obzira koliko novca dobije taj novac nije njegov već si on takvim manevrom želi kupiti buduću poziciju, a vjerovnike čiji je novac spiskao želi isključiti. I tu se pojavljuje institut predstečajne nagodbe koja je kao naručena za takav manevar. E sada kako će to završiti, hoćemo li mi u ovoj zemlji opet iznova izigrati slobodno tržište i smisliti neki novi model upropaštavanja svega, od zdravog razuma na dalje, ja ne znam. Znam samo da je vjerovnicima (koji bi zapravo trebali biti stvarni vlasnici) u interesu da se dvoje zainteresiranih kupaca (Heidelberg i Viadukt) nadmeću za kupnju Našice cementa jer će tako dobiti više novaca. To naravno Ergoviću nije u interesu i zato on sada onako ksenofobično izjavljuje kako je s domaćim tvrtkama lakše surađivati. Jednako tako mislim, ukoliko dođe do toga da će se Heidelberg i Viadukt trebati nadmetati (a mislim da je to jedino normalno), Heidelberg ima puno veće šanse jer Viadukt, gledajući bilancu, ne vjerujem da može osigurati između 150 i 200 mil kn koliko smatram da će biti potrebno za kupnju Našice cementa.
Poštovani NenenS,
Imam dojam da sve ovo što govorite treba biti na nekom drugom forumu, recimo o Nexe d.d. Viadukt nema veze s tim kako gospodin Ergović odabire kupce i kako vodi tvrtku. Vdkt ima namjeru kupiti Našice cement i ako to uspije i ako postane većinski vlasnik ‘sve 5’. Eventualno možete savjetovati vjerovnicima Nexa koji su sad svojevrsni vlasnici) kako će prodati Našice cement i ko im je bolji kupac. Vdkt nema veze s tim, dao je očito dobru ponudu i Ergović je pristao (koliko nam je svima nasimično poznato iz članaka).
Moram pohvaliti vdkt kao jedinu hr građevinsku tvrtku koja još uvijek stoji na nogama, širi se i nisu se bacili u neke glupe poslove van svog osnovnog biznisa (gdje se svi inače zaduže do grla).
Ova naša burza je nešto najgore od najgoreg toliko dobrih vijesti i dionica padne
fuujjjj…
A sto se tiće namjere stvar je već odrađena obveznice su kupljene
Viadukt je temeljem sklopljenog ugovora o kupoprodaji obveznica sa Slavonskim investicijskim fondom s javnom ponudom kupio i stekao 10.625.262 obveznica oznake NEXE
Šta je više dobrih vijesti dionica više pada.Izgleda da bi trebalo sklopiti svaki dan po jedan posao samo da bi se cijena održala.
Jutarnji list, naslovnica
FOTO: OTKRIVAMO OSAM OPCIJA ZA SPAJANJE HRVATSKE Najizgledniji je Pelješki most ili cestovni koridor iznad Neuma
Gredni most s cestama stajao bi 350 milijuna eura, a koridor 300 milijuna kuna
Francuska tvrtka Safege, koju je ministarstvo prometa angažiralo za izradu predstudije opravdanosti za rješenje prometnog spajanja kopnenog dijela Hrvatske s Pelješcem trenutno razmatra osam opcija.
Prema saznanjima Jutarnjeg lista Francuzi na stolu imaju sljedeće opcije – gredni ili viseći most za Pelješac, cestovni koridor iznad Neuma, tunel ispod Neuma, tunel ispod mora između kopna i Pelješca, trajetne veze Ploča – Trpanj i Komarna – Brijesta te Jadransko – Jonsku autocestu. Izradu Studije sa 200 tisuća eura finacira Europska komisija.
Stručnjaci Hrvatskih cesta za svaku od ovih opcija izradili su tehničku dokumentaciju a stručnjaci Safegea svaku od tih opcija ocijeniti te će Ministarstvo prometa imati studiju koja će jasno pokazati koje je rješenje najbolje. Na konačnu ocjenju utjecat će mnogobrojni parametri – ekološki, financijski, prometni, sociološki, vrijeme izgradnje, otkup zemljišta, politički odnosi Hrvatske i BiH itd.
INFOGRAFIKA: OSAM OPCIJA ZA SPAJANJE HRVATSKE
Tek nakon što Hrvatska tu studiju predstavi Europskoj komisiji kreću razgovori o traženju najboljeg modela za finaciranje najbolja dva ocijenjena projekta. Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić ovih je dana kazao kako je rok Safegea za dostavljanje studije 22. rujna. Rok je pomaknut za otprilike mjesec dana jer je onaj prvotni bio 15. kolovoz.
