Ne misliš li da je brodogradnja ipak malo kompleksnija grana od proizvodnje cigareta da bi dao udio radnicima na rukovođenje [shocked]
Znam da većina ljudi ovo ne može shvatiti – ali meni je ova tvoja rečenica, bez uvrede (stvarno ništa osobno, nije sramota ne znati, tj. ne biti upućen u te detalje), nešto neopisivo [lol] [lol]
Ne radi se tamo o "proizvodnji" cigareta, nego kako se to lijepo stručno kaže o "proizvodnji, prodaji i marketingu duhanskih proizvoda" gdje je proizvodnja zasigurno najlakši dio (premda i tu ima puno više detalja nego bi čovjek pomislio, jako puno R&D, ko da lijekove razvijaju a ne cigaretetu, zbog tih fora sa nastojanjem smanjivanja udjela štetnih komponenti, a zadržavanja "okusa" što su suprostavljeni zahtjevi velikim dijelom), a ovo drugo "marketing i prodaja" vrhunac i znanosti i umjetnosti, i sreće (Božje pomoći?), dobrim dijelom i zbog toga što je striktno gledajući ovo prvo (marketing) zapravo i zakonom zabranjeno u velikom dijelu – a to treba raditi efikasno, i bez sukoba sa bilo kojim zakonom/propisom na raznolikim tržištima na kojima se djeluje.
Duhanska industrija danas u svijetu je viskokoncentrirana, gdje dominiraju 4 ogromna i super-moćna (neki bi rekli i "super zločesta") igraća na svjetskoj sceni te na nekim tržištima i jednako moćni lokalni igraći (kao npr. u USA, 3 velika domaća igraća kojima se nitko izvana ne može približiti) i na razvijenim i tobože "otvorenim" tržištima (a da ne govorimo o državnim monopolima u nekim državama gdje oni drže tržište, kao npr. Kina, neke islamske zemlje i sl.).
Tek opstati, a ne da govorimo još o nekom razvoju (rastu, profitabilnosti) kao mali igrač na svjetskoj sceni, u sukobu sa tako opasnim "protivnicima" neizmjerno je kompleksan i težak posao.
Mnogi kažu da je to unaprijed izgubljena bitka, i da svi koji to pokušavaju (kao npr. TDR) da nisu normalni, da tim firmama upravljaju luđaci, jer samo luđak može ići u bitku koju baš 100 % sigurno ne može dobiti. Ali eto… oni još uvijek posluju pozitivno… izvoze više od 50 % proizvodnje… (iako su još prije 10 godina predviđali im bankrot 😉 ).
Danas je u svijetu malo što kompleksnije od duhanske industrije, vjerojatno tek "big-pharma" (kompanije koje se bave razvojem izvornih/zaštičenih novih lijekova, njihovim marketingom i prodajom, bitno drugačije područje od generika, zato je i Pliva završila ovako loše jer je pokušala ne samo plesati na ta dva različita polja nego je jedno od tih polja tako kompleksno i tu nije mogla dobiti bitku…)
Brodogradnja ima svoje poteškoće, nije jednostavna grana industrije, ali to mjeriti sa duhanskom ili onom vrstom farmaceutske industrije koju mi više nemamo, mislim da je smiješno.
Ipak je ovo u tom pogledu puno jednsotavnija stvar – ovdje jedino što je kompleksno je sam proizvod u tehnološkom smislu. A to se ovdje, očito je, pokazauje se već, može raditi dobro i neovisno o vlasničkoj i upravljačkoj strukturi. Vlasnička i upravljačka struktura ovdje utječu prije svega na ostale poslovne procese (bez kojih ništa ne može) a ne toliko na sam razvoj i proizvodnju proizvoda.
"Radnici" (radnika ima različitih stupnjeva obrazvoanja, pozicija… i menadžeri su radnici :D) je dobro da su vlasnički motivirani i to može utjecati na bolje provođenje svih poslovnih procesa koji će utjecati na razvoj profitabilnosti i stabilnosti poslovanja.
Ovo brodogradilište već je puno bolje od drugih upravo zbog bolje uprave… ne vidim problem da ta uprava postane dio vlasničke strukure (zajedno sa ostalim kolegama radnicima) i da to može bilo kako osim pozitivno utjecati na daljni razvoj ove firme – jer već pokazuju određnu dozu odgvoronosti.
Kada budu brinuli o "svojemu" – biti će još odgovorniji!!
P.S. Jedini spas ovdje je privatizacija: radnicima! Po modelu TDR-a.
Naime, Istrijani su jako pažljivi sa svojom imovinom… Kada ovo postane privatno, u rukama lokalnog stanovništva, ovo će postati super-firma. Kao i TDR od 17. po veličini u ex-YU tvornice duhana postao 1. u cijeloj regiji. Tako bi isto i Uljanik mogao postati odlična firma samo ako se privatizira na taj način.
