Evo, jos jedna dionica za kockanje, u ponedjeljak ce biti zanimljivo.
Onima koji imaju dionice,baš i neće biti
NA VIDIKU PROPAST ULJANIKA Vlada neće platiti dugove Stečaj najrealnija opcija.
Zašto vladajučoj garnituri nije odgovarao Danko Končar kao strateški partner Uljanika.
Zato što je imao plan za spas Uljanika i 3 Maja,zato što bi završio započete brodove,zato što knjige naruđbi nebi ostale prazne zato što više nebi mogli ugasiti i likvidirati Uljanik . Zemljište na kojem se nalazi brodogradilište oteto Uljaniku za ništa jer nikada nije bio restruktuiran (država se je upisala kao vlasnik Uljanikovog zemljišta a za uzvrat Uljanik nije dobio ni restruktuiranje) . Vladajuči umijesto da se bore za očuvanje brodograđevne industrije koju bi trebali proglasiti strateškom granom koja može sačuvati veliki broj radnih mijesta i otvarati nova koja može biti nositelj razvoja kao što je to u Italiji i drugim Državama koje imaju strategiju i brinu se o nacionalnim interesima i u kojima su brodogradilišta profitabilna vladajuči idu prema likvidaciji Uljanika.Svo znanje koje se stijecalo godinama trebalo bi biti izvezeno u Njemačku,Italiju ,Nizozemsku i dr. države koje razvijaju i čuvaju svoju brodograđevnu industriju a u Hrvatskoj na mijestu brodogradilišta da nikne par hotela i marina
da bi ti stranci koji su nam oteli svu industriju znanje i školovani kadar mogli privezati svoje jahte i ljetovati u tim hotelima dok ih mi služimo.
Samo me još interesuje kakve če koristi imati porezni obveznici ako se ne sačuva brodograđevna industrija,šta če im postati bolji život,možda če porasti plače.
Ne to se sigurno dogoditi neče jer možda če se dati izgraditi neki ratni brod za potrebe Hrvatske u nekom Talijanskom ili Njemačkom brodogradilištu u kojemu rade naši ljudi ili se možda odlučiti na kupovinu nekih starih i isluženih aviona koji bi več po svemu več odavno trebali biti na otpadu i ko zna što još jer ipak novac naših poreznih obveznika koji je zarađen pretežno konobarenjem nije ni namijenjen poticanju našeg gospodarstva
Zanimljivo da nakon smanjenja temeljnog kapitala i uspiješne dokapitalizacije krajem 2012 godine kada su počišćeni svi gubitci se priča o gubitku od preko 8 milijardi kuna .Horvat priča da iz ormara ispadaju kosturi znači da je 2012 godine država lagala o gubitku Uljanika i na osnovu lažnog prikazivanja izvršila dokapitalizaciju pri tom varajuči investitore.Ako nije tako onda ispada da je Uljanik za nekih 6 godina ostvario taj gubitak od preko 8 milijardi kuna znači po godini gubio oko 1,2 milijarde kuna a to je nemoguče izvedivo jer su i napravili po koji brod i prodali ga makar i s gubitkom ili su možda poklanjali brodove ,ko to zna.
Pa recimo razvlačenje slučaja Uljanik godinu dana pripremajući teren za nešto što su smislili da bi na kraju napravili nešto još gore nego što je Končar i mogao zamisliti a on kao nije bio dobar strateški partner a sačuvao bi brodogradnju u Puli sa puno manjim troškovima.
Sad se vidi da je vladajuća garnitura zamislila od samog početka da otjera Uljanik u likvidaciju zbog vrijednog zemljišta.
Vidjet ćemo što nam donose sljedeći dani
Jedina vrijedna industrija u Istri je Uljanik .
Kolega, meni je to sve skupa vrlo blisko, ali bas zato sto jest postavljam si pitanje: zasto na jako vrijednom zemljistu odrzavati bezvrijednu proizvodnju? Eh, da je bar bezvrijedna, da je na nuli, ali stvara milijardske minuse. Koji se otkidaju od svih nas.
I te price o velikom znanju koje treba sacuvati isto okacite macku o rep. Milijardski gubici su dokaz da znanja nema. Da ga ima bili bi bar na nuli.
