Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ULPL | 12,88 | 3.105 | 241 | 12,70 | 13,50 | -0,74% |
Pavletićev nastup u PV u dosta optimističnom ozračju:
http://radio.hrt.hr/aod/pomorska-vecer/126029/
Za dioničare kao i za one koji dionicu prate preporuka poslušati, negdje oko 22. min.
Pavletić je optimističan već nekoliko godina,a nakon svake njegove optimistične najave izlaska iz krize vozarine zarone još dublje.
Kraj osmogodišnje krize u Uljanik Plovidbi
Vaš link …
Dok svjetski mediji tjednima izvještavaju o velikim gubicima koje ostvaruju dioničari na svim svjetskim burzama, zbog krize u Kini, direktor pulskog brodara jučer je nagovijestio završetak krize. Dragutin Pavletić, direktor i jedan od najvećih dioničara Uljanik Plovidbe rekao je da su ovo čemu danas svjedočimo u pulskom brodaru opazili još u veljači 2015. kad je pala cijena najma njihovih brodova.
– Sad svjedočimo najnižim cijenama najma brodova u posljednjih 30 godina. Sve se manje naručuje gradnja novih brodova, a sve više njih odlazi u rezališta. Međutim, svjedoci smo da je u proteklih 15 dana došlo do promjena te zaključujemo da ove godine dolazi do preokreta i da završava osmogodišnja kriza. Uskoro će stići i nove narudžbe brodograditeljima – poručio je Pavletić na skupštini dioničara Uljanik Plovidbe na kojoj su bili sadašnji i umirovljeni direktori Uljanika koji su najveći dioničari Plovidbe. Dioničari su prihvatili odluku da se lanjska dobit od 22,2 milijuna kuna knjiži kao zadržana dobit.
Inače, i na lanjskoj skupštini je Pavletić izjavio da u protekla dva tjedna, prije skupštine, bilježe rast cijena najma brodova i da očekuje da će se pozitivan rast nastaviti zbog rasta svjetske trgovine. No, taj trend rasta je bio prisutan do veljače 2015. kad je ponovno došlo do preokreta.
Lani je najavio gradnju eko-brodova s manjom potrošnjom goriva, najavio je novi investicijski ciklus koji će financirati izdavanjem novih dionica na domaćem tržištu kapitala, ali i putem tvrtke u Singapuru, a prije tri godine je najavio da će biti prisiljeni hrvatsku posadu zamijeniti strancima na svojim brodovima kako bi ostvarili dodatne uštede u poslovanju.Ništa od najavljenog dosad nije ostvareno, a tvrtka i dalje osigurava posao za 500 pomoraca iz svih krajeva Hrvatske.
Evo i prvih filipinaca u tanker floti…Bili ko komentirao zašto sad kad su vozarine tankera na pristojnom nivou se daju brodovi u najam ili prodaju a novih nema a bulkovi se ne rješavaju?? Meni ovo ne miriše na dobro.[emo_vrtimise]
DNB Markets raise product tanker freight rate, valuation forecasts
DNB Markets analysts in Oslo have raised their forecasts for product tanker freight rates and vessel valuation to reflect the continuing benign trading environment.
“We reiterate our positive view on the product tanker segment as we see continued potential upside risk,” said shipping analysts Nicolay Dyvik, Oyvind Berle, and Petter Haugen in their latest market report . “Coupled with limited new ordering, product tankers migrating to the crude segment, and constant high volatility in petroleum products’ prices, we have increased our spot rate and vessel value forecasts.”
The International Energy Agency (IEA) oil demand growth estimate for 2015 has almost doubled since February, the analysts said, so they have raised their demand estimates for product tankers to 8.3% in 2015, 5.7% in 2016, and 3.9% in 2017.
“In our report from March, ‘A structural story with upside risk’, we saw potential upside risk (due to higher than expected demand elasticity for oil) to the IEA’s 0.9 million [bpd] oil demand growth estimate for 2015,” they said.