Ne misliš li da je brodogradnja ipak malo kompleksnija grana od proizvodnje cigareta da bi dao udio radnicima na rukovođenje [shocked]
[/quote]
lynx [thumbsup]
former 91
, a tko je do sada vodio Uljanik ? Netko iz ZG ?
Već sam vam pisao tajnu Uljanika, nema korupcije, a drugo dođe samo od sebe za divno čudo.
Uljanik još uvijek nije bio u poziciji da traži posao, jeli vam to dovoljno ?
Kao što lynx govori, privatiziano u Istri nije ništa propalo, ali nema ni dividendi, iako bogati.
P.S. Jedini spas ovdje je privatizacija: radnicima! Po modelu TDR-a.
Naime, Istrijani su jako pažljivi sa svojom imovinom… Kada ovo postane privatno, u rukama lokalnog stanovništva, ovo će postati super-firma. Kao i TDR od 17. po veličini u ex-YU tvornice duhana postao 1. u cijeloj regiji. Tako bi isto i Uljanik mogao postati odlična firma samo ako se privatizira na taj način.
Ne misliš li da je brodogradnja ipak malo kompleksnija grana od proizvodnje cigareta da bi dao udio radnicima na rukovođenje [shocked]
[/quote]
lynx [thumbsup]
former 91
, a tko je do sada vodio Uljanik ? Netko iz ZG ?
Već sam vam pisao tajnu Uljanika, nema korupcije, a drugo dođe samo od sebe za divno čudo.
Uljanik još uvijek nije bio u poziciji da traži posao, jeli vam to dovoljno ?
Kao što lynx govori, privatiziano u Istri nije ništa propalo, ali nema ni dividendi, iako bogati.
[/quote]
Nemoj me nasmijavati. Korupcije ima koliko hočeš, no vjerojatno u manjoj mjeri nego u drugim brodogradilištima.
A to da nije bio u situaciji da traži posao…da li možda radiš u Uljaniku?
P.S. Jedini spas ovdje je privatizacija: radnicima! Po modelu TDR-a.
Naime, Istrijani su jako pažljivi sa svojom imovinom… Kada ovo postane privatno, u rukama lokalnog stanovništva, ovo će postati super-firma. Kao i TDR od 17. po veličini u ex-YU tvornice duhana postao 1. u cijeloj regiji. Tako bi isto i Uljanik mogao postati odlična firma samo ako se privatizira na taj način.
Ne misliš li da je brodogradnja ipak malo kompleksnija grana od proizvodnje cigareta da bi dao udio radnicima na rukovođenje [shocked]
[/quote]
lynx [thumbsup]
former 91
, a tko je do sada vodio Uljanik ? Netko iz ZG ?
Već sam vam pisao tajnu Uljanika, nema korupcije, a drugo dođe samo od sebe za divno čudo.
Uljanik još uvijek nije bio u poziciji da traži posao, jeli vam to dovoljno ?
Kao što lynx govori, privatiziano u Istri nije ništa propalo, ali nema ni dividendi, iako bogati.
[/quote]
Nemoj me nasmijavati. Korupcije ima koliko hočeš, no vjerojatno u manjoj mjeri nego u drugim brodogradilištima.
A to da nije bio u situaciji da traži posao…da li možda radiš u Uljaniku?
[/quote]
Ne radim, ali daj mi jedno ime koje je korumpirano, a da je iz Uprave ?
Zanimljivo je i da radnici Uljanika takovo nešto niti u kuolorima ne spominju, a ti znaš da ima ????
P.S. Jedini spas ovdje je privatizacija: radnicima! Po modelu TDR-a.
Naime, Istrijani su jako pažljivi sa svojom imovinom… Kada ovo postane privatno, u rukama lokalnog stanovništva, ovo će postati super-firma. Kao i TDR od 17. po veličini u ex-YU tvornice duhana postao 1. u cijeloj regiji. Tako bi isto i Uljanik mogao postati odlična firma samo ako se privatizira na taj način.
Ne misliš li da je brodogradnja ipak malo kompleksnija grana od proizvodnje cigareta da bi dao udio radnicima na rukovođenje [shocked]
[/quote]
lynx [thumbsup]
former 91
, a tko je do sada vodio Uljanik ? Netko iz ZG ?
Već sam vam pisao tajnu Uljanika, nema korupcije, a drugo dođe samo od sebe za divno čudo.
Uljanik još uvijek nije bio u poziciji da traži posao, jeli vam to dovoljno ?
Kao što lynx govori, privatiziano u Istri nije ništa propalo, ali nema ni dividendi, iako bogati.
[/quote]
Nemoj me nasmijavati. Korupcije ima koliko hočeš, no vjerojatno u manjoj mjeri nego u drugim brodogradilištima.
A to da nije bio u situaciji da traži posao…da li možda radiš u Uljaniku?