Pelješkim mostom, nije važno kakvim
Tunelom ispod Neuma
Cestovnim koridorom iznad Neuma
Tunelom ispod mora
Trajektnom vezom
Jdransko-jonskom autocestom
Rezultati
VEZANE VIJESTI
Vijesti
MODEL NEUMSKOG KORIDORA ČINI SE ISPLATIVIJIM OD PELJEŠKOG MOSTA Rješenja za spajanje juga Hrvatske
DUBROVNIK KAO ANEKS EUROPSKE UNIJE Economist o izoliranom dijelu hrvatskog teritorija
FOTO: PLIVAČI NAPRAVILI ŽIVI PELJEŠKI MOST: Imaginarnim mostom spojili hrvatski sjever i jug
‘PELJEŠKI MOST NAJBOLJE JE RJEŠENJE ZA POVEZIVANJE HRVATSKOG SJEVERA I JUGA’ Stigla potvrda iz Europske komisije
Ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić u Bruxellesu je prije nekoliko mjeseci kazala kako su u prvom nacrtu studije dvije varijante mosta, viseći i gredni, ocijenjene kao najprihvatljivija rješenje. To je tada izazvalo val negodovonja u Europskoj komisiji ali i premijera Milanovića jer je ministrica preuranjeno izašla podacima. Naime, prema posljednjim podacima koji su dosad stigli iz Francuske dva najbolja ocjenjena rješenja mogla bi biti koridor iznad Neuma te jedna od varijanti mosta. Najvjerovatnije gredni.
Gredni most kakav predlažu Hrvatske ceste imao bi raspon glavnog luka od 250 metara, a visina mosta iznad plovnog puta bila bi 35 metara. Imao bi po jedan prometni trak u svakom smjeru te zaustavni trak što se smatra dovoljnim za procjenjeni promet od oko 7 tisuća vozila dnevno. Gredni most stajao bi na 17 pilona. Prema dostupnim informacijama cijena izgradnje takvog mosta bila bi između 200 i 210 milijuna eura dok gradnja pristupnih cesta koštala 140 milijuna eura. To znači da bi ukupan trošak gradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta bio najviše 350 milijuna eura. Prema dostupnim informacijama četverotračni koridor dužine oko pet kilometara gradio bi se u zaleđu Neuma.
Prema svim analizama naj bolja opcija je MOST
Ovi nikako da se odluče most ili koridor, čini se da će novinari odlučiti o gradnji cestovnog objekta!
PD
Hrvatska 19.8.2013. 10:17 Poslovni.hr/Hina 11
3
Pelješki most neće se graditi, a za povezivanje šireg dubrovačkog područja s ostalim dijelom teritorija Hrvatske tražit će se rješenje koje je jeftinije, ustvrdio je ministar prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine Damir Hadžić.
Damir Hadžić; Photo: Davor Visnjic/PIXSELL
Damir Hadžić; Photo: Davor Visnjic/PIXSELL
Pelješki most neće se graditi, a za povezivanje šireg dubrovačkog područja s ostalim dijelom teritorija Hrvatske tražit će se rješenje koje je jeftinije, ustvrdio je ministar prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine Damir Hadžić.
“I dalje sam uvjeren da se gradnja Pelješkog mosta neće desiti i da će se rješenje tražiti u skladu s onim što je predložila BiH, a što je na kraju i u interesu Hrvatske i BiH”, kazao je Hadžić kako ga u ponedjeljak citira sarajevski “Dnevni avaz”.
Komentirajući odgodu dovršetka studije izvodljivosti o modelima povezivanja teritorija Hrvatske što ju je naručila Europska komisija kao i nagađanja da bi umjesto mosta najprihvatljivije rješenje mogao biti cestovni koridor, Hadžić je kazao kako je BiH to i ranije predlagala.
Potencijalni cestovni koridor kroz Neum ni na koji način je bi mogao biti eksteritorijalan i podrazumijevao bi uvažavanje interesa BiH, objasnio je.
U prostornom planu općine Neum već postoji opcija gradnje cestovne obilaznice oko tog gradića koja bi služila i kao poveznica za teritorij Hrvatske.
“BiH neće praviti nikakve probleme Hrvatskoj, naravno uz ispunjavanje svih prethodnih uvjeta prema našoj zemlji”, kazao je Hadžić.
Opciju gradnje mosta za Pelješac ovaj bosanskohercegovački dužnosnik drži preskupom te dodaje kako ni u EU niti u Hrvatskoj “nema tako neracionalnih osoba” spremnih ulaziti u gradnju objekta koji ne pokazuje isplativost.
Ako bi se most ipak gradio, BiH će i dalje inzistirati na slobodnom i neometanom pristupu Neumskom zaljevu i bosanskohercegovačkim teritorijalnim vodama, rekao je Hadžić.