Inace cudi me da Toda nije pokrenuo lanac fast food restorana. Do sada je pokusao sve, cak i stvari koje imaju malo veze sa Agrokorovim core businessom.
Prevelik je to izazov čak i za njega. Mi smo tu jako nezgodno tržište. Kupovna moć naših građana je takva da su im i ti restorani koji bi trebali biti "jeftini" zapravo relano skupi!! To nimalo ne ide s činjenicom da kod nas niti ne postoji razvijena kultura fast-food prehrane ovog tipa (naš fenomen su "pekarnice", kao u Španjolskoj i sl. zemljama one "sendvičare" i sl., svatko ima neku svoju specifičnost). Stoga povećati takvu konzumaciju (veličinu ove industrije), koja bi trebala ići "atraktivnim cijenama", a u zemlji u kojoj te jedine moguće cijene nisu uopće atraktivne jako je nezgodna stvar.
U svemu tome je obzirom na ograničenost tržišta i ograničenost njegovih mogućnosti rasta više nego igdje na svijetu važan: brend! A to je onda Todi šlag na torti svih ovih problema. Nema takav brend razvijen, može jedino ovako kupovanjem neke strane franšize najvišeg kalibra kao Gavrilovići što su to kupili.
I ozbiljni strani igrači u toj industriji su kod nas neslavno završili – sjetite se samo kako je debaklirao Subway. Koji je čak i tu i imao nekakvog smisla kao dovoljno drugačiji od McDonaldsa ali očito je to bila "pogrešna" vrsta različosti – ovdje treba netko tko bi bio jeftiniji a ne skuplji od McDonaldsa :rotfl:
Tako da kada niti američka multinaionalka sa bezbrojim svjetskim iskustvima, poznavanjima ranih vrsta tržišta itd. onako neslavno propadne, veliko je pitanje da li jedan mali Toda, bez svjetskog brenda, na ovako zahtjevnom tržištu ima šansu za uspjeh u tome.
Kod nas ispada da za sada ima mjesta samo za jednoga: McDonalds. Hoće li ga netko uspijeti tu ugroziti, kako… zbilja ne znam, ali sigurno da bi konkurencija dobro došla i da bi bilo sjajno kada bi bila jefitnija (i to bi bio put ka uspjehu u ovkakvom tržištu).
Ako Toda slučajno ima neke mogućnosti cjenovno konkurirati McDonaldsu (možda on ima neke tu ideje, mogućnosti, ne znam ja), ako bi nekako uspio "stvoriti brend" tako preko noć (ne znam kako se to može?), to bi možda bila neka dobitna kombinacija, ali zbilja jako jako teška stvar, najveći bi mu to bio izazov koji je do sada radio.
Kod nas je ljudima SKUPO dati 33 kn za Big Mac Menu. To možda nije svima baš jasno, ali je, to je ovdje skupo!! A obzirom na našu "makroekonomsku krvnu sliku"… ljudima će to realno biti narednih godina još skuplje. Ali možda je baš to prilika?! Za udariti na McDonalds "cjenovnim ratom"? Ako netko može, ako Toda može – neka proba! Bilo bi zgodno da uspije! 😉
Ima smisla. McDonalds je navjerojatno jak brand i svaka imitacija je osudjena na propast. Razvijanje neceg novog i orginalnog sto bi u tom cijenovnom rangu moglo konkurirati McDonadlsu je preskupo. Malo ih je koji uspjesno pariraju MCD-u, npr. Yum Brands (KFC, Taco Bell, Pizza Hut,…). S druge strane imas low-end prehranu gdje su ti konkurencija "pekarnice" i gdje vjerojatno dominira siva ekonomija.
Tesko je naci dobre prilike kada kupovna moc erodira cak i za Todu.
ovi vanjski indexi dax, nikkei, dow..iz dana u dan se vrte u krug. nikkei dotakne 10000 pa padne jer dax nije probio 7000, a dax ne može preko toga jer dow neće preko 13000. a dow opet čeka nikkei!!!
A crobex si je stavio tu neku imaginarnu granicu na 1800. hoće li danas pasti?
Agrokor je pokrenuo fastfood lanac, zove se good food. Uvijek ste korak iza Agrokora, dečki.
Sve (meso, pecivo…) u HR McDonaldsu je iz Austrije, za cijeli ovaj dio europe je iz Austrije jer malo tko može ponudit količine i standardizaciju koju MCD zahtjeva.
Kulen je jednako štetan kao hamburger, al to nije poanta.
Da netko (tko je završio srednju školu) razmišlja o McDonaldsu i Coca Coli kao nekim idealima, koji će ni manje ni više nego dokrajčit glad u svijetu je da se raniš.
