Ko te pito za usporedbe ULPL i TNPL? Vidim, da ti je na ovo gore već odgovorio Sakai po mome puno veći poznavaoc teme brodari od tebe.
Pa dobro zar se sada već svi pravimo Francuzi?
Kolega gore te pitao kako komentiraš sve veće rezerve, sve više novca u blagajni i smanjivanje dugoročnih obveza ULPL?
Ko te pito za usporedbe ULPL i TNPL? Vidim, da ti je na ovo gore već odgovorio Sakai po mome puno veći poznavaoc teme brodari od tebe.
Pa dobro zar se sada već svi pravimo Francuzi?
Kolega gore te pitao kako komentiraš sve veće rezerve, sve više novca u blagajni i smanjivanje dugoročnih obveza ULPL?
Pitali su me Vipy i Knelle 19.I ja kulturno odgovaram.
Vi očito slabo pratite brojeve .Odgovorio sam vam brojevima.A evo i pismenog.Rezerve se stvaraju
iz dobiti,a kako je ULPL nažalost prodavala brodove/Trogir,Arena/pojavila se razlika između
knjigovodstvene vrijednosti i prodajne s obzirom na porast vrijednosti starih brodova.Sada je
ULPL sa mladom flotom,većom amortizacijom i bez mogućnosti takvih izvanrednih prihoda,jer starih
brodova više nema.Završena priča.Ostaje samo zarada iz osnovnog posla.
Novca ima sve više u blagajni zbog stalnih dokapitalizacija,a ako ih ne bude još biti će novca sve manje,jer se troši na kupnju vlastitih dionica,a ne za povečanje flote,a velike obaveze iziskuju i velike prihode.A velike prihode može ostvariti samo velika flota,a ona je mala.Prema tome ponovno
smo došli do zaključka da je dokapitalizacija neminovnost.Ovo loše stanje u odnosu na TNPL i
ostale brodare je zabluda da je špekulacija važnija od fundamenata,a stalne dokapitalizacije su
razvodnile kapital.I s vremenom sve će doći na svoje.Špekulacija je kratkog vjeka,a jaki fundamenti
garantiraju stabilnost i budućnost.
Ipak,vam zamjeram što ste ušli u matematiku.Tu ULPL loše stoji.Ali imate i svojih prednosti o kojima bi trebali pričati.
ja isto ne kužim zakaj se tu uspoređuje nekaj s nečim drugim
to je kao da te netko pita zakaj si se oženio sa svojom ženom
a ti veliš zato kaj mi se činila bolja od susjedove
inače, četiri nova broda su naručena
planovi su da do 2015. u floti bude 15 brodova
to što trezor brani cijenu je dobra stvar, zar ne?
meni to pruža određenu dozu sigurnosti
ne vidim što je tu loše
tu je još i mali broj zaposlenih
pa i sve ono što je kolega pilula rekao i ne da mi se ponavljati
no sve to kolega lopina ignorira i uporno navija za tnpl
kolega, mi vjerujemo da je vaša žena lijepa
no to što vi stalno blatite susjedovu ženu
neće je učiniti još ljepšom
samo ćete si pokvariti dobrosusjedske odnose
klas optim, je li to prognoza ili informacija? [shocked]
[/quote]
Informacija,kuloarska i poluslužbena..ali s vrha piramide
[/quote]
istu informaciju imam i ja…
Vi ste ekipa koja je protivi usporedbi.U sadašnjem trenutku to je potpuno krivi pristup,jer kada je sve ovako puno palo,treba pokušati naći dionicu koja je fundamentalno najpodcijenjenija,jer pruža najveću šansu.Ukoliko vas interesira možemo uspoređivati promet ,dobit,zaduženje kratkoročno i dugoročno,i sve ono što daje fundamentalnu prednost, ali i izvjesni veći potencijalni rast dionice.
Ipak vas poštujem jer izbjegavate daljnje dublje analize ,koje bi dodatno otvorile nedostatke ULPL u odnosu na ostale brodare.Očekivao sam da Knecht 19 stane u argumentiranu obranu.Jer ovakvog uljeza koji dođe na vaše stranice ekipa treba argumentirano dobro isprašiti ili ako ih nemate tih
argumenata ,ne smijete nikoga pozivati na svje stranice.
