Iako se ove dvije tvrtke ne bave istim djelatnostima na osnovu fundamenata interesantno je usporediti jednu nedvojbeno uspješnu tvrtku npr VIRO sa VDKT, Uspoređivati VDKT s drugim građevinarima u HRV nema smisla (osim HDEL koji trenutno ne stoji dobro s poslovima)zbog svima znanih razloga.
VIRO P/EBITDA 2,43 VDKT P/EBITDA =0,63
P/E 4 P/E 1
P/B 1,13 P/B 0,67
P/FCF 5,18 P/FCF 4
ROE 28% ROE 67%! (da, nije greška)
Svrha ovog prikaza nije govoriti ono što je svim ulagačima VDKT jasno a vidim daje tu puno investitora(a ne trejdera ili “špekija”) nego ukazati na tri bitna momenta koja se u HRV ne smiju zanemariti.
1) iako je VIRO uspješan ima nepovoljnu strukturu vlasništva koja želi delistirati dionicu istiskivajući fondove. Mislite li da ako istisnu fondove neće istisnuti i malog ulagača? Kad Vam izlistaju tvrtku a želite dugoročno ulagati što ćete onda? Tražitio blogere za pomoć koji iza sebe imaju 2-3 odvjetnika i znaju odavno kako će riješiti situaciju za sebe? Odgovor prepuštam svakom od Vas
2) VDKT nije (još) fondovska dionica. Dosegne li se cijena ulaza fondova cca 550Kn (što je još uvijek smiješna cijena i za sadašnje fundamente)što mislite što će se dogoditi s cijenom VDKT? I ovdje odgovor prepuštam svakom ponaosob.
3) ono meni najdraže,s VDKT NIKADA neće biti problema s istiskivanjem obratite li pozornost na strukturu vlasništva. Ovo je jedan o rijetkih (ako ne jedini) primjer dionice na ZSE koja ima stabilne osnove i u kojoj dugoročno predstoji sigurna budućnost (da ne upotrebljavam neke jače metafore).
LP
P.S. Neću pisati stereotipne rečenice tipa “ono nije nagovor na ovo ili ono..” Svako od Vas sam neka ocjeni
I za ovaj put ne mogu da se ne osvrnem na još jedan detalj.
Čitajući komentar jednog “blogera” u Forbes hrvatskom izdanju (onom u kojem je g.Mikulić na naslovnoj stranici) s čudom i nekoliko uskličnika bloger ističe da je VDKT skočio u 2012 za 207%!! Daljnjih “komentara” o dionici koja je “skočila” 207% nije bilo. Nije bilo priča o “otključavanju vrjednosti” niti stabilnim osnovama. Upravo suprotno SVI građevinari su strpani u jedan isti koš, s nekim negativnim predznakom.
LP
Zašto moraju mirovinci čekati 550,00 KUNA? Jesmo,li mi tako neposobni promijeniti
te Odluke o ulaganjima – i zbog tih gluposti svi čekamo da na vrbi
rodi grožđe ? To govorimo već godinama…ali, očito nikako da to netko poduzme…kako ćete pomoći tržištu kapitala i posrnulim kompanijama..ako
netko ne upumpa kapital….?
Da, kolega Andy, ključna podrška građevinskim kompanijama iskazana je onima- koji imaju TRANSPARENTNU vlasničku strukturum s time da je DLKV zaustavljena
privatizacija na crno, HDEL ima čudnu strukturu kao i THNK i to je problem
u napredovanju cijene na burzi…
Koliko vi uopće smatrate da vrijedi VDKT? I na temelju kojih pokazatelja(hint: ttm s mojedionice je poprilično varljiv)?
Nisam stručna, a previše sam subjektivna kad su moje dionice u pitanju.
Kao nestručni investitor,rukovodim se općim podacima i klimi oko dionice..
Vdkt ima sjajnu Upravu / njihovu ispriku oko neisplate dividende- cijenim/
dobri poslovi su pred njima, ali, me živo zanima..što je to tako bitno
za FONDOVE,da im treba napumpati cijenu na 550,00 kuna..kako bi vjerovali
u kompaniju i počeli ulagati novac u nju…?? / 550,00 jer tako piše na
papiru iz daljnje povijesti investicijskog ulaganja… to se ne može prilagoditi sadašnjim vremenima???
Oće li neko propasti zbog izmjena brojki na papiru?
To što je smak svijeta bio nedavno u Hrvatskoj …nikom ništa?
Pa,o tome se radi….Ne možete se malo PRILAGODITI novim vremenima ….????
Ako imate vremena, možete nam napisati- koliko treba IGH, HDEL,THNK,INGRA i ostali… / do 2020….će biti dosta čekanja…..ili i duže/?
ako oni dobiju jos koji poslic preko 500 mil.kuna, i bude im trebala dokapti. naravno da ce fondovi uci, a prije toga ce se cijena naterat na 550 kn….a to nije problem vidjeli smo sa erste
Al sigurno jedina od firmi s vrhunskom perspektivom
Počelo je zapinjati. Da nije ovaj rast koji je preskočio čak i 300 kuna bio malo pretjeran i preoptimističan? [emo_smijesak]
Nikako da krene
Kinezi odustali
Autoputevi Republike Srpske i kineska kompanija China Road and Bridge Corp. potpisali su sredinom 2011. godine predugovor o autocesti Banja Luka- Prijedor-Doboj, ali koji nikada nije zaživio. Predugovor je bio temelj za pregovore s kineskom izvoznom bankom koja je trebala odobriti kredit za gradnju. Radovi su trebali započeti u ožujku 2012., dok je završetak radova najavljivan za 2014. godinu. Projekt autoceste tada je procijenjen na 400 milijuna eura.
Obratite pozornost na koji način je prikazan VDKT u naslovu ovog teksta: “neuspješno sudjelovao na dva velika natječaja u Bosni”. Treba li tome što dodavati? Znate li Vi sportaša koji je na svakom natjecanju pobjedio? Ja ne znam.
Treba biti realan kad se govori o fondovima jer su se oni najviše opekli na građevini. Ne vjerujem da bi im bilo u interesu ulaziti u još jednu dionicu iz tog sektora. ali smatram da će vdkt rasti i bez toga. evo gore CoRot2em piše kako je počelo zapinjati. pa normalno kad je dionica od početka godine narasla 200%. pa koliko je vama dovoljno rasta godišnje? možda da raste kao što je rastao igh (koju posjedujete), ali koji je rastao u drugom smjeru?
@ klemenc
Narasla je ne 200, nego preko 300 posto. Dana 30.11.2011. god. dotakla je 97,50 kuna. A gdje je sad? U statusu balonke. Koliko je ta cijena opravdana? Stabilna je firma, nedvojbeno, jedna od boljih u građevini u hrvata, ali 300 posto ??? Na temelju čega? Znaš i sam, da je ovo, kako god gledali, ipak malo nerealni rast. Da ne bi došlo do laganog ispuhivanja kad se očekivanja onih koji su je kupovali i pumpali, stave u realne okvire. Svi koji su je kupovali ispod 250 kuna imaju debelih razloga za prodaju. Samo kad shvate.
@ CoRot2em
100% rasta od 100kn je 200kn. 200% rasta od 100kn je 300kn. To su još osnove matematike
@ gklemenc
Ovo ti neću niti komentirati. Zaista nema smisla.