Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ULPL | 15,20 | 228 | 15 | 15,20 | 15,50 | 0,00% |
Jako zrelo ponašanje ULPL. Stvarno se dionica potvrđuje kao ozbiljna iz mjeseca u mjesec. Nismo previše osjetili korekciju (stagnaciju), nakon ovog velikog skoka (blokade, a ako se sjecam tamo negdje oko 2500 je isto letila u blok) i stvorenog jaza između kupnje i prodaje, po meni se stabilizirala na visokih 3400, dok sam ocekivao da ce se stabilizirati 3250-3300. kupnja je nadjacala p, realno je ocekivati lagani rast (i na malim) na ovakvim prometima. Nisam uspio dobiti informaciju iz d.d. kad će izvješće (zasad samo do 15.08.) i računam da će nakon toga preskočiti toliko spominjani target.
samo procjena:
sredina 8. mjeseca 3800
jesen: 4000+
Kao što kaže GERONIMO:
»Prodajom ovog zadnjeg broda ako to prikažu u prihode u 2Q dobit bi im mogla iznositi oko 220 miliona a ako to brebace za sljedeću godinu i za sljedeću godinu imaju osiguranu dobit, što opet nije loše samo što će sljedeće godine raspolagati sa 9 novih brodova«
Ako je to stvarno tako i prikažu u prihode u 2Q dobit 220 miliona kn, dobit po dionici iznosila bi oko 814 kn. Pa ako je za brodare na svjetskom tržištu najmanji P/E oko 10 – dionica vrijedi najmanje 8000 kn. Stvarno takvu dionicu bi kupio i Graham a kamo li tek Buffett.
(mozda zvuci smijesno, ali iskreno vjerujem da ce biti prilike da se prodaje po peteroznamenkastim ciframa) = ne skoro, ali mozda vec u iduce 2 godine.
(da su samo bila raspoloziva sredstva za dokup po 3, ali da mi i sad nesto uleti mislim da nebi zdvajao nego odmah u nakrcavanje)
Kao što kaže GERONIMO:
»Prodajom ovog zadnjeg broda ako to prikažu u prihode u 2Q dobit bi im mogla iznositi oko 220 miliona a ako to brebace za sljedeću godinu i za sljedeću godinu imaju osiguranu dobit, što opet nije loše samo što će sljedeće godine raspolagati sa 9 novih brodova«
Ako je to stvarno tako i prikažu u prihode u 2Q dobit 220 miliona kn, dobit po dionici iznosila bi oko 814 kn. Pa ako je za brodare na svjetskom tržištu najmanji P/E oko 10 – dionica vrijedi najmanje 8000 kn. Stvarno takvu dionicu bi kupio i Graham a kamo li tek Buffett.
Vrlo lijepo, ali budimo realni: od tog novca se mora i kupiti slijedeći brod. Tako da bi to bilo nerealno tako gledati, ma kako lijepo zvučalo. [smiley11]
SlijedećI? ne slijedećE? (nisu ugovorena već 2? a i plan je osim obnoviti i udvostručiti flotu u slijedecih 7-8 godina??)
(ili sam krivo zapamtio)
SlijedećI? ne slijedećE? (nisu ugovorena već 2? a i plan je osim obnoviti i udvostručiti flotu u slijedecih 7-8 godina??)
(ili sam krivo zapamtio)
Dobro pamtiš. [smiley11]
druga je istina ta da nama niti ne treba napuhavanje prihoda. Niti itko ne pokušava napuhati dobit niti prikriti obveze. postoji dobit (bez gubitaka zadnjih 20 godina??), postoje krediti, postoji poslovanje praktički bez dokovanja, postoji ambiciozan i ostvariv plan povecanja (i obnove) flote, postoji čvrsta ruka…
sve loše i sve dobro stopljeno u jednu zrelu, potencijalnu, ULPL!!
ugodan vikend : )
Mislim da je jedan scenarijo jako moguć (ja bih tako napravio da sam direktor)
Prikazivanje dobiti u 2Q sa prodanim brodom znači=220-240 miliona
A to dalje vuče dionicu na razine cca 5000-6000 kuna
Do kraja godine na leđima visokih vozarina povećati dobit na razini od 250-270 milona što bi održalo cijenu dionice na razini od 6000 a možda je diglo na razinu od 7000
Izvršiti dokapitalizaciju izdavanjem novih dionica ali po npr 4000 te sa tim novcima vratiti dugove ili kupiti brodove ili jedno i drugo
Zaključak dugovi bi se smanjili tvrtka bi mogla kupiti još jedan brod plan o novoj floti se ostvaruje ali imamo tvrtku koja nema dugova a ima nove brodove itd
JOŠ JEDNOM TO BIH JA NAPRAVIO TO JE JEDAN OD MOGUĆIH SCENARIJA
Mislim da je jedan scenarijo jako moguć (ja bih tako napravio da sam direktor) Prikazivanje dobiti u 2Q sa prodanim brodom znači=220-240 miliona A to dalje vuče dionicu na razine cca 5000-6000 kuna Do kraja godine na leđima visokih vozarina povećati dobit na razini od 250-270 milona što bi održalo cijenu dionice na razini od 6000 a možda je diglo na razinu od 7000 Izvršiti dokapitalizaciju izdavanjem novih dionica ali po npr 4000 te sa tim novcima vratiti dugove ili kupiti brodove ili jedno i drugo Zaključak dugovi bi se smanjili tvrtka bi mogla kupiti još jedan brod plan o novoj floti se ostvaruje ali imamo tvrtku koja nema dugova a ima nove brodove itd JOŠ JEDNOM TO BIH JA NAPRAVIO TO JE JEDAN OD MOGUĆIH SCENARIJA
Ma odličan komentar…………………. pozdrav[smiley2]
A drugi variant može biti i to, da će u skorašnjoj dokapitalizaciji TOP 10 težiti, dokapitalizira po nekoj nižoj cjeni (možda opet po 400 kn) jer po staroj praksi želi stići jeftino do još više dionica. I svakom slučaju oba varianta donose na duži rok više donose.
