Upravljanje procesima
Razumijevanje poslovnih procesa je fundamentalna, ali često podcijenjena menadžerska vještina. Analizu, modeliranje i kontrolu procesa menadžeri shvaćaju kao birokratski, dosadan posao od male praktične vrijednosti. Ipak bez njegovog poznavanja teško se može osigurati pretpostavke za kontinuirani napredak.
Generalno gledajući, nastali problem u poslovanju tradicionalnih organizacije najčešće se rješava jednostavno popravljanjem nastale štete, a otkrivanje i razumijevanje njezinog uzroka se preskaču.
Orijentiranost procesima apsolutno podrazumijeva traženje uzroka nastale štete, izvršenje korektivnih aktivnosti na njezinom otklanjanju, te preventivnih akcija kojim će se otkloniti i sami uzrok, da se takve štete ne bi dešavale u budućnosti.
Zbog složenosti velikih procesa, potrebno je prepoznati i njihove dijelove – podprocese, koji se mogu protezati na različite organizacijske razine. Procjena granica jednog procesa i dubine njegove razrade je vrlo kompleksan posao.
Procesni pristup ukida povijesno postavljene funkcionalne i hijerarhijske barijere, te se, umjesto internoj organizaciji, usmjerava ka zahtjevima kupaca.
Svi procesi nemaju istu vrijednost. Neki procesi su važniji od drugih zbog njihovog kritičnog utjecaja na organizaciju. Stoga razlikujemo temeljne procese i procese potpore. Sposobnost tvrtke da jasno definira, razumije i poboljša svoje temeljne procese postaje strategijsko oružje na konkurentskom tržištu.
Neke metode unapređivanja procesa su Benchmarking procesa, reinženjering poslovnih procesa, upravljanje kvalitetom.
Upravljanje projektima
Projekt možemo definirati kao vremenski ograničen pothvat kreiranja jedinstvenog proizvoda ili usluge korištenjem ograničenih resursa. Vremenski ograničen znači da svaki projekt ima točno definirani početak i kraj. Jedinstven znači da su odnosni proizvod ili usluga različiti od svih sličnih na tržištu. Ograničene resurse uvijek predstavljaju ljudi, a često i ostali čimbenici (novčana sredstva, oprema i sl.).