Predsjednik uprave TNPL otkriva da im je u svijetu sve teže naći slobodne kapacitete za servis brodova, pa će ubuduće za te poslove najmanje 10 mil $ godišnje plaćati Lencu.
Predsjednik uprave TNPL otkriva da im je u svijetu sve teže naći slobodne kapacitete za servis brodova, pa će ubuduće za te poslove najmanje 10 mil $ godišnje plaćati Lencu. http://www.business.hr/show.php?id=25227
Lenac će biti najbolji u Europi
(objavljeno 22.3.07 07:00)
Nives Matijević
Predsjednik Uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać nije baš bio oduševljen prijedlogom da dade intervju. “Previše nas je u medijima u posljednje vrijeme, bolje da nas je što manje”, kazao je, misleći pritom da se previše piše i priča o Tankerskoj plovidbi. Razlog zašto novinari već danima zivkaju Mustaća jest, dakako, ulazak Tankerske (zajedno s Uljanikom) u vlasništvo brodogradilišta Viktor Lenac, čime će se okončati stečaj Lenca otvoren još u prosincu 2003. godine.
Kada se Tankerska plovidba zainteresirala za ulazak u vlasništvo Viktora Lenca i kakvu će korist imati od tog ulaganja?
– Odavno smo poslovni partneri; mi imamo flotu, a oni su dobri serviseri. Interes za preuzimanje nastao je prije otprilike godinu dana. Uljanik nam je predložio zajedničko ulaganje, a mi smo procijenili da smo dovoljno snažni da možemo riješiti Lenčevu sudbinu.
Tankerska ulazi u vlasništvo Lenca tako da je za 10 milijuna kuna otkupila potraživanja Vlade od Lenca “teška” oko 326 milijuna kuna, uz obvezu da u sljedećih pet godina u tehnološki razvoj Lenca uloži još oko 58 milijuna kuna i zadrži sve radnike, njih oko 650. Približno isti iznos Uljanik je već uložio (i time riješio potraživanja glavnih vjerovnika), što znači da će nam i vlasništvo u Lencu biti u približno jednakom omjeru, ukupno oko 60 posto.
Preostalih 40 posto pripast će HBOR-u, Croatia osiguranju i drugim vjerovnicima. Sve bi trebalo biti riješeno u roku tri mjeseca. Nismo se s Uljanikom još dogovorili tko će biti u Upravi Lenca, ali najbolje je da to budu ljudi iz samog Lenca. Neki tvrde da smo Lenac jeftino dobili, a drugi da je i to preskupo. Diskont jest velik, no da je država tražila da joj se plate sva potraživanja, nitko ga ne bi kupio i Lenac bi propao. To državi nije u interesu – uz stotine zaposlenih, uz Lenac je vezano i oko 400 kooperanata. Uvjereni smo u to da je Tankerska ulaskom u Lenac napravila dobar posao, ponajprije zato što smo tako sebi osigurali remontnu bazu za popravak i održavanje vlastite flote. Jer, sve nam je teže u Europi pronaći slobodne kapacitete za popravak brodova.
Što planirate nakon formalnog preuzimanja vlasništva i predstojeće skupštine dioničara?
– Treba opremiti brodogradilište i osposobiti Dok 11, o čemu se radi studija. Proći će i godina dok se ne nabavi potrebna oprema i radionice kadrovski ne popune. Kad se novi dok stavi u funkciju, Lenac će imati dovoljno posla i uvjereni smo u to da će biti profitabilan. Tankerska plovidba za remont svojih brodova godišnje plaća najmanje 10 milijuna USD, što će sada ići Lencu, a ne inozemnim brodogradilištima. Uostalom, ne zanima nas životarenje Lenca nego želimo jako i zdravo brodogradilište. Uspjeh neće izostati ako Lenac bude radio poslove na kojima je desetljećima dokazivao stručnost, a to su preinake brodova, remont i offshore poslovi (gradnja platformi, cjevovoda itd). Da se bavio svojim osnovnim poslovima, ne bi ni zapao u teškoće. Nema nikakva razloga ne vjerovati u to da će Lenac postati remontno brodogradilište broj jedan u Europi te kvalitetom i stručnošću prestići danas vodeće u tom poslu, poput portugalskog Lisnavea ili remontnih brodogradilišta u Grčkoj, na Malti i u Italiji.
