For smaller “MR” tankers (typically 50,000 dwt) in the refined products trades, a basket of “triangulation” routes in the Atlantic Basin could have earned owners around $26,000/day in early December, nearly triple the levels of only a month earlier, as computed by CR Weber. Equity analyst Fotis Giannakoulis at Morgan Stanley hinted at ongoing strength in this sector, telling clients in a mid-December report, “Despite the adverse impact of the OPEC cuts and a slower economy, the IMO 2020 could further boost clean tanker demand the next two years, absorbing over 10% of the fleet.”
Cleaning bunker tanks in preparation for IMO 2020 compliance is likely to take 7 days per vessel, which may result in more downtime across the entire fleet than the time required to fit scrubbers or BWTS, says Anoop Singh, regional head of tanker research at broker Braemar ACM. And dry dock visits are likely to last anything from 10-30 days longer in 2019 as many vessels install scrubbers.
Nisam siguran, ali dali bi pametnjakovići na HR forumu mogli pisati na hrvatskom?
Neeee, ovako daleko bolje razumiju situacije.
Bid se počeo polako puniti?
Čekamo jako dfobro izvješće, a još bolje izglede za 2019., pa ćemo vidjeti kud će cijena.
a šteta da je ovaj prodao samo 4 komada?? da je bar 100-200 da možeš reći da si prodao jer ti treba za ženu, ljubavnicu, neko osobno zadovoljstvo …… ovako ne može ni pošteni ručak platiti sa tih 250 kn šta je dobio, na šta smo spali da ekipi treba za burek i ćevape
U međuvremenu smo, pak, dobili potvrdu o nekadašnjem poslovnom modelu suradnje između Uljanik Grupe i Uljanik Plovidbe, tvrtke koje je bila u sastavu Uljanik Grupe, a privatizirana je u razdoblju od 1994. do 2000.), s tim da je dio vlasnika i vodećih ljudi u tvrtki bio iz Uljanik Grupe. Ta suradnja je, između ostalog, realizirana i 2011., prilikom gradnje dvaju velikih brodova, Verude i Stoje. O tom se poslovnom modelu već dosta pisalo, no naša redakcija je dobila neke nove informacije i obratili smo se Upravi Uljanika d.d., krovne kompanije Uljanik Grupe, te upravi Uljanik Plovidbe, da nam pojasne te informacije, a javio nam se Dragutin Pavletić, predsjednik Uprave Uljanik Plovidbe.
Tvrtka u liberiji
Prema njegovim riječima, u tim godinama Uljanik brodogradnja nije mogla pronaći kupca za brodove, jer je bila kriza te su, kako bi napunili knjigu narudžbi i održavali proizvodnju, dogovorili s tvrtkom koju je Uljanik Plovidba osnovala u Liberiji da naruči gradnju četiriju brodova za tu tvrtku.
– Dakle, mi smo tada u stvari bili paravan za Uljanik brodogradnju, jer oni tada još nisu došli na ideju da, kao što je popularno danas, grade brodove za sebe dok kriza ne prođe. Oni su sami tada financirali gradnju broda, ne znam da li iz vlastitih sredstava ili nekako drugačije, ali nisu založili brod koji su gradili kao kolateral ni kod jedne banke. Dogovor između liberijske tvrtke Uljanik Plovidbe i Uljanik brodogradilišta je bio da će se cijena i daljnja struktura vlasništva nad brodom utvrditi prilikom primopredaje. No, kada je brod sagrađen, kriza je i dalje u brodogradnji bila prisutna, i oni nisu mogli prodati brod po cijeni po koja bi predstavljala trošak gradnje, jer je cijena na tržištu za taj brod tada bila 25 milijuna dolara. Stoga smo mi pristali da naša liberijska tvrtka kupi taj brod za 30 milijuna dolara, ali da dođe do promjene vlasništva u tvrtki tako da mi za 55 posto udjela u liberijskoj tvrtki platimo proporcionalnu cijenu (od oko 17 milijuna dolara – op.a.) za brod, a da Uljanik brodogradilište bude vlasnik 45 posto liberijske tvrtke koja je vlasnik broda”, rekao nam je Pavletić i dodao da je tada Uljanik Plovidba digla kredit kako bi platila taj novac i da je za kolateral uzela cijeli brod.
Dividende
Nadalje, rekao je, Uljanik brodogradnja je mogla otkupiti brod u iduće dvije godine od Plovidbe, po cijeni koju je ona platila za svoj udio od 55 posto. – U tom je vremenu Uljanik Grupa imala i pravo na isplatu dividende, a mi smo kao većinski vlasnici liberijske tvrtke upravljali brodom, ali zbog niskih vozarina i krize u brodogradnji tada profita nije bilo, pa ni dividende, u stvari od tada nismo ostvarili profit na tim brodovima – rekao nam je Pavletić, tvrdeći da su obje tvrtke izgubile novac u tom poslu.
Jednako tako je istaknuo kako nisu točni navodi da su ti brodovi na tržištu tada bili skuplji od 30 milijuna dolara. Istaknuo je i kako Uljanik Plovidba nije kupila ostala dva broda, jer su bili preskupi. Na naše pitanje zbog čega se Plovidba uopće upuštala u takav posao, u kojem je bila “paravan” za Uljanik brodogradilište, odgovorio nam je kako su između te dvije tvrtke postojali dugogodišnji dobri odnosi, te da su stupali u poslove u kojima bi “nekada dobili, nekada gubili, a sve zbog prijašnjih zajedničkih poslovnih odnosa”. Trenutačno su, pak, te dvije tvrtke u pravnim sporovima oko gradnje tankera Pomer. Sukob je tako dubok da će Uljanik Plovidba ići u još jednu dokapitalizaciju kako bi otkupila vlasničke udjele u brodovima u kojima dijele vlasništvo.
https://novac.jutarnji.hr/aktualno/znali-su-da-proizvode-brodove-s-gubitkom-a-paravan-im-je-bio-uljanik-plovidba/8423612/
, u stvari od tada nismo ostvarili profit na tim brodovima – rekao nam je Pavletić, tvrdeći da su obje tvrtke izgubile novac u tom poslu.
a uopće upuštala u takav posao, u kojem je bila “paravan” za Uljanik brodogradilište, odgovorio nam je kako su između te dvije tvrtke postojali dugogodišnji dobri odnosi, te da su stupali u poslove u kojima bi “nekada dobili, nekada gubili, a sve zbog prijašnjih zajedničkih poslovnih odnosa”.
da smo u americi, istražitelji bi vrlo brzo ušli u trag novcu. ovako ce biti jedno velik – ujeo vuk magare
to da netko s nekim obrce miljune radi dbrih odnoa i ljepih ociju, to pas s maslom ne bi progutao. uljanik je dobivao miljarde i svi, ama bas svi, su bili u iri s uljanikom radi miljardi i ni zbo čeg drugog
jedan pravi ugovorcici i et miljunceka na racunu
uljanik je gora i gadljivija prica od agrkra – i ivica je sprzio tude pare, a uljanikovc su bme sprzili nase pare – jeer sve te pare cemo platiti svi mi
Da nisu radili te tankere mozda bi vec 2011. Uljanik i 3.maj stavili kljuc u bravu ili bi prodali brodogradiliste drugom
KATASTROFA! Mislim da je konačno došlo vrijeme da se uprava i NO osvježe… Treba se ugledati na ATPL (uspredite njihov i naš izvještaj, dan i noć…).