Utjecaj kretanja svjetskih indeksa i cijene nafte na TK Hrvatska

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Utjecaj kretanja svjetskih indeksa i cijene nafte na TK Hrvatska

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Evo pitanja ako je nafta pala na 62 dolara po barelu, a prije 4 mjeseca bila je 147 dolara po barelu,
nije li cijena trebala biti dizela ili drugih goriva oko 5,5 Kn sa svim davanjima…..

Jer ako je dolar sada 5.6 za 1 Kn dakle od 62 dolara to je oko 350 Kn po barelu, a prije 4 mjeseca dolar je vrijedio 4.60 Kn ili barel se plaćao 676 Kn, dakle 93 posto pada u odnosu na najveću cijenu,

dakle po tome bi dizel trebao biti oko 5,5 Kn već je oko 8 Kn i kako firma može propasti ako tako radi, tako je u svim firmama. Stoga ovo što se ovdje piše nije realno…………

Ako je input jeftiniji od outputa, kako mogu izgubiti

U HR u cijeni derivata 50% ako ne i više su davanja. Dakle INA može djelovati samo na cca 50% cijene. Dakle ako je nešto 10 onda INI ide 5. Ako 5 pojeftini 50% onda je ukupna cijena 7,5.
I tko tvrdi da je INA s 10 radila profitabilno!




Libor pada, Ted spread pada, nafta pada, bailout daje rezultate, centralne banke upumpale trilijune dolara u sisteme,najgore je iza nas,prodalo se 6 kuća više nego prošli mjesec.
Sve jedna dobra vijest iza druge.

NIKKEI -9,60
DAX -6,50%
FTSE -5,50%

NE BOJTE SE!!!! [bye]


svabe imaju klasican primjer deutsche angst-a 🙂

nego samo da se prisjetim buffetovih savjeta u trenutku dok je dow bio na 9200..

sta ste stvarno mislili da posten covjek moze da ima 100 milijardi dolara [lol]
[/quote]
Baffeta su zajebali (za sada) 2 puta. Prvi put kad mu nisu "javili" da ce srusiti poredak a drugi put kad su ga nagovorili da kupi POVLASTENE dionice GS i GEa slagavsi ga da ce tako spasiti glavninu portfelja. A ONI ce njegovim novcima pokupovati pola svijeta. Budalasti starcic. ocekivao sam vise od njega.
[/quote]
ne bi isao tako daleko da ga nazivam budalastim ali sve te ajkule sa milijardama dolara u SAD-u moraju u prvom redu spasavati drustveni poredak, pa i po cijenu velikih gubitaka, jer ako se sve srusi odvest ce ih rulja na giljotinu a to je ipak gore od minusa u portfelju..

https://childhealthsafety.wordpress.com/2012/03/14/government-experts-cover-up-vaccine-hazards/



Evo pitanja ako je nafta pala na 62 dolara po barelu, a prije 4 mjeseca bila je 147 dolara po barelu,
nije li cijena trebala biti dizela ili drugih goriva oko 5,5 Kn sa svim davanjima…..

Jer ako je dolar sada 5.6 za 1 Kn dakle od 62 dolara to je oko 350 Kn po barelu, a prije 4 mjeseca dolar je vrijedio 4.60 Kn ili barel se plaćao 676 Kn, dakle 93 posto pada u odnosu na najveću cijenu,

dakle po tome bi dizel trebao biti oko 5,5 Kn već je oko 8 Kn i kako firma može propasti ako tako radi, tako je u svim firmama. Stoga ovo što se ovdje piše nije realno…………

Ako je input jeftiniji od outputa, kako mogu izgubiti

U HR u cijeni derivata 50% ako ne i više su davanja. Dakle INA može djelovati samo na cca 50% cijene. Dakle ako je nešto 10 onda INI ide 5. Ako 5 pojeftini 50% onda je ukupna cijena 7,5.
I tko tvrdi da je INA s 10 radila profitabilno!
[/quote]
nisu li davanja u postotcima?

ako jesu, prouciti zakon distribucije (2. razred o.s.)

https://childhealthsafety.wordpress.com/2012/03/14/government-experts-cover-up-vaccine-hazards/


Ako ti ova pojednostavljena matematika nije prosvjetlila pamet, onda ti nema pomoći.


U HR u cijeni derivata 50% ako ne i više su davanja. Dakle INA može djelovati samo na cca 50% cijene. Dakle ako je nešto 10 onda INI ide 5. Ako 5 pojeftini 50% onda je ukupna cijena 7,5.
I tko tvrdi da je INA s 10 radila profitabilno!