Da netko (tko je završio srednju školu) razmišlja o McDonaldsu i Coca Coli kao nekim idealima, koji će ni manje ni više nego dokrajčit glad u svijetu je da se raniš.
James, predoslovno sve shvaćaš 😀 Glad u svijetu neće riješiti nitko nikada, ali nije bila u tome poanta.
Poanta je u "filantropiji", i to načinu "direktnog" kontakta onoga tko daje i onoga tko prima koji nam omogućava suvremena tehnologija (umjeto preko raznih posrednika u koje ljudi gube povjernje itd.), u tome da "ono što sam jedeš" (ako je dobro za zapadnjake, dobro je i za one koji će inače umrijeti od gladi!) velikodušno pokloniš i onima na drugom kraju svijeta stotine puta siromašnijim od tebe.
Paonta je i u tome da posljedicom ovih lijepih gesti naše divne kompanije KO, MCD i sl. imaju lijepu reklamu, poanta je u konačnici u zaradi koju svime time generiraju KO i MCD. Sve se na kraju svede na zaradu, jer zarada je izvor i ponor svega. Kada nešto radiš dobro to se odrazi na zaradu.
Ako je ovo dobra i korisna reklama, KO će zaraditi, i to je ono ovdje glavno. Ta zarada i ta "filantropija" dvije su strane iste medalje. Zarada je slika onoga što si stvorio u društvu. Ako si stvorio neku vrijednost moraš imati tome pandan u obliku zarade.
Tko Afikancu ne želi dati Coca-Colu kada je i sam pije – ne mora, ali ima ljudi koji bi dali i neka daju. Ako je tebi dobra, tko si da sudiš da neće biti dobra drugome, koje bi ti trebao pokloniti. Ne smiješ se tako izvlačiti iz poklanjanja – što piješ pokloni i drugome, što jedeš – pokloni i drugome!! Vidjeti u tome nešto loše… je stvarno smiješno 🙂
Ne pijem Coca-Colu, ne jedem u McDonaldsu.
Pa šta nisi odmah reko da nije cilj iskorijenit glad nego reklamirat MCD i KO.
Bože Petra! [rolleyes]
Wall Street: S&P iznad 1.400 bodova prvi puta od krize 2008.
U posljednjih sedam dana S&P 500 indeks porastao je u njih šest, pa je na putu da ostvari najveći tjedni rast od početka veljače
Hina Objavljeno 16.3.2012
Zahvaljujući padu nezaposlenosti, a rastu industrijske proizvodnje u SAD-u, u četvrtak se na Wall Streetu S&P 500 indeks probio iznad psihološki važne razine od 1.400 bodova, po prvi puta od kreditne krize 2008. godine.
S&P 500 porastao je 0,60 posto, na 1.402 boda, dok je Dow Jones ojačao 58 bodova, ili 0,44 posto, na 13.252 boda, a Nasdaq indeks 0,51 posto, na 3.056 bodova.
U posljednjih sedam dana S&P 500 indeks porastao je u njih šest, pa je na putu da ostvari najveći tjedni rast od početka veljače.
Kao i proteklih dana, i jučer su među najvećim dobitnicama bile dionice banaka. S&P indeks financijskog sektora ojačao je 1,9 posto, što se zahvaljuje boljim nego što se očekivalo makroekonomskim podacima.
Broj novih zahtjeva za pomoć nezaposlenima pao je prošloga tjedna za 14.000, na 351.000, najnižu razinu u četiri godine, što ukazuje na oporavak američkog tržišta rada.
Izvješća američke središnje banke Feda pokazala su, pak, da industrijska proizvodnja u New Yorku i središnjem dijelu SAD-a i dalje stabilno raste.
To je potaknulo proboj S&P 500 indeksa iznad 1.400 bodova, prvi puta od lipnja 2008. godine. Premda to s tehničkog aspekta nije značajna razina, psihološki bi moglo poticajno djelovati na ulagače.
„Povjerenje ulagača veće je nakon što se S&P probio iznad 1.400 bodova, ali i zbog toga što jača financijski sektor. Dobri makroekonomski podaci danas su podigli cijene dionica, no rast se zahvaljuje i zamahu tržišta, uzlaznom trendu koji vlada u posljednje vrijeme“, kaže Rex Macey, direktor u tvrtki Wilmington Trust.
Pozitivno su na tržište djelovale i glasine da su predsjednici SAD-a i Britanije Barack Obama i David Cameron razgovarali o mogućnosti prodaje strateških rezervi nafte, ako cijene nastave rasti.
Zbog toga je jučer cijena ‘crnog zlata’ na Londonskom tržištu pala gotovo 2 dolara, na 122,60 dolara po barelu, dok je terminska cijena nafte na burzi u New Yorku oslabila 30-ak centi, na 115,10 dolara……
[thumbsup]
Ludilo je počelo!
