Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ULPL | 14,30 | 272 | 19 | 14,30 | 14,60 | 0,00% |
Evo ti 100 (zaslužio si) pa nam sada reci…
Ako je na kracem najmu (manje od 3 mjeseca) onda je cisti uzas.
Ako je na kracem najmu (manje od 3 mjeseca) onda je cisti uzas.
[/quote]
mislim da ne možeš baš samo tako uspoređivati ta dva broda. Bitne su i neke druge stvari osim nosivosti i starosti. Na primjer, kakav je trenutni promet u dijelu svijeta gdje plove ti brodovi, zatim, koliko su blizu luka iskrcaja i luka ukrcaja itd., koliko je putovanje u balastu itd. Uglavnom, ne možeš samo na tih par podataka točno ocijeniti koliko je dobar ugovor.
Ako je na kracem najmu (manje od 3 mjeseca) onda je cisti uzas.
[/quote]
mislim da ne možeš baš samo tako uspoređivati ta dva broda. Bitne su i neke druge stvari osim nosivosti i starosti. Na primjer, kakav je trenutni promet u dijelu svijeta gdje plove ti brodovi, zatim, koliko su blizu luka iskrcaja i luka ukrcaja itd., koliko je putovanje u balastu itd. Uglavnom, ne možeš samo na tih par podataka točno ocijeniti koliko je dobar ugovor.
[/quote]
da, slažem se, .. o zakljičivanju i vrijednosti ugovora, ovise mnogi, mnogi faktori, a neki su djelomično i spomenuti …., u principu (npr.), ako je frekcencija obavljanja posla, između određenih luka , veća u nekom vremenskom razdoblju, tada je i pod (relativno) nepovoljnijim ugovorima, veća dobit, jer je broj izvršenih radnji i naplata vozarina, veći …, tako da povoljniji na prvi pogled ugovor, nije i onaj na kojem se može više zaraditi…
pitanje; hoće li brzo, novi brodovi ULPL u more, s navoza??
18. lipanj 2008.| Ana Blašković
Dionice svih brodara na burzi u ovoj godini u prosjeku pale 30 posto
Najveću je cijenu korekcije domaće burze platila dionica Tankerske plovidbe s padom višim od 40 posto
Unatoč vrlo slaboj likvidnosti na burzi brodarski je sektor jedan od rijetkih koji zanima ulagače, no ni brodari nisu izbjegli općoj korekciji. Najveću je cijenu platila dionica Tankerske plovidbe s padom višim od 40 posto, dok minuse bilježe i ostali brodari: Uljanik 35 posto, Atlantska 24 posto te Jadroplov 21 posto. "Svjetski BDI indeks (Baltic Dry Index) zahvaćen je snažnom korekcijom i prošli je tjedan na vrijednosti izgubio oko 18 posto", kaže Filip Jelić iz Apex vrijednosnica. Međutim, upozorava da je polovica godine specifično vrijeme jer zbog sezonskog karaktera sektora (ljeti pada potražnja za brodovima) indeks redovno prolazi korekciju.
u principu, članak je vrlo korektan, odnosno daje prikaz realne situacije, međutim…
ave stoji i ljetna korekcija BDI, potražnja brodskog prostora…, ali moramo znati specifičnost svake dionice posebno, odnosno tvrtke, da bi mogli donijeti kakav sud, posebno onaj koji zanima ulagače…
relativno s korekcijom od 35%, što sada i neje više baš tako, dionica ULPL ima najviše potencijala, … pitamo se zašto? vrlo jednostavno je to objasniti, jer u periodu rasta potražnje za brodskim prostorima, kad je BDI jako rastao, tada je ULPL prošla kroz proces povećanja temeljnog kapitala, gdje je ova dionica stagnirala u odnosu na neke druge, kao ATPL, JDPL…
negativni trend, ljetnog razdoblja i rušenja BDI, je srušio vrijednost dionica, koa ATPL, ali nije, logično i ULPL, koja je prema svim analizam, trenutno još uvijek podcijenjena..