Kako gledate na zasad samo teoretsku mogućnost da Hrvatska od Crne Gore u ime ratne odštete dobije dionice, među kojima i one Jadranskog brodogradilišta Bijela?
– Kada bi Hrvatska dobila Bijelu, Lenac bi bio zainteresiran otkupiti je od države. Posla u toj branš
ZA POTICANJE MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA MINISTARSTVO GOSPODARSTVA U 2007. PREDVIDJELO 260 MILIJUNA KUNA
Uljanik od ove godine bez subvencija
Poduzetnici Istarske županije lani su dobili 135,7 milijuna kuna, odnosno zapravo tek desetak milijuna, jer je samo na subvencije Uljaniku »otišlo« 125,5 milijuna
link: http://www.glasistre.hr/?3d4e848ebc43ccb6f1c0d4025f7fc818,TS,2169,2138,12614,16538,162610,
http://www.poslovni.hr/40568.aspx
… za Uljanik je i dalje na snazi najava potpredsjednika Vlade Damira Polančeca da kreće u privatizaciju paket od 25 plus jedne dionica sredinom godine.
potonula je jer moramo i mi kupit za jeftinu paru, pa ne moraju samo fondovi uvijek ulazit povoljno.
nedavno čim je Polančec dva puta spomenuo privatizaciju odma cijena ode na 400, tako da kad stvarno krene privatizacija mislim da neće biti problema oko dvoznamenkastih rastova cijene
ja unutra na ovim razinama i čekam[smiley2]
Čekanje je i inače recept za dioničarstvo, no brodogradnja je trn u oku EU, no ako se koje brodogradilište ovakvog tipa uspije opstati, ond je to u Hrvatskoj ULJN. Ne ulazim u ovi dionicu, ali je imam na oku.
mani je jako bitan menadžment kod odluke o kupnji neke dionice, a kod uljnika mislim da je složena izvrsna ekipa profesionalaca
mani je jako bitan menadžment kod odluke o kupnji neke dionice, a kod uljnika mislim da je složena izvrsna ekipa profesionalaca
A ne treba zaboraviti ni njihovu kupovinu Viktora Lenca…. slažem se da ULJN sa ovih razina može samo prema gore [smiley2] i to vrlo vrlo skoro [smiley2]
Zadnjih par dana malo pratim i analiziram Uljanik.
Pokazatelji nisu baš dobri, a i u silaznoj su putanji. Nekako me svejedno privlači, jer ipak brodogradilišta su dragulji, doduše okrhnuti, ali ipak dragulji. Molim upućenije od mene da malo prokomentiraju kako vide budućnost ovog poduzeća, kako gledaju na zadnje izvješće, te do koje cijene misle da je pametno kupovati.
Hvala unaprijed!
Evo malo pokazatelja!
Profitabilnost 2006 2005 2004
Povrat na imovinu -3,96% -4,76% -10,29%
Povrat na kapital -21,77% -5,60% -12,08%
Operativna marža -3,75% -8,51% -1.565,70%
Bruto profitna marža -3,74% -507,53% -1.395,15%
Neto profitna marža -3,74% -507,53% -1.395,15%
Zaduženost
Omjer duga i vlastitog kapitala 4,37 0,18 0,17
Koeficijent zaduženosti 0,79 0,15 0,15
Koeficijent vlastitog financiranja 0,18 0,85 0,85
GEARiNG 41,71% 14,15% 12,81%
Pokriće troškova kamata -2,39 0,05 0,08
Pokriće dividende zaradom
Izvor:PG
chico:
”
mani je jako bitan menadžment kod odluke o kupnji neke dionice, a kod uljnika mislim da je složena izvrsna ekipa profesionalaca
”
A ne treba zaboraviti ni njihovu kupovinu Viktora Lenca…. slažem se da ULJN sa ovih razina može samo prema gore [smiley2] i to vrlo vrlo skoro [smiley2]
Evo čini se da je pomalo krenulo…. danas je prošlo neuobičajeno puno komada za ovu inače slabo likvidnu dionicu….. ( cca 700 000 kn) sve je skinuto s prodaje do 369 kn…
vidim da je trgovanje u blokadi, a pošto nisam bio tu kada se ovo odvijalo može li ko reći zašto je išlo u blokadu ako nije porast bio ni 10% , a da ne zaboravimo da je slabo likvidna pa bi limit trebao biti još viši…
Molim komentare..
Inače na kupnji već čeka 500 komada na350 kn… [smiley2]