Ponavljam ,pričajte brojevima.U ovom poslu sve je u prvom redu matematika.
ima li ovo nekog smisla?
koga zanima usporedba ima temu za to
niste odgovorili niti na jedan argument
iznijeli ste nekoliko općenitih tvrdnji u obliku izlaganja
i svima nam dali do znanja da posjedujete tnpl
sve to izgleda kao jedan brutalan druk
svojedobno ste nas sve uvjeravali kako se nije dobro dugo zadržavati u istim papirima
sada jednako s visoka propovijedate dugoročno ulaganje
i to po mogućnosti u one dionice koje vi proglasite perspektivnima
***obrisano***
Više matematike ,manje rijeći.
Druk je namjerno iznošenje lažnih,pa čak i neprovjerenih podataka.
Svakog mudar investitora uspoređuje i traži jeftinije.
Svakog tko se potrudi da nam da ovakve usporedbe treba poštivati.On otvara oči.Ne budite slijepi
pri zdravim očima.
Napisao sam neke brojeve iz bilance,usporedio flotu.Čista elementarna matematika.To su najjaći argumenti.
U nekim papirima teško je biti i jedan dan ,ako smo ušli iz čiste špekulacije ili krive prebrze kupnje,a u nekima za koje smatramo da vrijede više, treba čekati dok ne dođe na neku predpostavljenu fair
vrijednost.A za to su nam potrebne fundamentalne ili matematičke analize.
Od brodara moj favorit je TNPL.Vaš je ULPL.Poštujem vašu odluku.
Ako mi ukažete na grešku u izračunu i date odgovor na pitanje:
Što je bolje ako za 1000kn dobijem u firmi A ,ili za iste novce u firmi B.Ovo vam može pomći da lakše
donesete pravilnu odluku da se ne vezujete emocionalno nego racionalno.
Da nebi završio samo na riječima:
Odgovor neutalne osobe bi na pitanje što više vrijedi:Ma što misliš da sam tolika budala.Pa to je vidljivo iz aviona.
Konkretno ULPL je u ovom trenutku fundamentalno precjenjena minimalno od 50 do 100% u odnosu na ostale brodare.Ako u slijedećih četiri mjeseca ne bude dokapitalizacije zakon spojenih posuda će djelovati.
Nije mi namjera da pametujem,da vam nanosim štetu kao vlasnicima ovih dionica već da neiskusnim
otvorim oči ,da gledaju što kupuju,a naročito kod brodara.Brodari su opasna zona za neiskusne.
—u ovom trenutku rvatska tržnica dionicama tvrdi da ULJANIK PLOVIDBA vrijedi osnovna sredstva (580000 dionica po 2000 Kuna)
to je cca 1,2 milijarde kuna što je cca 180 milijona EURA a ima 6 brodova koji rabljeni vrijede cca 30 000 000 Eura svaki (novi oko vrijede oko 50 000 000 Eura) znači da 6 brodova vrijedi 180 000 000 Eura da ih prodaju preko Ebay-a….a di su nekretnine ,ogromna zemljišta,dionice
kolega pilula vam je pokušao objasniti
"ulpl je u ovom trenutku fundamentaklno precijenjena minimalno 50 do 100% u odnosu na ostale brodare"
u ovoj tvrdnji su dvije ključne stvari
prvo je "u ovom trenutku" – nijedan ozbiljan analitičar ne bi iznosio ocjenu dionice utemeljenu na "ovom trenutku"
kada već dajemo lekcije nevidljivim promatračima, onda bi trebalo reći da jedno izvješće ne čini proljeće
i da svaka analiza treba uzeti u obzir period od najmanje pet godina proučavanja poslovanja
i da je ovdje riječ o mladoj firmi koja se ubrzano razvija
evo i par rečenica s njihove stranice : "Osim navedenih brodova u vlasništvu Uljanik Plovidbe d.d., naručena su i 4 tankera za prijevoz nafte i naftnih prerađevina u riječkom brodogradilištu 3. Maj koji će biti isporučeni u naredne četiri godine
U 2007. godini, Uljanik Plovidba d.d. investirala je preko 150 milijuna američkih dolara u obnovu i povećanje vlastite flote. Time je društvo zaslužilo titulu hrvatskog brodara s najmlađom flotom, prosječne starosti brodova od 2 godine, koja ujedno glasi kao jedna od najmlađih i u svjetskim razmjerima. S ponosom ističemo da 5 brodova ima Pulu kao matičnu luku i vije hrvatsku zastavu."
a tu su i drugi elementi koje treba uzeti u obzir kod odabira dionice, npr. management, likvidnost dionice, isplata dividende itd.
