Kolega, ovo je izvješće brodogradilišta Uljanik, a ne Uljanik plovidbe [huh]
Pogriješio sam temu! Dugujem izvinjenje!
uljanik plovidbi jucer i danas isporucena tri nova supramax broda, dva za rasute terete i jedan tanker, te polozene kobilice za jos jedan tanker i jos jedan bulk!
http://www.glasistre.hr/hrvatska/vijest/344129
http://www.vecernji.hr/regije/u-rijeckom-skveru-porinut-brod-istra-clanak-341462
pročitaj malo bolje što piše
porinuće nije isto što i isporuka
isporučen je 1 bulker u uljaniku, dok su 2. bulker u uljaniku i tanker u 3. maju porinuti
primopredaja je obično 2-3 mj. nakon porinuća
To znači ukupno 10 brodova (4 dry + 6 tankera).
A prosječna starost će se sa sadašnjih 4 god spustiti valjda ispod 3 godine.
Nije loše.
Čekamo izvještaje.
[/quote]
kako se uzme…obzirom da na svjetsko tržište dolaze sve veće količine novih brodova, a da narudžbe opadaju, jasno je da će padati i vozarine ilijoš gore – brodovi će stajatibesposleni na vezu u luci…a kreditne obveze im cijelo vrijeme teku!
FIQ3 je OK. Bolje nego što sam očekivao.
Nisam ga stigao detaljnije proučiti, ali "na prvu" i meni se čini više nego OK.
U doba kada smo svi mi manji dioničari iscrpljeni ne jednim nego za nas stostrukim dnom, jer ono temeljno matematički – kad dionica padne 50% treba joj 100% da se vrati, nas je pokopalo i vjerovatno za svog vijeka više nećemo vidjeti vrijednosti dionica 2007/08g (a možda ni s početka ove godine), a time ni dodatne nule svog portfelja. Vrijeme je da počnemo shvaćati globalno i djelovati lokalno, jer svaka situacija (i dobra i loša) nekome odgovara, samo što smo mi (mali dioničari ili Hrvati) u oba slučaja većinom na suprotnoj strani.
U doba kupovanja dionica svih brodara bio sam uvjeren da sam korak ispred jer dok su drugi gledali poslovanja i divili se kako "flota" dobiva šesti ili sedmi brod, ja sam pratio preuzimanja u svijetu gdje
se brodarom zove Mitsui koji ima 1680 brodova i za nekog sličnog velikog mi je bilo logično da preuzme nekog od naših brodara s novijim brodovima a malim brojem zaposlenih (npr ulpl). Naravno kada sam pročitao slijedeći članak o kooperacijama među brodarima, smatrao sam da bi zapravo pravi brodar trebao preuzeti sve nase brodarske kompanije zbog njihove racionalizacije poslovanja. http://www.pfri.uniri.hr/pomorstvo/2007/02/13_karmelic.pdf Isto tako i za brodogradilišta jer se busamo u prsa brodogradnjom a sagradimo 14 brodova u prošloj godini, mi smo nevažna kap u moru u svijetu gdje se napravilo 2920 broda…
No kako se s krizom dogodilo to da je vrijednost novca daleko nadmašila vrijednost kapitala, a kamate nadmašile dividende i zašto bi sada netko kupio tvrtku da bi imao 2-3% dividende kad je može kamatariti od 8% (krediti) do 17% (kao kupce neplatiše), da ne govorim o svim posudbenim ugovorima…
Kada to preslikam na stanje cijelog HR gospodarstva vrijedi isto: dok mi sanjarimo o "strancu ulagaču", isti je posijao sjeme razdora, pričekao da sami sebe uništimo odemo u dug i sada nam plasira spasonosni kredit koji mu je daleko isplativiji nego da je ijednu tvornicu ili hotel kupovao i čekao na povrat investicije.
Za mene ovo je sve posljedica globalnog rata bankarske amerike i proizvođačke Kine. Ne volim ni jedne ni druge ali ćemo vjerovatno s vremenom sve više birati kinesku stranu (radije proizvoditi kinezu nego biti dužnički vazal ameru) kad shvatimo što se desi zemljama koje su bile samostalne (ili nesvrstane) i nisu imali aranžmane s MMF-om (exYU-Hrvatska-BiH-Srbija, Afganistan, Vijetnam, Irak, Kuvajt, sada Libija, uskoro Yemen i Iran)… Danas ulazimo u EU, a izaći možemo samo ako platimo dugove ili ratom, jer Hrvatska iz niti jedne unije unazad tisuću godina nije uspjela nego ratom izaći. Ali smo fenomen koji to mora ponavljati. Eh da i pogledajte na youtube što se desilo kad je Irska htjela van iz Unije.
U ovoj povećoj digresiji samo izražavam uvjerenje da nam je jedini spas ujedinjenje tvrtki (u ovoj temi brodara i/ili brodogradilišta) da bi barem postali malo veća kap sa smanjenim troškovima organizacije transporta, uprave i svih fiksnih i varijabilnih troškova koje čine male brodare manje konkurentnima.
Preslikano na globalno, zapravo ono što čini Agrokor je jedini način da se održi ijedna naša druga branša, a to je ujedinjavanje i okrupnjavanje jer sve što vlada kaže, kaže zato što joj je netko platio da to kaže, a "potiče malo poduzetništvo i obrtništvo", drugim riječima uništava velike proizvodne pogone i tvornice, tj. sada nakon 20 godina sve je uspjela uništiti, jer ponavljam netko je platio da se tako ponaša.
Trenutno me zabavlja trenutak kada će ULPL preskočiti ATPL po cijeni dionice, ali u ovoj situaciji svoju godisnju dobit od 100-200.000Kn vise ne znam gdje plasirati – od oročene štednje na smiješnih 2,5% (duplo manje od inflacije) pa do dionica koje uvijek nadju nove putove za dolje. Mogu se samo ponašati poput amera i tražiti žrtvu – kupcu prodati dati što više robe na kamatu pa ga kamatariti, posuditi nekoj firmi za plaće pa opet živjeti od kamata. Jer banka ne treba naš novac na štednji. Ovo sve pišem u nadi zapravo da me razu
Vidim niko ne komentira konsolidirana izvješća bojim se da ove godine nema dobiti, povećanje dugovanja radi novih brodova,sve u svemu jako loše [embarass]
Tankerska plovidba +12% [shocked] [thumbsup]
Važno da se mi bojimo preskočiti atpl…
a kao, najbolji smo.
Vidim niko ne komentira konsolidirana izvješća bojim se da ove godine nema dobiti, povećanje dugovanja radi novih brodova,sve u svemu jako loše [embarass]
Najlošiji izvještaj unazad 6 godina, a dionica raste [tongue]