ULPL (Uljanik plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ULPL (Uljanik plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Što se tiče starosti flote, mislim da je je stariji vozni park nas forumaša, nego flota ULPL.

Pozdrav pocjenjivačima ULPL.

No respect

Danas je nedjelja pa sam se raspisao i malo bacio okce na market. Ovaj post je prenesen sa ATPL i dopunjen sa tankerskim izvjescem pa tako vrlo primjenljiv i na ULPL. Danas je vrlo cesto pitanje na forumu do kada ce ovakvo ludilo u suhim teretima trajati odnosno kada ce se poceti oporavljati tankerski market. Ja sam to malo analizirao kroz prizmu novogradnji sto je doduse samo jedan segment koji utice na trziste.
Da je 2009 godina neizvjesna i da se rade prognoze do njenih pocetaka ima i te kako realno uporiste. Pratio sam malo isporuke zakljucenih novogradnji u tankerskom i bulk segmentu.

Trziste bulkera:
Isporuka Cap, Pan i Handy novogradnji izgleda ovako u ukupnom iznosu:

2007 …………152 komada
2008 …………379 komada
2009 ……….1376 komada

Iz gornjeg je vidljivo da ova godina bere vrhnje, iduca ce sigurno biti dobra u cemu se slazu manje vise svi analiticari ali 2009 i dalje nije zahvalno prognozirati. 1376 bulkera je ljudi moji impozantna flota i pitanje je kako ce to trziste apsorbirati. Ja osobno vjerujem da ce i dalje ostati visoko iz vrlo prozaicnog razloga a to je propusnost luka. Lucka infrastruktura ne prati adekvatno porast brodskog prostora i luke ce postati usko grlo a brodovi ce sve vise i vise preuzimati funkciju skladista. Ove godine je 65 % svjetske flote Panamaxa bilo dugo blokirano u Australiji zbog congestiona.

Trziste tankera:

VLCC, Suezmax, Aframax, Mali u ukupnom iznosu:

2007 ……. 163 komada ili 9,500,000 DW
2008 ……. 530 komada ili 39,500,000 DW
2009 ……. 1075 komada ili 108,000,000 DW

Iz gornjeg je vidljivo da i relativno mali priliv novogradnji na trziste u 2007 godini sa prosjecnim DW 58000 nije mogao biti apsorbiran jer nije bilo nikakvog znacajnog povecanja potraznje za transportom likvida . Za ocekivati je da ce u cetvrtom kvartalu doci do sezonskog povecanja zbog pojacane zimske potrosnje ali to nece biti dovoljno da nadoknadi zaostatke od pocetka godine. Kako su single hull tankeri povuceni sa trzista radi novih propisa ni tu nije za ocekivati nekakav znacajan pad brodskog prostora. Dapace oni ce se vratiti nakon brojnih konverzija u Kini i dodatno opteretiti trziste. U 2008 godini ce doci do brojcano velikog povecanja flote koje ce biti praceno i povecanjem prosjecnog DW na 73000. Konverzije ULCC u bulkere ce u nekoj mjeri poboljsati stanje na trzistu. Kriticna je 2009 godina kada ce doci do velike ekspanzije flote brojcano i po DW. Brodovi koji izlaze u prosjeku su sve veci i u 2009 prosjecan DW je 100000. Ukoliko ne dodje do znacajnog povecanja potraznje ili neke nove zakonske regulative koja ce limitirati godine eksploatacije tankera mogu se ocekivati problemi na trzistu.
Da ne ispadnem katastofcar novogradnje su samo jedan segment koji utice na trziste i ovaj post shvatite kao analizu trzista promatranog sa aspekta priliva novih brodova.
Zbog svega gore navedenog uzivajte u ovoj godini kada BDI rusi sve rekorde, ne brinite previse za iducu godinu a 2009 nam mozda nece biti ni tako interesantna jer ce mo do tada zaraditi toliko lovuse da ce mo doci pod udar Gosp. Jurcica pa nam kockanje na trzistu dionica vise nece biti interesantno.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Bravo Techmane!
Odčepio si sa pravim podacima iz svijeta.
Ovo je hvale vrijedno gledište za nabavku novih brodova gdje se vidi pravi trend…
Slušajmo struku, a političare kad mrmljaju malim slovima pa poslije kažu…rekao sam vam…

evo me!

