Usporedba kontejnerskih luka u HR

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Usporedba kontejnerskih luka u HR

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Pozicija je bitna !

Slažem se, zato je pozicija Luke Ploče, zbog 2 dana kraćeg putovanja neusporedivo bolja od one Luke Rijeka.

lp

[b]MOŽE LI BOLJE ?![/b]



Pozicija je bitna !

Slažem se, zato je pozicija Luke Ploče, zbog 2 dana kraćeg putovanja neusporedivo bolja od one Luke Rijeka.

lp
[/quote]

Po tvojoj logici kolega onda bi svi nahrupili u Luku BAR ili ne bi ni vozikali ?

PORTFELJ U GIPSU ... PRODAJEM NAJBOLJEM PONUĐAČU !!!


kolega cijenim savjete o 3-7 booka – to su prošla vremena.
gledam trenutno stanje i budućnost cijene u ovoj 2010 godini.
nemislim se emotivno vezati uz njih-već iznosim mišljenje.

vidim da ni luka Koper nije najbolja sa rezultatima -nama najbliže u susjedstvu.

To nije prošlost to je sadašnjost evo slika i link, Hamburg na 3,5 booka, a bio ne na 7, nego preko 9.
Luke se trže na špuno većim omjerima:

http://www.hhla.de/

( vidi privitak ).

lp

[b]MOŽE LI BOLJE ?![/b]

Za projekciju budućih vrijednost Luke RIjeka teba zanati što je u investicijskom fokusu EU, ali i
Geoprometni položaj bitan za EU; Profitabilnost se jednostavno može odmah znatno pojačati s novim ugovorima i logističkim centrima:

Na najsjevernijem dijelu Kvarnerskog zaljeva, gdje se Jadransko more najdublje uvuklo u Europu, smješten je grad i luka Rijeka. Taj geoprometni položaj predstavlja prirodno najpovoljniji izlaz na more Hrvatskoj, Mađarskoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, zapadnom dijelu Ukrajine, južnom dijelu Poljske i južnom dijelu Njemačke. Povoljan položaj na obali dobro zaštićenog, do 60 metara dubokog Riječkog zaljeva, pruža sve preduvjete za sigurnu luku i prihvat najvećih suvremenih brodova. Pogodnosti kojima raspolaže riječka luka već u 13. st. utjecali su na početak njene izgradnje. Rijeka je s Europom povezana s dvije željezničke pruge i to preko Zagreba i preko Ljubljane, a cestovni pravci postoje prema: Zagrebu, Ljubljani, Trstu i Dalmaciji. S Kvarnera počinje naftovod prema rafinerijama u Hrvatskoj, Mađarskoj, Austriji, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj.

Osnovna prednost riječke prema konkurentnim lukama je prirodna dubina mora kako u zaljevu, tako i u samim lučkim bazenima. Prednost pred lukama Sjevernog mora ili Baltika je najkraća morska veza između Europe i Bliskog, Srednjeg i Dalekog istoka.

treba napomenuti dvije bitne promjene koje su se dogodile unazad dvije godine. 2007. godine Luka Rijeka unijela je zemljište na Škrljevu u vrijednosti od 296,8 milijuna kuna. Predsjednik uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa tada je objasnio je da je riječ o vraćanju nekretnina iz bazena Škrljevo u temeljni kapital Luke Rijeka. Država je posebnom odlukom prilikom formiranja Lučke uprave Rijeka još sredinom devedesetih godina to isto zemljište proglasila pomorskim dobrom i njime je do 2007. upravljala Lučka uprava. Dana 28. srpnja 2008. godine Luka Rijeka službeno je obavila navedenu dokapitalizaciju na način da je to zemljište prenijela u temeljni kapital (dokapitalizacija materijalnom imovinom). Unosom tog zemljišta u kapital isključivo se povećao državni udio u Luci Rijeka jer je ostalim dioničarima prilikom dokapitalizacije isključeno pravo prvenstva prilikom emisije novih dionica. Ipak, napominje se da bi Luka Rijeka trebala provesti privatizaciju do ulaska RH u punopravno članstvo EU. Predsjednik Uprave gospodin Vukorepa je 2007. godine objasnio da unosom tog zemljišta Luka Rijeka sada ima ‘460 tisuća četvornih metara prostora koji se nalazi u neposrednoj blizini autoceste, ali i željeznice, što svakako daje nove mogućnosti za razvoj’. Osim toga dokapitalizacija otvara Luci Rijeka mogućnost većeg zaduživanja i mogućnost znatnog povećanja poslovanja.

