hm..dali to znači da nam je u državi toliko loše?…ili je ULJN toliko dobar ?
hm..dali to znači da nam je u državi toliko loše?…ili je ULJN toliko dobar ?
O Vladi svi sve vidimo, ali činjenicu da Uljanik je brodogradilište koje posluje pozitivno, izvršilo je rekonstruiranje kadra u kojem će raditi samo specijalne brodove po narudžbi ( više nema šablone ), a gdje svaki takav brod košta preko 100 mil. $ i gdje ga investitori svrstavaju u jedan od samo tri brodogradilištva u svijetu s takvim mogućnostima izgradnje, a pritom u medijima javno istaknu da je Uljanik najpovoljniji, sami ocijenite njegovu perspektivu. Borba Uljanika s Kinezima i sl. u šablonskoj gradnji brodova odvano je prošlost, njihova tehnika specijalne brodogradnje za Kineze je sada bauk.
Uljanik ima veliki teret na leđima : nije privatni .
A radnici žele svoj dio kolača,sindikati ne daju smanjenje radne snage…država nema ideje…
ALI,sve u svemu,ide nabolje . Prvi jaružar je u moru…
Uljanik ima veliki teret na leđima : nije privatni .
ali će to postati [thumbsup]
ali će to postati [thumbsup]
[/quote]
Evo zadnjih podataka o Uljaniku;
Prihodi 2,5 milijardi kuna – posluju pozitivno ( 14-i na rang listi RH )
Zaposleni samo 2075 i godišnje povečavaju broj radnika
Dobit 18 milijuna kuna
Vipe ne proizvode velike i jeftine tankere ( cca 30mil$), nego male spec. brodove ( cca 125mil.$)
Drugim riječima od proizvođača jaći su samo ; Pliva i Vindija .
Treba dodati da su ponovo pokrenuli i proizvodnju bojevih glava za vojnu industriju, pa se postavlja logično pitanje ;
Tko bi u ovoj fazi privatizaciji dao ponudu za kupnju Uljanika ? Nitko normalan, morao bi puno platiti, a malo toga poboljšati, Uljanik je na zdravim nogama i to je problem .
@loris
u cijelu kalkulaciju bi trebalo uzeti u obzir subvencije koje uljanik dobija od države, odnosno u kojoj mjeri će se morati promijeniti zbog ulaska u eu i kako će to utjecati na poslovanje
Koliko ja znam, Uljanik nema subvencija već 3-4 godina.
ali će to postati [thumbsup]
[/quote]
Evo zadnjih podataka o Uljaniku;
Prihodi 2,5 milijardi kuna – posluju pozitivno ( 14-i na rang listi RH )
Zaposleni samo 2075 i godišnje povečavaju broj radnika
Dobit 18 milijuna kuna
Vipe ne proizvode velike i jeftine tankere ( cca 30mil$), nego male spec. brodove ( cca 125mil.$)
Drugim riječima od proizvođača jaći su samo ; Pliva i Vindija .
[/quote]
Koliko stoji oprema za njih ?? cca. 100 mil.$, ili…?? [rolleyes]
Operativna dobit za prvih 6 mjeseci: 45.304.000,00 kn (37,41 % više nego prošle godine)
(posljedicom rasta EBIT marže na 3,49 %, sa prošlogodišnjih 3,03 %, i prihoda +19,41 % na 1,3 mlrd kn za polugodiše)
To je dakako još vrlo skromna operativna marža.
Dobro je što su i ukupne obveze smanjene za 6 %, na 1.878.683.000 kn, te poboljšanja njihova struktura (smanjenje kratkoročnih uz povećanje dugoročnih obveza).
Međutim još uvijek se ukupne obveze spram ukupnih godišnjih prihoda odnose sa faktorom cca. 75 % što uz ovako malu operativnu maržu izgleda jako puno.
Utješno je samo to što se obveze ipak smanjuju, koliko toliko, struktura poboljšava, koliko toliko, prihodi rastu po stopi cca. 20 %, a operativna dobit i puno više povećanjem profitabilnosti (koja je još uvijek vrlo niska).
Kako god ovo je ipak najbolje hrvatsko veliko brodogradilište.
Ako ovako nastave ove godine bi mogli opet kao i prošle ispast po prihodima i najveća istarska kompanija (izuzev Adris grupe kao Grupe, ali veći od npr. njene najveće članice TDR d.o.o.).
Ali sami prihodi po sebi nisu ništa ako ne znaju zaraditi. Operativna marža od 3,5 % je nešto smiješno, a onakva bilanca nešto zastrašujuće.
Ovdje treba još puno posla da bi ovo postala normalna firma. Koliko god najbolje brodogradlište u RH, još uvijek nedovoljno dobro.
P.S. Jedini spas ovdje je privatizacija: radnicima! Po modelu TDR-a.
Naime, Istrijani su jako pažljivi sa svojom imovinom… Kada ovo postane privatno, u rukama lokalnog stanovništva, ovo će postati super-firma. Kao i TDR od 17. po veličini u ex-YU tvornice duhana postao 1. u cijeloj regiji. Tako bi isto i Uljanik mogao postati odlična firma samo ako se privatizira na taj način.
Operativna dobit za prvih 6 mjeseci: 45.304.000,00 kn (37,41 % više nego prošle godine)
(posljedicom rasta EBIT marže na 3,49 %, sa prošlogodišnjih 3,03 %, i prihoda +19,41 % na 1,3 mlrd kn za polugodiše)
To je dakako još vrlo skromna operativna marža.
Dobro je što su i ukupne obveze smanjene za 6 %, na 1.878.683.000 kn, te poboljšanja njihova struktura (smanjenje kratkoročnih uz povećanje dugoročnih obveza).
Međutim još uvijek se ukupne obveze spram ukupnih godišnjih prihoda odnose sa faktorom cca. 75 % što uz ovako malu operativnu maržu izgleda jako puno.
Utješno je samo to što se obveze ipak smanjuju, koliko toliko, struktura poboljšava, koliko toliko, prihodi rastu po stopi cca. 20 %, a operativna dobit i puno više povećanjem profitabilnosti (koja je još uvijek vrlo niska).
Kako god ovo je ipak najbolje hrvatsko veliko brodogradilište.
Ako ovako nastave ove godine bi mogli opet kao i prošle ispast po prihodima i najveća istarska kompanija (izuzev Adris grupe kao Grupe, ali veći od npr. njene najveće članice TDR d.o.o.).
Ali sami prihodi po sebi nisu ništa ako ne znaju zaraditi. Operativna marža od 3,5 % je nešto smiješno, a onakva bilanca nešto zastrašujuće.
Ovdje treba još puno posla da bi ovo postala normalna firma. Koliko god najbolje brodogradlište u RH, još uvijek nedovoljno dobro.
P.S. Jedini spas ovdje je privatizacija: radnicima! Po modelu TDR-a.
Naime, Istrijani su jako pažljivi sa svojom imovinom… Kada ovo postane privatno, u rukama lokalnog stanovništva, ovo će postati super-firma. Kao i TDR od 17. po veličini u ex-YU tvornice duhana postao 1. u cijeloj regiji. Tako bi isto i Uljanik mogao postati odlična firma samo ako se privatizira na taj način.
Ne misliš li da je brodogradnja ipak malo kompleksnija grana od proizvodnje cigareta da bi dao udio radnicima na rukovođenje [shocked]