[/quote]
Ne radim, ali daj mi jedno ime koje je korumpirano, a da je iz Uprave ?
Zanimljivo je i da radnici Uljanika takovo nešto niti u kuolorima ne spominju, a ti znaš da ima ????
[/quote]
Recimo da dobro poznajem tamošnju situaciju zbog poslovnih obveza tako da mi nije baš jasno o kakvim radnicima pričaš.
No opet, korupcija je dosta rastezljiv pojam.
james1, to su ti oni radnici koje loris vrbuje po kuloarima ( iako ne radi tamo) da mu, kad dobiju dionice, kako kaže linx – to se pokazala dobra opcija (TDR), prodaju po bagatelnoj cijeni. Pogotovu od onih pred penziju koji imaju puno staža u Uljaniku a time i puno udjela . Sve već viđeno! Pa da nema korupcije!
[rolleyes]
ovo s TDR-om ( Adrisom ) je povijest koja nije vrijedna hvale. Taj problem ne zastarijeva, a zakon koji su iskoristili za tu otimačinu može se dvojako tumačiti. Doći će dan kada nekog premijera neće zanimati opcija plaćene slobode.
Uljanik je gospodin za Adris ili bar ljudi koji ga vode.
P.S. Jedini spas ovdje je privatizacija: radnicima! Po modelu TDR-a.
Naime, Istrijani su jako pažljivi sa svojom imovinom… Kada ovo postane privatno, u rukama lokalnog stanovništva, ovo će postati super-firma. Kao i TDR od 17. po veličini u ex-YU tvornice duhana postao 1. u cijeloj regiji. Tako bi isto i Uljanik mogao postati odlična firma samo ako se privatizira na taj način.
A šta bi falilo da se privatizira po korejskom modelu?
Jesu li ga zbog toga i skinuli s vladinog modela privatizacije?
Šta ako jesu?
[cool]
Koliko ja znam, Uljanik nema subvencija već 3-4 godina.
Priča kako Uljanik nije u 3-4 godine primio ništa subvencija ne stoji, naime primao je subvencije i prema zahtjevima EU sve subvenicje koje je primio od 2006. mora vratiti. Da bi država ublažila takav udar na Uljanik prema izjavi ministra Šukra, za uzvrat će Uljaniku od novaca kojeg primi na ime povrata subvencije vratiti dio novca na ime izvlaštenog zemljišta koje spalo pod pomorsko dobro i koje je izvlašteno iz temeljenog kapitala Uljanika, a ranije je spadalo u isti. To je zemljište prema procjenema vrijedno oko 1 milijardu kuna. Naravno da se tu neće raditi o stvarnom protoku novca, već samo o ublažavanju obveza Uljanika za vračanje primljenih subvencija. Unatoč stanju oko privatizacije, Uljanik ima dobro predsipozicije da stane na svoje noge i nastavi s pozitivnim poslovanjem, ali se zbog toga mora promijeniti način poslovanja bez traženje stalnog oslonca na državi. [thumbsup]
Priča kako Uljanik nije u 3-4 godine primio ništa subvencija ne stoji, naime primao je subvencije i prema zahtjevima EU sve subvenicje koje je primio od 2006. mora vratiti. Da bi država ublažila takav udar na Uljanik prema izjavi ministra Šukra, za uzvrat će Uljaniku od novaca kojeg primi na ime povrata subvencije vratiti dio novca na ime izvlaštenog zemljišta koje spalo pod pomorsko dobro i koje je izvlašteno iz temeljenog kapitala Uljanika, a ranije je spadalo u isti. To je zemljište prema procjenema vrijedno oko 1 milijardu kuna. Naravno da se tu neće raditi o stvarnom protoku novca, već samo o ublažavanju obveza Uljanika za vračanje primljenih subvencija. Unatoč stanju oko privatizacije, Uljanik ima dobro predsipozicije da stane na svoje noge i nastavi s pozitivnim poslovanjem, ali se zbog toga mora promijeniti način poslovanja bez traženje stalnog oslonca na državi. [thumbsup]
[/quote]
Evo što si sada novoga napisao ?
Potvrdio si da Uljanik već 4 godine ne prima subvencije, a ostalo sve što si naveo je iz šupljega u prazno i mogli smo forum poštedjeti istog.
Zaključak ; Uljanik je već davno naučio živjeti bez subvencija, a da je mogao i prije isto je istina, ali očito nekome to nije odgovaralo u državi .
Kao što i EK tvrdi, primio je Uljanik od 2006. godine subvencije u iznosu od nekoliko stotina milijuna kuna koje sada mora vratiti i to EK traži od Uljanika ali ga više ne smtara problematičnim slučajem već je prihvatila predloženi plan restrukturiranja.
http://www.poslovni.hr/vijesti/uljanik-vise-nije-skver-slucaj-159372.aspx