Naravno ni LKPC nije loš pik [wink]

PORTFELJ U GIPSU ... PRODAJEM NAJBOLJEM PONUĐAČU !!!

Gore piše o izlazu na more, puno važniji je ulaz, zar ne, a tu su Ploče ipak u prednosti.

[smiley]

[b]MOŽE LI BOLJE ?![/b]

Kolege Plavi i Barbaneseri uporno se diskreditirate pisanjem kako je prednost Ploča jer je do tamo 2 dana kraća plovidba. Samo tom izjavom koju uporno ponavljate daj do znanja da u ovu temu razumijete ko Mara u krivi …..


Kolege Plavi i Barbaneseri uporno se diskreditirate pisanjem kako je prednost Ploča jer je do tamo 2 dana kraća plovidba. Samo tom izjavom koju uporno ponavljate daj do znanja da u ovu temu razumijete ko Mara u krivi …..

Napokon je neko uočio ono čemu se ja čudim već duže vrijeme. Kolega Plavi da je isplativije to kako vi pišete onda bi bilo najbolje sve ukrcat u kamione i vozi Miško.
Mislim da je svima jasno da pomorska luka koja je bliža odredištu od one koja je dalje ima kud i kamo veću isplativost.



Kolege Plavi i Barbaneseri uporno se diskreditirate pisanjem kako je prednost Ploča jer je do tamo 2 dana kraća plovidba. Samo tom izjavom koju uporno ponavljate daj do znanja da u ovu temu razumijete ko Mara u krivi …..

Napokon je neko uočio ono čemu se ja čudim već duže vrijeme. Kolega Plavi da je isplativije to kako vi pišete onda bi bilo najbolje sve ukrcat u kamione i vozi Miško.
Mislim da je svima jasno da pomorska luka koja je bliža odredištu od one koja je dalje ima kud i kamo veću isplativost.
[/quote]

Ovo nisam ja izmislio, već je to bilo u novinama objavljeno upravo komentar iz Luke Ploče.

Pa vrijeme je novac, 2 dana uštede puno znaći.

lp

[b]MOŽE LI BOLJE ?![/b]

Prvo, razlika u plovidbi od Ploča do Rijeke je jedan dan pa mogu ovi iz Ploča pisat šta god oće.
Drugo, koliko je skuplji cestovni transport od pomorskog ?(naravno ovo pišem ako gledamo da je krajnje odredište srednja Europa a ne Bosna i Srbija).


Prvo, razlika u plovidbi od Ploča do Rijeke je jedan dan pa mogu ovi iz Ploča pisat šta god oće.
Drugo, koliko je skuplji cestovni transport od pomorskog ?(naravno ovo pišem ako gledamo da je krajnje odredište srednja Europa a ne Bosna i Srbija).

Jedan dan, da, ali kad se vraća brod, to je još jedan dan, dakle dva dana.
Ja sam Vam napisao kolega da je to prijevod rečenica iz Uprave Luke Ploče, a tamo sigurno to nisu izmislili, ili izjavili glupost. Ako je put kraći dva dana, kraći je dva dana, neće ići u okolo u Hamburg ako idu u Austriju recimo, nego će valjda koristiti Ploče ili Rijeku ( ili Koper ). Ista stvar je i sa srednjom Europom.

lp

[b]MOŽE LI BOLJE ?![/b]



Prvo, razlika u plovidbi od Ploča do Rijeke je jedan dan pa mogu ovi iz Ploča pisat šta god oće.
Drugo, koliko je skuplji cestovni transport od pomorskog ?(naravno ovo pišem ako gledamo da je krajnje odredište srednja Europa a ne Bosna i Srbija).

Jedan dan, da, ali kad se vraća brod, to je još jedan dan, dakle dva dana.
Ja sam Vam napisao kolega da je to prijevod rečenica iz Uprave Luke Ploče, a tamo sigurno to nisu izmislili, ili izjavili glupost. Ako je put kraći dva dana, kraći je dva dana, neće ići u okolo u Hamburg ako idu u Austriju recimo, nego će valjda koristiti Ploče ili Rijeku ( ili Koper ). Ista stvar je i sa srednjom Europom.

lp
[/quote]

Da ste ikad ucili spediciju onda bi na prvom predavanju naucili jedno: najbrzi put i/ili najkraci nije uvijek i najisplativiji.