Zanimljivo da nakon smanjenja temeljnog kapitala i uspiješne dokapitalizacije krajem 2012 godine kada su počišćeni svi gubitci se priča o gubitku od preko 8 milijardi kuna .Horvat priča da iz ormara ispadaju kosturi znači da je 2012 godine država lagala o gubitku Uljanika i na osnovu lažnog prikazivanja izvršila dokapitalizaciju pri tom varajuči investitore.Ako nije tako onda ispada da je Uljanik za nekih 6 godina ostvario taj gubitak od preko 8 milijardi kuna znači po godini gubio oko 1,2 milijarde kuna a to je nemoguče izvedivo jer su i napravili po koji brod i prodali ga makar i s gubitkom ili su možda poklanjali brodove ,ko to zna.
To je zbog jamstava. Dakle, država je garantirala za te brodove, a obzirom da ih Uljanik nije dovršio, teret jamstava je pao na državu odnosno Uljanik kao izravnog dužnika. Završen brod generira Cash i dobit odnosno gubitak ovisno o tome kako kvalitetno i dobro je ugovoren. Nezavršen brod garantira aktivaciju jamstva za izvršenje i isporuku i ugovorene penale. Dakle, Cash ne dolazi, generira se visoki gubitak, a obzirom da je država izdala jamstva (ne izravno Uljaniku, nego financijerima broda – bankama ili ugovaratelju) sav teret svih troškova, penala i drugih jamstava se prevaljuje na državu odnosno sve nas.
Nejasno je, zašto je država kao manjinski vlasnik sustava i brodogradilišta garantirala za sve te poslove odnosno brodove i druga, ne manje bitna stvar, zašto je država izdala tolike garancije neodrživom brodogradilištu koje generira gubitke i prijeti održivosti javnih financija, a nije ih htjela izdati Todoricu cija je kompanija takodjer bila privatna, no sa mnogo vrednijim i stabilnijim biznisima i cash-flowom kojim je mogla jamčiti državi?
E, a to su već “malo teža” pitanja, al se svode ne jednu premisu i konkluziju. Na brodogradnji se ne može uzeti milijarda ili dvije kuna za savjetničke naknade i službene i neslužbene provizije. I zato će i Uljanik i sva povezana i ovisna društva, dakle i 3. maj završiti u stečaju. Ovo sa Brodosplitom, Fincantieriejem i ostalima je samo igrokaz za javnost, da se kobajagi iscrpe sve mogućnosti i pokaze javnosti da se sve dalo da se brodogradilišta i radna mjesta spase. Možda će se i spasiti, al tek kad i ako netko kupi imovinu stečajnog dužnika. Ili barem dio njih.
Ukoliko se ugovori kvalitetno cuclanje drzavnih poticaja u 3.Maju to bi moglo opstati jos neko vrijeme. U suprotnom tesko.
Zanimljivo da nakon smanjenja temeljnog kapitala i uspiješne dokapitalizacije krajem 2012 godine kada su počišćeni svi gubitci se priča o gubitku od preko 8 milijardi kuna .Horvat priča da iz ormara ispadaju kosturi znači da je 2012 godine država lagala o gubitku Uljanika i na osnovu lažnog prikazivanja izvršila dokapitalizaciju pri tom varajuči investitore.Ako nije tako onda ispada da je Uljanik za nekih 6 godina ostvario taj gubitak od preko 8 milijardi kuna znači po godini gubio oko 1,2 milijarde kuna a to je nemoguče izvedivo jer su i napravili po koji brod i prodali ga makar i s gubitkom ili su možda poklanjali brodove ,ko to zna.
Nema nikakvih teorija zavjere, jedina istina je da drustvo zadnjih 20 godina (u prosijeku) mlati preko 0,5 miljardi kuna godisnje gubitka.
Iskreno, nevjerojatno mi je koliko se pise na ovoj temi i koliko ima zagovornika da se ovo go.no spasi.
Trebali su dati Končaru ., još nije kasno !
Naravno da je prekasno! Da je Končar prije godinu dana dao pare kad je trebao, brodovi bi bilo završeni i MOŽDA bi se uljanik bio izvukao. Ovako je sada pred stečajem od kojega ga dijeli samo donošenje formalne odluke. Obzirom da je kapital firme višestruko manji od dugova, jasno je da dioničarima ne ostaje niti lipa kad se provede stečaj. Zato prestani navlačiti naivce da kupuju ove bezvrijedne dionice kojima slijedi nulovanje.
Sve je očitije da nema nade za spas pulskog brodogradilišta: Je li i zašto IDS kriv za PROPAST ULJANIKA?
Sve je očitije da nema nade za spas pulskog brodogradilišta: Je li i zašto IDS kriv za PROPAST ULJANIKA?
Sada na scenu stupa beskrajno sudovanje, natezanje, odugovlačenje, zavlačenje. Rezime: Nitko nije kriv a 10 milijardi kuna nestalo. Popapala maca!