Azija: http://youtu.be/HVq4kMrtgxQ
Europa: http://youtu.be/pjlUSghy2_Q
US: za 25 minuta će čarobnih 8 sati u New Yorku, potom dalje na Zapad, kako nam se Zemlja okreće! 😉
Joj što je Apple balončina.Kad to zvekne na 100 dolara to će biti predivno za gledati.
Gledaš li? Zveknulo je na 601, i još te bude zveknula dividenda od 10,60 USD godišnje (kroz 10 godina ako bi bila konstantna skupiš tih svojih 100). Boli li jako to zvekanje?
Gledaš li? Zveknulo je na 601, i još te bude zveknula dividenda od 10,60 USD godišnje (kroz 10 godina ako bi bila konstantna skupiš tih svojih 100). Boli li jako to zvekanje?
[/quote]
Da bi prodao jabuke, moras prvo posaditi vocnjak!
Zen poslovica…
Da bi prodao jabuke, moras prvo posaditi vocnjak!
Zen poslovica…
Hehe, nije mi pozanta ta poslovica, ali tamo je stvarno posađen zanimlijv voćnjak i neprestano se obnavlja novim "presadnicama".
Npr. što mislite kako u Apple-u funkcionira "upravljanje ljudskim resursima", kako se dobiju novi značajni zaposlenici?! Na vrlo zanimljiv način: akvizicijama malih kompanija koje rade nešto zanimlijvo, sa ljudima koji su po nečemu posebni, i koje se može "presaditi", "kultivirati" u Apple (može ih se zajedno s njihovim timom preseliti u Apple, integrirati, takvi su da mogu prihvatiti tu korporativnu kulturu itd.)
Tako da dok većina kompanija zaposlenike testira kojekakvim standardnim testovima i sl. metode, ovdje je test jednostovan, glasi: "dokažite da znate napraviti nešto jako zanimljivo, inovativno, korisno – na komercijalno isplativ način!", pa "ako smo zadovoljni s vašim rezultatima primljeni ste na posao!" 😉
Formalno se taj "test" i "primanje u zaposlenje" odigra potpisivanjem kupoprodajnog ugovora (akvizcija, integracija, preseljenje tima u Cupertino, ili iznimno ako nije softversko-dizajnerska djelatnost u užem sislu može se funkcionirati na udaljnoj lokaciji, recimo u Izraelu kao slučaj Anobit itd., ali i oni iz Švedske sa onim 3D mapama npr. bez obzira od kako su daleko, su sada u Kaliforniji, oni su odeselili i tamo se integrirali).
Tako da ako netko ima želju postati snažno stablo u tom voćnjaku, recept vam je jednotovan: napravite genijalni startup, kojega dokažite na tržištu, ponudite se Apple-u, i ako im se sviđate oni će vas akvizirati i potpisati s vama ugovor o radu s mjestom izvršenja u Cupertino, CA.
Tada ćete dobivenim sredstvima od te akvizicije (recimo 50 mil USD, tipično za manje stvari) financijski biti potpuno bezbrižni i moći ćete se u potpunosti posvetiti radu na toj svojoj predivnoj tehnologiji koju toliko strastveno razvijate, želite pokazati njen maksimum i s njim doprijeti do što većeg broja korisnika, lijepo na miru bez razmišljanja o novcu, o tržištu… neki isključivo baveći se poslom kojeg volite, a o tome kako, kada, u kojem obujmu će se vaše stvari ugraditi u nove proizvode razmišljati će oni kojima je to specijalnost, na vama je samo da date u svom znanstveno-istraživačko-dizajnerskom smislu najviše od sebe, najviše što je moguće, da dosegnete vrhunce o kojima sanjate – jer tamo su vam svi resursi na raspolaganju, a vaša tehnologija će sigurno doći do zaista velikog broja ljudi – naime pogledajte samo kako se prodaju iPhone 4S, kako se prodaje sada novi iPad (preko 3 milijuna komada je prodano prvi vikend!).
Na ovaj način taj voćnjak ne samo što neprestano raste iznutra nego i neprestano se obogaćuje novim presadnicama izvana. To je stvarno genijalan voćnjak!! Dati će puno uroda, prodavati će se uskoro stotine milijuna komada jabuka raznih sorti svake godine!! 😀
Gledaš li? Zveknulo je na 601, i još te bude zveknula dividenda od 10,60 USD godišnje (kroz 10 godina ako bi bila konstantna skupiš tih svojih 100). Boli li jako to zvekanje?
[/quote]
Znam barem dvadeset tickera koji daju bolju dividendu i osim toga znaju u što uložiti kapital.Za razliku od Applea.Ide to sigurno down.Daj im par dana šanse.