Strani brodari danas duboko u plusu.
http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1
Ili kao što kaže kolega lula, ipak smo mi ulagači na duže staze…. pa vidjet ćemo, da li će biti 2010 god. ULPL u peteroznamenkastom broju (odnosno barem dvije dokap. kod cijene oko 5-6k).
Veseli me cuti da sam postao guru za pomorstvo. Samo nemojte zamnom kao za KF i WB. U ovoj korekciji mi je portfelj potonuo cca 7 %.
beba, meni tone bar 20%
Obavijest o sjecanju vlastitih dionica:
Kolega cijenjeni kompozitoru. Pa gdje si ti nestao? Kaj ono kad si govorio (negdje u 11 mjesecu ili prije?) da te sve ovo previse umara je bilo za ozbiljno?
necemo navijati da raste kada bi trebalo jos da pada, tak sam nabavio neke novcice[wink]
Strawinsky:
”
Obavijest o sjecanju vlastitih dionica:
”
Rekoh ja jučer da nam trezor stiže u pomoć! [thumbsup]
Trezor kupuje dionice sa novcem od dokapitalizacije i to vjerovatno od menađmenta ili povezanih osoba.Kupiti dionicu za 400 kn koju će firma kupiti za OSAM PUTA VEĆU CIJENU..To je stvarno dobar posao,Da ali samo za koga? Tko je bliže oltaru bolje misu čuje,a u ovom slućaju to sigurno nisu mali dioničari.Akcija traje dok se veliki namire.
Pa za isti novac se ne mogu kupovati novi brodovi i dionice.Očito su mali dioničari izigrani, jer se sredstva od dokapitalizacija koriste ne za nabavu novih brodova već za špekulativno mešetarenje ,a to ni u kojem slućaju ne može donijeti dugoroćni prosperitet firmi
.Slična stvar je napravljna i na INGRI, ali ne tako drastično ,jer se tamo na uplatu od 35.000 kn nije moglo zaraditi nego samo ” jadnih” 70 %,a ovdje 800%.Izgleda da bi menađment INGRE trebao doći na školu meštarenja kod ULPL. Mislim da je posao za HANFU,koja bi trebala štititi male dioničare.
Nema se tu sto stitit male dionicare, sve je po zakonu. Kupovina dionica i dokapitalizacija nije obveza, mozes slobodno preskocit…
ne razumijem stvarno ko gubi s ovim dokapima (ma za koju se god svrhu koristili), čista win-win strategija za
sve interesente.
Kupnja vlastitih dionica po Grahamu prestavlja pozitivan čin, jer se povećava na taj način udio u vlasništvusmanjuje količina raspoloživih dionica na burzi što dovodi do rasta cijene, dioničara a samim tim i njihov kapital pogotovo kada je firma pred jačim poslovnim zahamahom tada dolazi do dvostrukog efekta i win win situacije glede dobiti glede povećanja BV-a i sl…
Donekle suprotna situacija je kada dionica pada,…
Kod dokapitalizacije baš i nije win win situacija jer dolazi do “efekta razrjeđivanja” a praksa je pokazala da pozitivna stajališta uprave glede plasiranja novih sredstava od dokapa najčešće završi neplanirano…
Pozitivno kod ove dionice je u tome što novac se brže mobilizira (kupnja bordova) u ovom sektoru (sigurno lakše od poljoprivrede i turizma), pogotovo kada imamo ovu potražnju vidljivu po vozarinama koja će se vjerovatno nastaviti znamo i zbog čega…
Znači kupnja dionica od strane trezora je prihvatljiva dokle god te dionice ne odlaze za nagrade managementa (jedino ako će to stvarno motivirati managere), odnosno da uprava radi samoza sebe a ne za firmu i dioničare…
Dokapi su dobri ako će novac stvarno ostvariti očekivano, ovdje lako moguće, te naravno donosi brzu dobit postojećim dioničarima, ali ukalkulira očekivanja pa donosi neizvjesnost…
Sve u svemu nadam se pozitivnoj budućnosti
P.S.
Imam prijatelja koji je uskoro inspektor na velikoj brodarskoj kompaniji, tvrdi da danas kupljeni polovni brod može isplatiti sam sebe u roku godinu dana…
Ispravak 1. Odlomka predhodnog posta:
Kupnja vlastitih dionica po Grahamu prestavlja načelno pozitivan čin, jer se povećava na taj način udio dioničara u vlasništvu, smanjuje količina raspoloživih dionica na burzi ,što dovodi do rasta cijene,imovine dioničara, pogotovo kada je firma pred jačim poslovnim zahamahom tada dolazi do dvostrukog efekta tj. “win win” situacije glede dobiti… Dodatna dobit iz vlastitih dionica ostaje u bilnaci, dolazi do rasta cijene zbog povećanja akitve pa samim time i preostale dionice ostalih dioničara postaju vrednije…
Donekle suprotna situacija je kada dionica pada,…
Kad društvo objavi da je steklo ili otpustilo dionice, običaj je da u nastavku slijedi: “društvo posjeduje x dionica, što čini x,xx % društva.”
Kad smo to kod ULPL zadnji put vidjeli? To otvara mjesta manipulacijama.
Osim toga, nije isto kupiti/prodati i steći/otpustiti dionice, ne treba brkati te pojmove.
Što se tiče nagrada managerima, kroz Top10 se čini kako oni rijetko dolaze do bonus dionica.
To je malo čudno. Ponekad se čini, da nagrađeni na dan kad trebaju dobiti npr. 100 bonus dionica, otpuste isti broj vlastitih. Opcijske dionice se upisuju i nadomještaju prodane, te zapravo niti ne bude vidljivih promjena u Top10. Ponekad im se željeno ne poklopi, pa ispadne da su taj dan prodali ili kupili 4-5 dionica.
Također, objave managera o stjecanju i otpuštanju dionica u pravilu se nikad ne poklapaju sa danom objave, bilo za taj dan ili T+3 pri SDA.
Sve u svemu, manageri koriste blagodati dobre dobiti. Određena šteta za nas ostale dioničare postoji, no pri ovim zaradama i niskim multiplama, to si oni mogu priuštiti, a mi progutati.
Tko će praviti graju, ukoliko umjesto dobiti od npr. 310 milijuna, bude 300? Nitko. No, uskoro to neće moći, ili će moći u manjoj mjeri, kad bude bitan svaki milijun redovne dobiti.
Netransparentno ali ne i protuzakonito.
Naravno, i mi imamo svoje prednosti nad njima. Svoje dionice možemo prodati kad god želimo i izaći neusporedivo brže nego što to oni mogu, u slučaju neke krize.
Oni naplaćuju svoju zatočenost.
Neki od kolega pokušavaju manipulacijom sa činjenicama unijeti pomutnju između Menađmenta i dioničara ! Odmah da naglasim smatram ispravnim da Trezor intervenira u slučaju poremečaja na tržištima ! Nadalje sredestva od dokapitalizacije ne koriste se za mešetarenje ! 30-9-2007-godine bilo jeNovca i novčanih ekvivalenata u iznosu od 107.657.386- kuna ! sasvim dovoljno za bilo kakvu intervenciju na tržištu /
Imam prijatelja koji je uskoro inspektor na velikoj brodarskoj kompaniji, tvrdi da danas kupljeni polovni brod može isplatiti sam sebe u roku godinu dana…
Čuo sam da Grci kupuju polovne brodove, odvezu Korejancima da im naprave duplu oplatu te tako dobiju za manje novaca tako reći novi brod i to prije nego da čekaju godinama skroz novi. Kako su dobili jeftino brod mogu ići s manjim vozarinama.