“The IEA now expects growth of 1.7 million bpd this year, circa 90% more than in March. In addition to the potential upside risk on future oil demand, we still believe the ‘new oil order’ (i.e. OPEC no longer defending price but market share, leaving US unconventional oil production as the marginal price setting mechanism in the medium term) should fuel volatility in oil prices, which should also support arbitrage-driven trade in petroleum products,” the report said.
Despite current elevated spot rates, ordering remains manageable. Year-to-date (YTD) ordering on annualised level has been about 5% of the fleet and the order book-to-fleet ratio since March is down from 17% to 15%, despite the high earnings in the product tanker market (YTD average of USD22,700/day). “We have reduced 2017e fleet growth to 2.9% (3.7%) to reflect this. For 2015-2016, we expect fleet growth of 6.8% and 5.6%, respectively,” they said.
Earnings for Aframaxes trading crude have been about USD38,000/day so far this year, while the LR2s carrying naphtha between the Middle East and Asia have earned 15% less (USD32,000/day). “Hence we think there is more potential for product tankers to move into crude trade than vice-versa,” the analysts said.
“We have increased 2015e MR spot rates to USD22,000/day (USD18,000/day in the previous estimate). For 2016-2017, we have lifted our estimates to USD20,000/day (from USD18,000/day and USD19,000/day, respectively). Similar changes apply to our LR segment estimates,” they said.
“We have also increased our asset price forecasts. Product tanker second-hand prices are up by an average of circa 5% since March and we continue to see 6% to 24% additional upside for second-hand values in the LR segments and 8% to 15% upside potential on MR values, depending on the age of the vessels, looking one year ahead,” they concluded.
– See more at: http://www.shippingherald.com/Admin/ArticleDetail/ArticleDetailsTankers/tabid/102/ArticleID/21765/DNB-Markets-raise-product-tanker-freight-rate-valuation-forecasts.aspx#sthash.krbzjCZS.dpuf
Poštovani,
Dana 13. listopada 2015. godine Društvo je putem društava – supsidijara Grupe ULJANIK
PLOVIDBE potpisalo Ugovor o kreditu sa Sindikatom inobanaka predvođenih sa Credit Suisse Bank na
ukupni iznos od 86 milijuna USD, u profilu 12-godišnje otplate sa ugovorenom kamatom od 250
indeksnih poena na USD LIBOR. Pored navedenoga, Društvo je u okviru restrukturiranja kreditnog duga
u posljednjih mjesec dana već zaključilo dva odvojena kreditna posla sa Zagrebačkom bankom i
Privrednom bankom Zagreb, te se ovih dana očekuje potpisivanje posljednjeg kreditnog aranžmana u suradnji s Raiffeisenbank Austria i Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak. Navedenim se kreditnim refinanciranjima, uz punu podršku domaćih i inozemnih banaka dugoročno usklađuju kreditne obveze
Društva vezane za financiranje nabave više brodova
iz flote Društva sa kretanjima na svjetskom
pomorskom tržištu.
Dana 14. listopada 2015. godine izvršena je prod
aja m/b MARLERA, najstarijeg broda iz flote
Društva, namijenjenog prijevozu rasutih tereta, te
je u luci Fujairah izvršena uredna predaja broda Ku
pcu.
Sa štovanjem,
http://www.zse.hr/userdocsimages/novosti/ZzqZuTabTWUCXNmUdbou5g==.pdf
Ajde konačno neke dobre vijesti od ULPL 🙂
Znači, ako sam dobro shvatio, prodali su staru Marleru i dogovoriri refinanciranje starih kredita i “financiranje nabave više brodova
iz flote Društva”.
Još da su napisali i cijenu po kojoj su prodali Marleru i da li je već dogovoreno nešto konkretno u vezi nabave novih brodova.
Ako ima netko blizak ULPL-u, molim da podijeli s nama ako sazna nešto više.