druga stvar je tvrdnja da je ulpl precijenjen "u odnosu na druge brodare"
opet temeljeno na jednom financijskim izvješću
da li je ulpl precijenjen?
ili su ostali brodari strašno podcijenjeni, odnosno njihova je cijena jako pala, a cijena ulpl se koliko toliko održala zahvaljujući akcijama trezora?
mislim da ćemo svi morati malo pričekati da vidimo što je od toga točno
Ja sam jedan od novih i neiskusnih koji se opekao na ULPL i mislim da ću drugi puta dobro razmisliti prije nego uđem u ovakvo nešto.No svaka škola se plača…
ovo bi mogli reći svi novi i neiskusni ulagači koji su ulazili u bilo koju dionicu zadnjih pola godine
kada ste ušli? po kojoj cijeni?
što ste očekivali? brzo zaradu ili dugoročni dobitak?
nezahvalan je trenutak za donošenje bilo kakvih zaključaka
osim 2-3 dionice, sve ostalo je u debelom minusu
neke su čak pale i preko 50% ispod nominale
ako ste prodali s minusom, mogu samo reći da ste odabrali najgori mogući trenutak
a što će se dogoditi za par mjeseci ili godina
to ćemo tek vidjeti
Ja sam jedan od novih i neiskusnih koji se opekao na ULPL i mislim da ću drugi puta dobro razmisliti prije nego uđem u ovakvo nešto.No svaka škola se plača…
Imao si sreću da si bio u ULPL,jer je ona malo pala u odnosu na ostale,ali ne radi boljeg poslovanja
nego radi odlične igre uprave.Ali to je sve kratkog daha i ULPL će po zakonu spojenih posuda i prema
fundamentima biti puno niža od ostalih brodara.I ako nisi izaša imaš još vremena i odaberi isto
brodara ,koji je daleko više padao od ULPL a za to nije bilo bitnog razloga .Proući sve.Imaš cijelu
nedjelju. Ponavljam na brodarima se može puno zaraditi,ali i izgubiti.
Mrnjau,ako zastupate nešto što je krivo što budete duže ustrajali sve će biti krivlje.
Ja sam vam na predhodnoj usporebi TNPL i ULPL izračunao veličinu flote koju kupujete za 1.000 kn,
kao i dug.A vi sada u EUR-e.O.K.
Ako flota ULPL od 246.637DWT vrijedi 180 mil EURA
TNPL 1.311.000 DWT x
x= 1.311.ooo puta 180 mil. djeljeno 246.637 =957 mil EURA ,upravo proporcionalni račun
skonto na starost flote _prosjek četiri godine po 5% ,je 20% 957x 0.80 =766 mil EUR
ili u kunama ULPL 1.285 mil TNPL 5.469 mil
Ovo se ne slaže sa mojim izračunima vrijednosti flote,ali kako vi precjenjujete ULPL ostavit ćemo
i precjenjeni TNPL.Ako ste vi u pravu to bolje jer je moj obračun vrijednosti flote za TNPL imao prevelik diskont.Nadam se da ste vi u pravu i radujem se tome.
za 1000kn dug 1000kn
S obzirom na tržišnu kapitalizaciju ULPL na današnji dan 1.122.834———–1.144 -477
TNPL——————- 1.996.661———–2.739 +10
Možemo primjetiti da je ipak došlo do značajne korekcije jer smo flotu TNPL diskontirali za 20%,jer je
ipak nešto starija od flote/ponderirana aritmetička sredina oko 6 god/.
Pa pitanje glasi:
Da li je bolje kupiti za 1000 kn 1.144 kn flote ,477 kuna duga firme A
ili za 1000 kn 2.739 kn flote i 10 kuna ušteđeno kod firme B
Rumeni ,sunce ti rumeno pogledaj ove nelogičnosti i drugi put ne kupuj bez dobre analize,jer ćeš
naj…i više nego što je potrebno.
Zašto ograničavaš praćenje samo na jedan kvartal?. Pa i sam si rekao da praćenje na kratki rok nije dobro/dovoljno?
Zašto izuzimaš prodaju brodova?
Zašto uspoređuješ ono sto je ionako neusporedivo: pretežito likvid sa suhim.
Sve knjige ti govore (Graham Buffet…), da bez podataka od najmanje na tri godine analize ne znače ništa.
Ipak cijenim to, bar pokušavaš napraviti neko usporedbo. Predlažem, da zahvatiš izračun prihoda i troškova brodova najmanje za tri godine.