Čestitke Techmane!

...biti najbrži čovijek na svijetu...

Bravo Techmane ,što više takvih postova-svi sretniji.

Lijep rast uz pristojan promet.

No respect


Bravo Techmane ,što više takvih postova-svi sretniji.

Nisu svi tako sretni. Cudi me da nema oponiranja. Druk je jedno a analiza na bazi relevantnih podataka druga stvar. Dozvoljavam i pogresku ali namjera je bila casna. Volim utemeljena suceljavanja.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Silne prinose koje će bulk plovidbe ostvariti ove i sljedeće godine valjalo bi investirati u razvoj, a nikako isplaćivati dividendom. Na taj način, mogli bi se stvoriti uvjeti za daljnji rast, unatoč očekivanom padu vozarina u 2010-oj. Vjerujem da zato ATPL, TNPL i ULPL započinju velike investicijske cikluse koji nisu vezani uz core business, već uz turizam. No, turizam je niskoprofitabilna djelatnost, koja se ni na koji način ne može uspoređivati s prijevozom. Ovo je strateško opredjeljenje i ovaj specifičan moment u povijesti treba na pravi način iskoristiti. F P/E za ATPL je strašan.

Hell is Empty and all the Devils are Here

Nema promjena u Top10. Pozdrav svim podcjenjivačima ULPL.

No respect

Ajde SLK šta se ljutiš bezveze, pa ti najbolje znaš gdje je NAV ove tvrtke. Kaj se živciraš

Hell is Empty and all the Devils are Here


Silne prinose koje će bulk plovidbe ostvariti ove i sljedeće godine valjalo bi investirati u razvoj, a nikako isplaćivati dividendom. Na taj način, mogli bi se stvoriti uvjeti za daljnji rast, unatoč očekivanom padu vozarina u 2010-oj. Vjerujem da zato ATPL, TNPL i ULPL započinju velike investicijske cikluse koji nisu vezani uz core business, već uz turizam. No, turizam je niskoprofitabilna djelatnost, koja se ni na koji način ne može uspoređivati s prijevozom. Ovo je strateško opredjeljenje i ovaj specifičan moment u povijesti treba na pravi način iskoristiti. F P/E za ATPL je strašan.

Ma slazem se u potpunosti sa tvojim vidjenjem investiranja u brodara. Jedino pozitivno sta ja vidjim u turistickom investiranju je kad dodju gladne godine a sigurno ce ih jos biti banka ce za kredit radje uzest nektetninu nego pokretninu kojoj cijena moze znacajno pasti preko noci. Bankari znaju puno vise o cementu nego o zeljezu. Ja sam iz pomorskog miljea i svi kazu (ne samo brodari vec i prateca industrija) da se ovo dogadja jednom u zivotu i da to treba iskoristiti. Obicno u razgovoru svi kazu ovih 5 godina samo neznam od kada ih broje.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

I upozorenje ljutitim kolegama. Poceo sam i ja vodit dnevnik. Vec imam krasnu kolekciju. Evo jednog sa foruma JDPL ili ATPL pa ga vracam gdje mu je mjesto

Quote

Znam da slabo govorite o ULPL ali je zdrav primjer: kad ULPL sad stigne brod, njena flota je povećana za 20%, samo jednim brodom. Kad se radi dokap po nominali, onda nema te korekcije koja ju može pomaći mjesec dana sa 4.000 kuna.

Unquote

Nes ti flote kad je jedan brod poveca 20% (op ur)

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

New Report

Close