s aspekta ulagača, uz podatak da se uskoro kližu sa navoza novi brodovi u more, ova dionica ima svoje mjesto…koje će svaki ozbiljni ulagač itekako znati prepoznati …
navigare
ako je frekcencija obavljanja posla, između određenih luka , veća u nekom vremenskom razdoblju, tada je i pod (relativno) nepovoljnijim ugovorima, veća dobit, jer je broj izvršenih radnji i naplata vozarina, veći …, tako da povoljniji na prvi pogled ugovor, nije i onaj na kojem se može više zaraditi…
pitanje; hoće li brzo, novi brodovi ULPL u more, s navoza??
O sto li si tu ti nadrobio? Losiji ugovor a veca zarada, pa to nema ni u Novoselcevoj kuhinji?
Topalov, Marlera nema oznaku 3 months ili 5 months pokraj ugovora. Ne daj Boze da je na spotu – oduzmi od toga jos 15 K dnevno za gorivo. Ako je to spot, jel mislis da je i dalje dobar ugovor?
ako je frekcencija obavljanja posla, između određenih luka , veća u nekom vremenskom razdoblju, tada je i pod (relativno) nepovoljnijim ugovorima, veća dobit, jer je broj izvršenih radnji i naplata vozarina, veći …, tako da povoljniji na prvi pogled ugovor, nije i onaj na kojem se može više zaraditi…
pitanje; hoće li brzo, novi brodovi ULPL u more, s navoza??
O sto li si tu ti nadrobio? Losiji ugovor a veca zarada, pa to nema ni u Novoselcevoj kuhinji?
Topalov, Marlera nema oznaku 3 months ili 5 months pokraj ugovora. Ne daj Boze da je na spotu – oduzmi od toga jos 15 K dnevno za gorivo. Ako je to spot, jel mislis da je i dalje dobar ugovor?
[/quote]
pod pojmom; loši ugovor, da malo preciziramo; to je bila reakcija na manje vrijedan ugovor (niža cijena), od nekog zajključenog u ranijem razdoblju, međutim, pojam "lošiji ugovor", ujedno ne znači i manju zaradu, ako je destinacija između luka kraća i ako se u tom razdoblju može ostvariti apsloluno veća dobit, naravno kalkulirajući dobro fiksne i varijabilne troškove …
pod pojmom; loši ugovor, da malo preciziramo; to je bila reakcija na manje vrijedan ugovor (niža cijena), od nekog zajključenog u ranijem razdoblju, međutim, pojam "lošiji ugovor", ujedno ne znači i manju zaradu, ako je destinacija između luka kraća i ako se u tom razdoblju može ostvariti apsloluno veća dobit, naravno kalkulirajući dobro fiksne i varijabilne troškove …
Meni i dalje laiku nije jasno kako se moze zaraditi vise na tome. Mozes li mi, kao petogodisnjem djetetu objasniti kako doci do apsolutno vece dobiti kalkulirajuci fiksne i varijabilne troskove?
pod pojmom; loši ugovor, da malo preciziramo; to je bila reakcija na manje vrijedan ugovor (niža cijena), od nekog zajključenog u ranijem razdoblju, međutim, pojam "lošiji ugovor", ujedno ne znači i manju zaradu, ako je destinacija između luka kraća i ako se u tom razdoblju može ostvariti apsloluno veća dobit, naravno kalkulirajući dobro fiksne i varijabilne troškove …
Meni i dalje laiku nije jasno kako se moze zaraditi vise na tome. Mozes li mi, kao petogodisnjem djetetu objasniti kako doci do apsolutno vece dobiti kalkulirajuci fiksne i varijabilne troskove?
