S obzirom na situaciju ostavka je bila za očekivati. Sudeći prema jučerašnjim medijskim izvješćima to im je glavni fokus istrage. U posljednjim javljanjima cifru su nabrijali do 1.5 milijardi kuna. A počelo je sa spornom pozajmicom i 40 milijuna. Ne znam je li novi izbor najbolje rješenje. Da ironija bude veća sve se događa kad tržište tankera pokazuje znakove trajnijeg oporavka vidljive i na tc vozarinama.
Nešto suštinski ne štima u sustavu. Model po kojem su radili kreirala je politika i izgrađeni su deseci brodova od raznih naručitelja i svi s gubicima. Istraga se usmjerila samo na jedan ugovor jednog naručitelja čija je uloga očito biti Pedro. S tim da je taj ugovor u to vrijeme značio produžetak života za brodogradilište a da ga nije bilo stečaj bi se dogodio ranije. A da nije bilo tzv. potpora čija je zakonitost također upitna ugovora ne bi niti bilo. Ne zaboravimo da je pod pritiskom politike i Jadroplov u isto vrijeme imao narudžbu za tri broda koju su zbog njihovih problema bili prisiljeni kasnije otkazati. Pri tome se ignorira velika desetljetna kriza u brodarskoj i brodograđevnoj industriji koja je ostavila strahovite posljedice čak i u najačim brodograđevnim silama kao što su Kina i Koreja gdje je 2/3 brodogradilišta nestalo.
Splitski Jadroplov i Uljanik potpisali su Sporazum o poslovno-tehničkoj suradnji za zajedničku provedbu projekta gradnje tri plus jednog broda za prijevoz rasutog tereta koji bi se, kako stvari zasad stoje, gradili u riječkom »3. maju«, s rokom njihove isporuke od 2015. do konca 2017. godine. Nakon podužeg vremena, to bi značilo ponovno polaganje kobilica brodova na riječke navoze koji su unazad deset mjeseci, otkad je porinut posljednji iz serije asfalt-tankera za švedski Wisby, silom prilika orijentirani isključivo na barže. Obavijest o potpisanom sporazumu u javnost su jučer istovremeno lansirali iz splitske brodarske tvrtke, koja je u većinskom državnom vlasništvu, i iz pulskog Uljanika. Zanimljiv je dio u kojem se navodi da će se ti bulk-carrieri graditi za tvrtku u mješovitom vlasništvu Jadroplova i Uljanika.
http://www.adriaticsailor.com/3_maju_gradnja_cetiri_bulkcarriera/sailing_croatia/6729/HR
https://www.index.hr/vijesti/clanak/imenovan-novi-direktor-uljanika/2074253.aspx
Imenovan novi direktor Uljanika
IZ Uljanik Plovidbe danas su izvijestili da je direktor tvrtke Dragutin Pavletić podnio ostavku te je za novog direktora imenovan Igor Budisavljević.
U objavi tvrtke se navodi da je Pavletić u srijedu, 27. ožujka, podnio ostavku na svoju funkciju.
Na sjednici Nadzornog odbora Uljanik Plovidbe održanoj u srijedu odlučeno je o imenovanju novog direktora – imenovan je Igor Budisavljević i to na mandat od pet godina.
Budisavljević ima tridesetogodišnje iskustvo u pomorstvu, imenovan je na mandat u trajanju od pet godina i s ovlaštenjem da tvrtku zastupa samostalno i pojedinačno.
Mandat imenovanog direktora započeo je s danom 27. ožujka, navodi se.
Uljanik Plovidba je jučer zaprimila i ostavku člana i zamjenika predsjednice Nadzornog odbora Antona Brajkovića.
Društvo će, kako se ističe, u najkraćem mogućem roku poduzeti sve zakonom propisane radnje za imenovanje novog člana Nadzornog odbora.
jbt ULPL treba mjenjat naziv
1 Jednom točkom obuhvaćeni su ugovori i niz drugih poslovnih događanja vezanih za gradnju i kupoprodaju brodova Veruda i Stoja. Zloporabama čelnika Uljanika, prema optužbi, samo na ta dva broda Uljanik je oštećen za 75 milijuna dolara, odnosno za više od 416 mil. kuna. Pritom su profitirali United Shipping Services 1 (USS 1) za 33,8 mil. dolara, USS 12 za 14 mil. dolara i USS 13 za 13,6 mil. dolara.