Ekipa, evo sam se malo pozabavio sa ULPL, pošto će vjerojatno 1H u slijedećim danima.
Pregledao sam sva bitna zbivanja u drugom kvartalu:
Dokapitalizacija:
Temeljni kapital povećan sa 75 na 108 mil kuna
Broj dionica povećan sa 187.500 na 270.000 kom
Radnicima podjeljeno 1 mil kuna u trezorskim dionicama (2500 kom)
Dividenda: 11.3 mil kuna
direktor Pavletić stekao 5838 dionica
predsjednica NO Pende stekla 826 dionica
član NO Brajković stekao 4423
član NO Šorc stekao 5214 dionica
trezor podijelio ukupno 2500 kom a kupio nazad 600 dionica (iznos u trezoru nepoznat zbog dokapa).
11.06. Prodaja broda Suez Express 1981. god
18.06. Ugovor o gradnji 2 tankera u 3. maju (nebitno za FI)
28.06. Kupnja broda 2004. godište – isporuka broda 09./10.mj 2007.
——–
Rezime:
PRVO LOŠE STVARI:
– provedena je dokapitalizacija po nominali od 400 kuna. To nije dobro za sve koji nisu sudjelovali u dokapu, dar s neba za sve koji jesu. Činjenica je da se time ruše fundamenti, koji su bili nevjerojatni (npr. P/E: 5,5)
– zbog kupovine brodova, čije su cijene u stotinama milijuna kuna, društvo je u 1Q postalo prilično zaduženo.
Ovom dokapitalizacijom stvari su se malo popravile, no prodali smo brod iz 1981, a kupili tj platili brod iz 2004. Jasno je koji je skuplji, i da postoji razlika koju smo doplatili. No, oni ulažu u dugotrajnu imovinu, te ukoliko je došlo do novih zaduživanja, omjer ostaje isti. Još uvijek imamo dobar faktor pokrića. Možda se za kupovinu posegnulo dijelom i iz dobiti ili rezervi.
DOBRE STVARI:
– od sredine svibnja do kraja kvartala imali smo: dokapitalizaciju, dividende, korekciju. Sva ta tri faktora imaju negativne učinke: dokap po višestruko nižim cijenama; nakon dividende, cijene dionica zabilježe blagi pad; korekcija – pad cijena, više ili manje.
Uz sva ta tri faktora u isto vrijeme na kojima bi bilo normalno da cijena drastično pada, nas je povuklo sa maksimalnih 3.200 na 2.900 kuna. Već početkom srpnja, stvari su se počele pokretati natrag na 3.000 da bi posljednjih dana došli na najviše razine ikad. To znači da su dokap i dividendaveć uračunate u današnju cijenu, jer su davno poznate.
– što se tiče pada odnosa kod fundamentalne analize, a zbog dokapitalizacije… pokušao sam izračunati FA na osnovu 1Q, a dodavši unutra današnji iznos broja dionica (270.000). Iako to nije relevantno, jer u 1Q nema i dobiti, koju s razlogom očekujemo za 2Q, fundamentalni pokazatelji su bili i dalje više nego dobri. Po meni, i dalje bolji nego kod ostalih brodara (bez ljutnje ostali). Novo izvješće može to samo još i popraviti. Ne zaboravite – 1Q je bio fantastičan, i to zahvaljujući kupovini nova dva broda. Ali… ti brodovi nisu kupljeni prije početka 1Q, nego za vrijeme kvartala (siječanj, veljača), tako da niti nisu uspjeli donijeti maksimalnu dobit koju bi imali, da su tu bili od 01.01. U drugom kvartalu, ta dva broda su radila puna tri mjeseca. Na tomu temeljim očekivanja za kvalitetno izvješće i za 1H.
– Ukoliko se smanji ili ne bude očekivana dobit, razlog je kupovina broda. Ništa drugo. A ulaganje ne može biti loše, jer donosi veću dobit u slijedećem periodu. Ako su ona dva nova broda podigla prihode sudjelujući u samo dvije trećine 1Q, što će biti sa tri broda u drugoj polovici godine, pogotovo u zadnjem kvartalu?
– Kao pozitivno bi netko istakao i i velika sticanja dionica uprave i NO društva, no ja bih ipak ostao suzdržan, jer je većina stigla iz jeftine dokapitalizacije.
Nitko ne može predvidjeti reakciju tržišta po izlasku 1H, niti ga se može sa sigurnošću predvidjeti. Proteklog tjedna su brodari rasli ponajviše zbog porasta vozarina, a sad tek slijedi reakcija na izvješće.
Postoji šansa da neupućeni krivo protumače novo izvješće. Nemojte i vi. [smiley11]
Ukoliko se smanji ili ne bude očekivana dobit, razlog je kupovina broda
SLK kupovina broda neće ući u troškove kao što do sada nije ni jedna nego će ulaziti kroz amortizaciju u troškove a pošto su tek kupljeni mogu biti prikazani kroz amortizaciju tek za godinu dana što dalje znači da to neće imati utjecaja na 2Q a ako stave prihode od prodanog broda u 2Q+prihodi od dva droda koji nisu odradili cijeli 1.Q onda se vraćamo na stari PE samo što predpostavljam da je i BV /P malo pao zbog dokapitalizacije