[/quote]
poštovani $ SAKAI$, ovo o čemu pričamo, odnosno pišemo, jesu pretpostavke, koje se ne mogu detaljnije analizirati, bez onih pravih podataka, koje tvrtka, moguće zbog svojih strateških ili drugih poslovnih poteza i projekcija za budućnost ne želi i neće objaviti, jer su mehanizmi tržišta i brodarsko tržište uopće najsloženij oblici moderne trgovine, još od 18 stoljeća (tada su poečala djelovati osiguravajuća društva i sl..)
teoretski, ponavljam, teorestki, naizgled manje vrijedan zaključen ugovor u nekom razdoblju, uključujući i one strateške poteze tvrtke, kad je u pitanju dokovanje, čekanje za zaključivanje povoljnijeg ugovora o prijevozu stvari morem (charter..), može biti dohodvniji, ali zbog unaprijed nekih predvidivih poslovnih događaja.
naravno fiksni i varijabilni troškovi daju težinu, ali tu je ekonomičnost i povoljnost najveće dobiti, koja mora biti ukalkulirana u jedno, ponavljam u jednom dijagramu…
sjecište te tri krivulje, daje OPTIMALNOST nekog posla (ugovora), a što je inače izučavanje EKONOMIKE BRODARSTVA (knjiga sa strane od prof. dr. Borisa Glavana)
Međutim za nas investitore, nije dovoljno znati samo ekonomiku brodarstva, već su u pitanju svi mehanizmi, koji su djelomično i opasina, jako korektno u gore komentiranom članku…
ja stoga ne bih više od ovoga, jer, nema smisla, a ujedno niti onaj gore post, a niti ovaj ne predstavljaju nikakv poziv za kupnju ove dionice, već je sve ovdje izneseno, isključivo moje mišljenje
pozdrav,
navigare
…, Marlera nema oznaku 3 months ili 5 months pokraj ugovora. Ne daj Boze da je na spotu – oduzmi od toga jos 15 K dnevno za gorivo.
Gorivo je trošak charterera.
http://www.m-i-link.com/dictionary/default.asp?s=s&q=time+charter
time charter- a contract for the hire of a ship or charterparty for a specified period of time; the charterer pays for the bunker fuel, fresh water, port charges, etc. in addition to charter hire
$ 4SALE $
pa naravno da jest…..
međutim, kad smo krenuli analizirati, nije na odmet spomenuti, da velika frekvencija i bliža luka, povećava troškove goriva, koji su tu, kako ti navodiš uključeni…
to je zato jer glavni brodski stroj mora mijenjati režim goriva, sa teškog na lako, koje je skuplje..
na otvorenom moru u slobodnoj navigaciji, glavni pogonski stroj se nalazi u režimu teškog goriva i to je s tog aspekta povoljnije, odnosno jeftinije, a u manovri, prije ulaska u luke, mora preći na režim lakog goriva, što vrijedi i za partenzzu..
međutim, međutim… to je ukalkulirani trošak…
sve se još radi da li je zaključen ugovor na vrijeme ili … itd..
Treba se ipak podsjetiti, da je Marlera u floti ULPL tek od 11.10. prošle godine. Gledajući ukupno samo Marlera tako doprinosi ove godine preko 20 % svih prihoda ULPL.
Treba još napomenuti, da je cijena dionice ULPL 31.12.2007 prije dokapitalizacije bila 3500 kn što znači, da smo još u gubitku (3500/1,45 = 2413) pored toga, da imamo Marleru, koja će ove godine doprinijeti tih 20-25 % dodatnih prihoda. A što bi sve to moglo značiti za nas kao sitne investitore?
[wink]
Treba se ipak podsjetiti, da je Marlera u floti ULPL tek od 11.10. prošle godine. Gledajući ukupno samo Marlera tako doprinosi ove godine preko 20 % svih prihoda ULPL.
Treba još napomenuti, da je cijena dionice ULPL 31.12.2007 prije dokapitalizacije bila 3500 kn što znači, da smo još u gubitku (3500/1,45 = 2413) pored toga, da imamo Marleru, koja će ove godine doprinijeti tih 20-25 % dodatnih prihoda. A što bi sve to moglo značiti za nas kao sitne investitore?
[wink]
da, nije loše, ali čekamo porinuća….