Privedene šefove Uljanika i 3. maja sumnjiči se da su počinili šest kaznenih djela zloporabe povjerenja u gospodarskom poslovanju te jedno kazneno djelo subvencijske prijevare. Pritom su, kako ih se tereti, oštetili Uljanik Brodogradilište d.d. i 3. maj Brodogradilište d.d., ali i državni proračun za 1,2 mlrd. kuna. Dvije najteže točke optužbe vezane su za gradnju i kupoprodaju četiri broda za prijevoz rasutih tereta.
1 Jednom točkom obuhvaćeni su ugovori i niz drugih poslovnih događanja vezanih za gradnju i kupoprodaju brodova Veruda i Stoja. Zloporabama čelnika Uljanika, prema optužbi, samo na ta dva broda Uljanik je oštećen za 75 milijuna dolara, odnosno za više od 416 mil. kuna. Pritom su profitirali United Shipping Services 1 (USS 1) za 33,8 mil. dolara, USS 12 za 14 mil. dolara i USS 13 za 13,6 mil. dolara.
2 Druga točka odnosi se na gradnju i kupoprodaju brodova Punta i Valovine pri čemu je Uljanik oštećen za čak 105 milijuna dolara (gotovo 650 milijuna kuna), a nezakonito su korist stekle tvrtke Maritime Transport Pula 3 (MTP3) i MTP 4, ukupno 55,8 milijuna dolara.
Treća optužba povezana je s tvrtkama USS 12 i USS 13 nakon kupoprodaje brodova Veruda i Stoja. Sporni su ugovori kojima je 3. maj 2015. od Uljanik otkupio 40-postotne udjele u tim tvrtkama, iako su, kako ih se tereti, znali da su bezvrijedni. Na taj način brodogradilište 3. maj oštećeno je za ukupno 103,8 milijuna kuna.
Kako su nabrijali cifre to je nevjerojatno. Brodove koji vrijede 30 oni procjenjuju sa 105. A već u sljedećoj točki sami kažu da su brodovi bezvrijedni. Znači kad ih treba platiti kešom vrijede 105m, kad im se dodijele dionice onda su bezvrijedni jer generiraju gubitke.
Nekoliko dobrih vijesti ?
– Novi direktor nije izabran na nekoliko tjedana (do stećaja ), nego na 5 godina.
– Cijena dionice raste ( barem za sada ), a i nema baš neke ponude na prodaji.
– Stranica 777 na ovoj temi foruma mi nekako vuće na pozitivu.
Nekoliko dobrih vijesti ?
– Novi direktor nije izabran na nekoliko tjedana (do stećaja ), nego na 5 godina.
– Cijena dionice raste ( barem za sada ), a i nema baš neke ponude na prodaji.
– Stranica 777 na ovoj temi foruma mi nekako vuće na pozitivu.
– može biti na 5 godina, a može biti 6 mjeseci ako se otvori stečaj nakon 6 mjeseci
– nebitno
– još više nebitno
Sudac istrage donio je odluku da se jedino bivši direktori 3. maja Zdravko Pliško i Domagoj Klarić te bivši predsjednik Uprave Uljanik grupe Anton Brajković mogu braniti sa slobode.
U istražnom pritvoru ostaju svi ostali uhićenici u slučaju Uljanik.
Možda su se investitori iz dostupnih informacija uvjerili u lakrdijaštvo, amaterizam i neozbiljnost optužbi.
Primjerice ovo:
1 Jednom točkom obuhvaćeni su ugovori i niz drugih poslovnih događanja vezanih za gradnju i kupoprodaju brodova Veruda i Stoja. Zloporabama čelnika Uljanika, prema optužbi, samo na ta dva broda Uljanik je oštećen za 75 milijuna dolara, odnosno za više od 416 mil. kuna. Pritom su profitirali United Shipping Services 1 (USS 1) za 33,8 mil. dolara, USS 12 za 14 mil. dolara i USS 13 za 13,6 mil. dolara.
Radi se o povezanim tvrtkama jer USS 1 konsolidira USS12 i 13 a oni su sve te ionako napuhane iznose još i zbrojili odnosno računali više puta. I tako u svakoj točki.