Sukus svega ovoga što sam pisao o Luci Ploče i Luci Rijeka je da je pred Lukom Ploče velika perspektiva, a dionica se kupuje predviđajuči buduće poslovanje i buduće događaje, a ne prošlost.

lp

Meni je žao kolega plavi jer vidim da si totalno zabrijao u tu fundamentalnu stranu.
Meni ovdje uopće nije interes uspoređivati fundamente i fundamentalne mogućnosti lkpc i lkri.

Za početak, svima je jasno da je lkri za EU i Hrvatsku strateški bitnija luka ( i po tome uvijek će biti vrijednija ) od lkpc i točka. Ova stvar je nepobitna.

Šta se tiče samih fundamenata, ok, u pravu si, lkpc u usporedbi s lkri izgleda zdravije, no to nikada nije bio presudan faktor na formiranje tržišne cijene ovih dionica. Povijest nam to zorno prikazuje.

Ostavi sad sa strane te puste priče o povećanju kapitala, profitabilnosti, ovom-onom, za obične male dioničare se isplativost ulaganja mjeri samo kroz dvije stvari: 1) trenutna cijena dionice u usporedbi s cijenom kada je dionica kupljena; 2) kolika je isplaćena dividenda svake godine.

Možeš ti Peri, Marku ili Jozi danima objašnjavat ove ili one fundamente, koliko je koja firma povećala svoj kapital ili koliko se koja i zbog čega zadužila, ali njih ne zanimaju puste brojke, nego ih isključivo zanima koliko oni imaju vidljive koristi od toga! Znači: koliki će imat rast cijene dionice i kolika je dividenda. Jednostavno ko grah.

Sad kad smo to raščistili da se vratim na fundamente i njihovu vezanost za cijenu dionica.

Ako luka rijeka i luka ploče imaju slična kretanja cijene zadnjih 5 godina ( a imaju ), a isto tako kroz isti period imaju dijametralno različite fundamentalne pokazatelje ( a imaju ), mislim da je i više nego očito da fundamenti ove dvije dionice ( komparativno gledajući ) ne igraju nikakvu ulogu na njihovu cijenu.

Da ne razbijaš glavu zbog čega je to tako, još jednom ponavljam, stvar je u tržišnoj kapitalizaciji, jer radi se o lukama koje imaju neku svoju intrizičku vrijednost ( ne samo kroz promet robom, već i kroz nekretnine i ostale aktivnosti ). I radi se o firmama koje čeka privatizacija. Pa ne radi se ovdje o lancu sladoledara ili pekarnica gdje možeš uspoređivati ko je profitabilniji pa na temelju toga se odlučit gdje ćeš uložit novce!

Ovdje se radi o strateški bitnim točkama. Pa de zamisli da se sada lkri trži po cijeni koja daje p/e 100 ili p/b 1, koji su višestruko manji od sadašnjih! Pa to bi smanjilo sadašnju tržišnu kapitalizaciju s milijardu na svega par stotina milijuna kuna!

Ja ti kažem, nije ovo lanac sladoledara pa da ga nitko ne želi preuzet. Da sutra vlada raspiše natječaj da prodaje cijelu luku Rijeka za milijardu kuna ( otprilike 140 milijuna eura ) kolika je tržišna kapitalizacija, pa isti dan bi se javilo 20 ponuđača za tu cijenu! A gdje za manje novce. De ne budi naivan. Pa da luka Rijeka kojim slučajem dospije pod nadležnost Njemaca, pa oni će od te firme napraviti za kroz nekoliko godina firmu koja vrijedi 10x više na tržištu nego sada.

I zato ovdje fundamentalni pokazatelji nisu "opipljivi" ako misliš zaradit na burzi. Fundamenti ti mogu govorit puno o nekoj firmi, ali ti isto tako ne moraju garantirat apsolutno ništa.

Zarađuje se, još jednom, ili kroz dividendu ili kroz rast cijene dionice.

A ja samo kažem da, komparirajući lkpc i lkri, neovisno o fundamentima, lkri ima predispoziciju donijeti daleko više koristi njenim dioničarima kroz rast cijene u odnosu na lkpc. I zato smatram da je definitivno bolje kupit lkri po 170 nego lkpc po 1700 kuna.

Ti sad možeš napisat šta god hoćeš o fundamentima i tlapit dalje o njima, ali to ti je surova činjenica. U dogledno vrijeme će lkri napravit veći cjenovni skok od lkpc. Nadam se da sam ti otklonio sad neke sumnje. A ako ti toliko želiš i dalje veličaj lkpc. Ne kažem da je lkpc užasna firma, dapače dobra je, ali u lkri leži zarada. Lijep pozdrav.

never surrender

New Report

Close