Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ULPL | 14,80 | 192 | 13 | 14,60 | 14,90 | 0,00% |
Podatke o vozarinama sa te Signal shipping stranice smijes ovdje objavljivati samo ako su vozarine povoljne. U protivnom bi te mogli prozvati za drukanje i manipuliranje kao mene na temi BDI kada sam citirao taj isti izvor.
Pa da budem iskren, jos utvrdujem relevantnost te stranice. Pratio sam kad ste stavili za brod Atpl, u zadnjem izvjescu pise da vozi na datum 31.12.2022 po 23 000 dolara. Svakako, tanker Verige ne vozi ispod 30 000 do 40 000 dolara po danu.
Radilo se o brodu Sveti Vlaho ako se ne varam.
Da, bio je Sv. Vlaho. Tih 23.000 USD prijavljenih u FI za 4Q je pisalo da je stanje na 31.12., što ne znači da već za par dana kasnije nije vozio drugu vožnju za puno manju cijenu, a što je i za očekivati jer su vozarine jako pale. Ovako kada stave popis vozarina na određeni datum je dosta misleading. Ali ok, nije to ovdje tema.
.
Išao sam sada opet pogledati Vlahu, kaže da sada vozi neku novu turu za 10k USD. (prilog)
Vezano za Signal shipping… to je TCE kalkulator, nije jedini. Oni imaju siroku bazu podataka o postignutim vozarinama u vremenu za pojedine vrste brodova (bilo TC vozarine, bilo vozarine izrazene po toni tereta), tereta koji prevoze, za pojedine geografske pozicije i ostalo. (Brodarstvo je takva bransa gdje je konkurencija velika i ne postoji komparativna prednost pojedinih kompanija u smislu postizanja boljih cijena prijevoza, mogu samo zbog ucinkovitije flote postici bolji TCE). Imaju podatke i o poziciji pojedinog broda i prijavljenom putovanju, teretu koji prevoze i slicno. Temeljem toga ovaj kalkulator radi procjenu TCE-a. Za procjenu se koriste neki normativi gdje se, osim ovih navedenih podataka, racuna ocekivano trajanje puta, brzina, ocekivano vrijeme trajanja utovara i istovara, cekanje u luci, znaju se i troskovi luka, prolaza i slicno, zna se potrosnja goriva za taj brod u danim uvjetima, znaju i cijenu goriva.
.
Sve funkcionira slicno kao i kalulator putovanja za automobil ako si nekada to racunao (viamichelin.com i slicni). Tako znas da od Zagreba do Splita ima 409 km, da ce ti za to trebati 4:13 sati, na cestarinu ces potrositi €24,02, a za gorivo €50,70 (za slucaj prosjecne limuzine dizelasa i cijenu goriva na taj dan). Dakako, ova procjena moze odstupati u odredjenoj mjeri u odnosu na konacno postignute parametre puta – vozio si brze, trosio vise goriva, bila je guzva na cesti…
.
Konacni i stvarno postignuti TCE se zna tek nakom sto je put gotov, sve ostalo su procjene. Uostalom, na ovakvim procjenama se temelje i BDI i drugi indeksi. Ako brod ugovori time charter onda mu je tocno odredjen dnevni najam (vozarina), ali ako je ugovoren voyage charter onda se ugovorena cijena po toni na ovakav nacin pretvara u TCE da bi vozarine pojedinih brodova bile usporedive i kao takve ulaze u obracun dnevnih indeksa.
.
Da zakljucim, ovo sto Signal shipping daje je procjena, ali vrlo korisna i indikativna procjena.
Tako je, bit svega je vasa zadnja recenica. Indicija, ali nam pokazuje koliko je visoko ili nisko, pa i da nije tocno u dolar. Ova vozarina za Verige mi je svakim novim updateom sve bolesnija, i nadam se priblizno tocna, brzina kojom Ulpl otplacuje dugove iz psna je fenomenalna, sa ovakvim vozarinama za tankere samo ce sve to jos prije zavrsiti i prodisati.
Lipi rast indexa, tankerasa, kosarice..Kratkorocno zbog odrzavanja rafinerija ide blagi pad, na duzi rok ide rast, travanj bi trebao biti odlican na ionako visoke vozarine. Cash mashina!
Kvalitetna gradnja sa ugrađenim scruberima, tankeri u portfelju, bolje vozarine kako za bulk tako i za tankere doveli su napokon do veće likvidnosti. Pomalo investitori mirišu da bi ulpl mogla odraditi rast koji su propustili ako se pogleda jdpl, atpl i tnpg
Nastavak ozbiljnog rasta indexa, bcti je vec na 905, prije samo 3 dana je bio na 782. Ovo je vazno za tanker Verige koji mlati lovu te bi ovaj kvartal trebao biti najbolji unazad mnogo godina. Nadalje, i supre trenutno po indexu voze na 13.3 K sa tendencijom rasta prema futuresima. Slika u privitku po koliko je prodan tanker, 15 godina star, bez scrubbera i btwsa, a tud*m na forumu prica o negativnom booku….
Bcti presao 1000(1013), dionica na 200 kuna, tankerasi vratili jucerasnji pad(cak i vise), sljedeca plovidba ulpl vidim da je preko milion dolara(za 20 dana). Citirat cu nobelovca:
Sad je proljeće! Opet proljeće! Preda mnom je sto i osamdeset sunčanih dana. Čini mi se da su mi pregršti pune nekih čudesnih zlatnika, svaki kao sunce. Svi su putovi otvoreni. Dah je slobodan.