P.S. Vidim da je i tržište ovo prepoznalo kao pozitivnu vijest 😉
Ovakva objava sklopljena na vrhuncu krize bulkera izgleda gotovo nadrealno i to toliko da joj većina još ne vjeruje pa reakcije tržišta gotovo da i nema. Tvrtka čiji je mkap niti 10m eura sklapa kreditne aranžmane ukupne vrijednosti vjerojatno preko 100m usd. Baš šteta što nije građevina u pitanju.
Pulska ‘Marlera’ otplovila Turcima, stižu ‘Valovine’
Flotu pulske “Uljanik plovidbe” nakon punih osam godina napustio je brod za prijevoz sipkih tereta “Marlera”, nosivosti 56.042 tone, koji je na sidrištu ispred Fujairaha u Ujedinjenim Arapskim Emiratima predan novom vlasniku, turskoj kompaniji “Berloga Shipping” iza koje vjerojatno stoji ukrajinski kapital.
Brod izgrađen 2004. godine na navozu “Mitsuijeva” škvera u japanskom gradu Tamanu preimenovan je u “SSI Challenger”, a umjesto hrvatske zastave na krmi mu je podignut stijeg Maršalovih otoka. Nakon primopredaje “Marlere” istarska tvrtka upravlja s 10 brodova, pet za prijevoz suhih tereta i pet tankera, ukupne nosivosti nešto više od 520.000 tona, pri čemu je najstariji “član” flote postao bulker “Volme”, također izgrađen prije 11 godina.
Iako iz “Uljanik plovidbe” nije objavljena vrijednost transakcije, za usporedbu može poslužiti prodaja vrlo sličnog broda, izgrađenog iste, 2007. godine, u Tamanu za kojeg su novi grčki vlasnici izdvojili 12 milijuna dolara. Je li riječ o otvaranju prostora za brod “Valovine” na čije preuzimanje iz matičnog škvera “Uljanik” Puljani već dugo čekaju, vrlo brzo će biti poznato.
Podsjetimo, donedavna “Marlera” duga je 189,99 metara, široka je 32,26 metara, a pokreće je “Mitsuijev” stroj, snage 9480 kilovata, koji omogućava razvijanje brzine od 14,5 čvorova. Pod imenima “Star Phoenix” i “Star Phoena” plovio je tri i pol godine, a u rujnu 2007. kupila ga je pulska kompanija.
Inače, “Uljanik plovidba” je proteklog tjedna sklopila ugovor s grupom financijera predvođenih Credit Suisse Bankom vrijedan 86 milijuna dolara na 12-godišnji rok otplate. Usproredno s tim poslom obavlja se i restrukturiranje kreditnog duga, pa je istarski brodar tijekom posljednjih mjesec dana zaključilo dva kreditna sporazuma sa Zagrebačkom bankom i Privrednom bankom Zagreb, a uskoro se očekuje potpisivanje kreditnog aranžmana s austrijskim Raiffeisenbankom i Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak.
– Spomenute transakcije omogućit će kompaniji dugoročno usklađivanje kreditnih obveza vezanih za financiranje nabave više brodova s kretanjima na svjetskom pomorskom tržištu – priopćeno je iz “Uljanik plovidbe”.
GORDAN ZUBČIĆ
– 2004. godine u japanskom Tamanu izgrađena je donedavna ‘Marlera’ pod imenom ‘Star Phoenix’
– 56.042 tona iznosi nosivost broda za prijevoz sipkih tereta koji je prije nekoliko dana preimenovan u ‘SSI Challenger’
http://m.slobodnadalmacija.hr/Novosti/Najnovije/tabid/296/articleType/ArticleView/articleId/303645/Default.aspx
Šta su svi tankeri prešli u championtankers? Nije bilo nikakve obavijesti o tome. Vidim da je i na službenoj stranici Istra postala Champion Istra.
http://www.uljaniksm.com/pages/karta.php
http://www.championtankers.no/#Section-2