Davanja se formiraju na cijenu goriva ako je cijena goriva niža i davanje je niže, nikako davanja nisu fiksna jedino postotak je fiksan…..
Cijena po litri za INU kada je cijena bila 147 dolara bila je 4,25 po litri nafte dok sada je 2,18 Kn, dakle ovo što sam napisao da bi cijena dizela trebala biti oko 5,5 Kn po litri sa svim davanjima stoji

Napravi razliku http://pravipotez.blogspot.com/



Ako ti ova pojednostavljena matematika nije prosvjetlila pamet, onda ti nema pomoći.
[/quote]
nema [tongue]

https://childhealthsafety.wordpress.com/2012/03/14/government-experts-cover-up-vaccine-hazards/

Jedini problem dragi kolege što se i zalihe računaju po trenutnoj cijeni na tržištu, te kao takve ulaze u bilancu. Kao što ste se hvalili zalihama kad je nafta bila 146$ tako su sad te iste zalihe uteg oko vrata za bilancu.

Svi kupuju ti prodaj - Svi prodaju ti kupuj

ajmo ponovno …

Naftni sektor u Republici Hrvatskoj reguliran je Zakon o tržištu nafte i naftnih derivata.Zakonom se uređuje proizvodnja naftnih derivata, transport nafte, trgovinu na veliko i malo naftnim derivatima, skladištenje nafte i naftnih derivata, posredovanje i zastupanje na tržištu na tržištu nafte i naftnih derivata.
Cijene naftnih derivata utvrđuju se u skladu s uvjetima na tržištu, no način utvrđivanja najviše cijene pojedinih naftnih derivata na domaćem tržištu je reguliran pravilnikom o utvrđivanju cijena naftnih derivata koji donosi Ministarstvo, putem formule za utvrđivanje cijene, koja uzima u obzir cijenu naftnih derivata, tečaj za devize, uvozne carine, troškove primarnog skladištenja i manipulacije, maržu, posebne poreze, druga proračunska davanja te naknadu Hrvatskoj agenciji za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata.
Najviša prodajna cijena se izračunava na sljedeći način:

PC = OB x ρ/1000 + M

gdje je:
PC – prodajna cijena
OB – osnova za obračun
ρ – gustoća derivata
M – marža kn/L

Prodajna cijena se izračunava svakih 14 dana, a primjenjuje se od prve minute iza ponoći odgovarajućeg utorka. Prodajne cijene mogu se izmijeniti ukoliko dođe do promjene osnove za obračun bilo kojeg naftnog derivata za više od ± 2% u odnosu na postojeću cijenu.

OB = X1xX2+X3+X4

gdje je:
X1 – prosječna srednja cijena naftnih derivata
X2 – prosječni prodajni tečaj za devize u kn/US HNB-a
X3 – iznos carine u kn/t
X4 – iznos na ime troškova primarnog skladištenja i manipulacije

Na prodajnu cijenu naftnih derivata na veliko dodaje se iznos koji Vlada utvrđuje godišnje za financiranje Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata X5.
M je utvrđen kao 0,60 kn/l motornih benzina.

U Hrvatskoj trošarine čine prosječno 17,4 posto ukupne maloprodajne cijene naftnih derivata. Ako se tome pribroje naknade za Hrvatske ceste i Hrvatske autoceste, što sve zajedno čini osnovicu za PDV, na prosječno 32 posto cijene se može utjecati poreznim rasterećenjima, odnosno smanjenjem naknada. Sumarno, Vlada može utjecati na gotovo 50 posto maloprodajne cijene tako da smanji trošarine i/ili naknade za HAC i HC. Vlada ima i drugu mogućnost, da promijeni osnovicu za PDV tako da iz osnovice isključi trošarine i naknade za HAC i HC, dakle da odustane od ubiranja poreza na porez.
Uredbom o visini posebnog poreza na naftne derivate propisano je plaćanje poreza u visini 1,65 kn za sve vrste bezolovnog benzina.

I love the Smell of Profits in the Morning


Sumarno, Vlada može utjecati na gotovo 50 posto maloprodajne cijene tako da smanji trošarine i/ili naknade za HAC i HC. Vlada ima i drugu mogućnost, da promijeni osnovicu za PDV tako da iz osnovice isključi trošarine i naknade za HAC i HC, dakle da odustane od ubiranja poreza na porez.
Uredbom o visini posebnog poreza na naftne derivate propisano je plaćanje poreza u visini 1,65 kn za sve vrste bezolovnog benzina.

Upravo nešto tako sam i tvrdio. Hvala liepo!

kolko ja znam mi imamo i nešto vlastite nafte i vlastite rafinerije, pa ne vidim zašto bi formirali cijene prema cijenama derivata na mediteranu (di god to tržište bilo)….a i na tom mediteranskom tržištu izgleda da je sirova nafta skuplja i od WTIa, mater im se kupa gola.


Uredbom o visini posebnog poreza na naftne derivate propisano je plaćanje poreza u visini 1,65 kn za sve vrste bezolovnog benzina.

Upravo nešto tako sam i tvrdio. Hvala liepo!
[/quote]

dio se računa u postotku, a dio se plaća i fiksno …

I love the Smell of Profits in the Morning

Jebiga, svi padaju jer su futuresi u komi, a u ponedjeljak ćemo padati jer će ameri danas pasti.
dajte ukinite futurese.

New Report

Close