Ima li ko točan i očišćeni izračun operativne dobiti ove firme!?
očišćeni izračun operativne dobiti
Što pod time točno podrazumijevaš (koje stavke su uključne, ako je iskučene u obračunu)?
Želio bih naime izračunati nešto što bi nam omogućilo uvid u srž poslovanja i imam već nešto spremno u Excelu, ali bih prije toga želio čuti što se sve izuzima u izračunu operativne dobiti. Mislim da postoje razni pristupi…treba mi definicija.
borg:
”
očišćeni izračun operativne dobiti
”
Što pod time točno podrazumijevaš (koje stavke su uključne, ako je iskučene u obračunu)?
Želio bih naime izračunati nešto što bi nam omogućilo uvid u srž poslovanja i imam već nešto spremno u Excelu, ali bih prije toga želio čuti što se sve izuzima u izračunu operativne dobiti. Mislim da postoje razni pristupi…treba mi definicija.
Evo nešto na brzinu, u biti EBIT:
1.Tax and interest expenses are not subtracted – operating earnings are synonymous with EBIT (earnings before interest and taxes). Analysts typically use operating earnings to judge the quality of a company’s core business and forward prospects since it shows the relationship between sales, volume and costs.
2.Profits after subtracting expenses such as marketing, cost of goods sold, administration and general operating costs from revenue.
ja samo ne bih izbacivao ovo poboldano, i onda bi dobili nekakvo realno stanje!
Nisam radio horizontalnu usporedbu iako taj pristup preporučujem. rashod neamort.vrijednosti prilikom otuđenja (prodaje) trebao bi se nalaziti u ostalim troškovima (AOP 045) a i tu se nalazi nekih 2,5 ml samo u zadnjem kvartalu. S obzirom da je ipak riječ o linearnom povećanju troška amortizacije očito imaju visoke stope amortizacije. kao što sam već naveo te politike trebale bi biti obznanjene javnosti i svim interesentima u
biljškama što ovdje nije slučaj pa zato sad ovdje i vodimo markove konake. sramota i za tvrtku i tržište u cjelini.
Gledam izvešće, je li točno da su prodaje brodova uknjižene pod “ostali prihodi”?
Kvartalni slijed stavke “ostali prihodi” za 2007.:
1Q 102.447
2Q 50.047
3Q 50.291
To su iznosi po kojima su prodani brodovi?
Amortizacija se obračunava po godišnjoj stopi.Zakonodavac je tu fleksibilan pa dozvoljava više načina obračuna.Spora,srednja ili ubrzana amortizacija.Ono što se meni ne sviđa je ubrzana jer se to može zloupotrijebiti na način da kod prodaje sakriju pravu cijenu.Znači,brod vrijedi nakon 10 godina 10 mil.dolara ali pošto je ubrzano amortiziran njegova knjigovodstvana cijena je manja,recimo 5mil.dolara.Kupac i prodavač sklapaju kompromis:vrijedi 10mil,platiš 8mil,pišemo 5mil.(knjigovodstvena vrijednost u trenutku prodaje).Ima mjesta za malverzacije menađmenta.[proud]
Gledam izvešće, je li točno da su prodaje brodova uknjižene pod “ostali prihodi”?
Kvartalni slijed stavke “ostali prihodi” za 2007.:
1Q 102.447
2Q 50.047
3Q 50.291
To su iznosi po kojima su prodani brodovi?
Točno je da su tamo uvršteni samo koliko čine tih prihoda…
1. kod EBIT-a se uzima COGS (umanjuju profiti)
2. Kod brodara svaki brod je firma za sebe,
zato prije bilo kakve analize, provjeriti da li su izvjesca konsolidirana….
Koliko se ja razumijem u Glazbu , amortizacija je trošak , a nije izdatak !
Obračunom amortizacije smanjuje se računovodstvena vrijednost Materijalne imovine !
Amortizacija ulaskom u troškove smanjuje osnovicu poreza na Dobit !
Također postoji tržište starih brodova , gdje se otprilike znaju cijene za pojedine vrste i godišta brodova , pa tu nevidim previše lufta za manipulacije ! Sve zavisi daqli ste potrefili prodaju u pojačanoj tražnji ![smiley][smiley]
Kvartalni slijed stavke “ostali prihodi” za 2007.:
1Q 102.447
2Q 50.047
3Q 50.291
To su iznosi po kojima su prodani brodovi?
Točno je da su tamo uvršteni samo koliko čine tih prihoda… ”
Pogledajte grafički prikaz.
S obzirom da ranijih kvartala nije bilo tako visokih “ostalih prihoda”, za pretpostaviti je da se vrlo veliki dio (ako ne i kompletni dio) tih iznosa odnosi baš na prodaju brodova.
Znači, iz perspektive analitike ipak postoji određeni stupanj transparentnosti što je dobro. ATPL je npr. od prošle godine spojila sve prihode i rashode temeljem kupoprodaje brodova u jednu stavku pa sad, ako oni to ne obznane, ne možemo vidjeti što su redovni prihodi/rashodi, a što kupnja/prodaja broda. Potrebno je naveliko računati i istraživati. [cry]
Kod brodara svaki brod je firma za sebe, zato prije bilo kakve analize, provjeriti da li su izvjesca konsolidirana….
Koliko vidim na stranicama ZSE, konsolidirano je samo godišnje izvješće za 2006. pa je za pretpostaviti da ćemo isto imati i za 2007.
Inače, dobit u konsolidiranom je bila niža nego u nekonsolidiranom. Zna li netko zašto?
Amortizacija ulaskom u troškove smanjuje osnovicu poreza na dobit !
Amortizacija je zgodna stvar:
Obračunaš amortizaciju, smanjiš dobit.
Smanjiš dobit (osnovicu poreza na dobit), smanjiš porez na dobit.
Sve lijepo, smo što sam nekoliko postova prije napisao da su naši brodari oslobođeni plaćanja poreza na dobit ostvarenu u inozemstvu. Plaćaju ga samo za domaći promet što je vrlo malo.
Koliko operativnih prihoda ULPL ostvaruje kod kuće, a koliko u inozemstvu, pogledajte na grafici. Crta koja označava prihode ostvarene u zemlji jedva se vidi pa sam morao napraviti još jedan prikaz ne bi li se vidjelo kako je udio domaćih prihoda (u relativnom omjeru, ali ne i apsolutnom !!!) padao.
Također pogledajte koliko su platili poreza.
Od 26.000 kn kvartalno, pa “čak” do ogromnih 214.000 kn po kvartalu. Wow! [cool]
———————————————————————————————————————
Iz svega slijedi:
1. Amortizacija kod ULPL nema funkciju umanjenja osnovice poreza na dobit – jer ULPL ne plaća porez.
2. Amortizacija smanjuje iskazanu dobit ULPL jer povećava rashode.
3. Amortizacija za prva tri kvartala 2007. iznosi 36,7 milijuna i ako nastavi istim tempom u 4Q iznosit će kumulativno skoro 50 mil. kuna na godišnjoj razini.
4. Kako gledati na fiktivno-obračunski iznos od 50 milijuna kuna za koji će biti umanjena godišnja dobit?
5. [rolleyes][smiley]