ULJN (Uljanik d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ULJN (Uljanik d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

U Uljaniku porinut brod «Emerald leader»

PULA – U pulskom Uljaniku jučer je u more porinut brod »Emerald Leader«. To je šesti od dosad devet ugovorenih brodova s tvrtkom Ray Car Carriers. »Emerald Leader« moći će prevoziti 4900 automobila i kamiona. Nosivost mu je 12.300 DWT, dug je 176, širok 31, visok od 14,5 do 30 metara, a gaz mu iznosi 8,75 metara. Jučerašnje porinuće peto je ovogodišnje porinuće u puljskom Uljaniku.

Zna li tko kaj se događa s ovom dionicom

KUPUJMO I PROIZVODIMO HRVATSKO

i dalje se čeka odluka vlade da krene natječaj za prodaju.

zainteresiranih ima sa svih strana svijeta tako da će biti zanimljivo

Dva i dva su četri, ali ne uvijek


i dalje se čeka odluka vlade da krene natječaj za prodaju.

zainteresiranih ima sa svih strana svijeta tako da će biti zanimljivo

znaš li možda, konkretno, tko je zainteresiran?

ULJANIK SLAVI 151. OBLJETNICU

Uspješna godina unatoč gubicima

Utjecaj promjene tečaja dolara dobrim dijelom bit će neutraliziran od kraja 2007. godine, a tijekom sljedeće i do 2010. utjecaj cijene čelika je poništen, budući da brodovlasnici plaćaju čelik po cijeni po kojoj ga nabavlja Uljanik brodogradilište
Posljednjih godina u nekoliko navrata pisali smo o najavljenoj privatizaciji domaće brodogradnje, a u tom kontekstu najizvjesnija je privatizacija pulskog Uljanika. Angažirani su bili i brojni stručnjaci koji su trebali pripremiti privatizaciju, ali od svega za sada ništa. O privatizaciji Uljanika, najavljivanoj početkom godine, još uvijek nema konkretnih informacija, no stav je Uprave po tom pitanju oduvijek bio jasan. Uljanik može funkcionirati kao stabilna i snažna državna tvrtka koja prati razvoj domaćeg poduzetništva, poručuju iz Uprave i navode da bi, ukoliko i dođe do privatizacije država morala zadržati minimum kontrolnog paketa. Vlasničke udjele također moraju dobiti i radnici Uljanika te partneri koji su zainteresirani za brod kao proizvod i razvoj brodogradnje kao industrije kojom izvozi domaća brodska oprema.
E. STRENJA
U povodu 151. obljetnice Uljanika i brodograđevnih aktivnosti u Puli, ali i kraja kalendarske godine, iz Uprave je stigao i kratki prikaz ovogodišnjih događanja, uz kratak podsjetnik na početke rada. Kao datum osnivanja Uljanika prihvaćen je 9. prosinca 1856. godine kada je austrijski car Franjo Josip položio kamen temeljac za izgradnju brodogradilišta u Puli. Prvi brod »Kaiser« s pulskih navoza u more je porinut 5. listopada 1858. godine, a do konca Prvog svjetskog rata u Uljaniku je izgrađeno 56 brodova. Tijekom ove godine Uljanik, odnosno njegovi radnici u potpunosti su ostvarili svoj proizvodni plan – šest isporučenih brodova i pet porinutih.
Šest brodova isporučeno je vlasnicima, a za nekoliko dana kompaniji Ray Car Carriers bit će isporučen »Morning Menad« posljednji, šesti brod u ovoj godini.
Iako je prema devetomjesečnom financijskom izviješću o poslovanju Uljanika, pulsko brodogradilište ostvarilo gubitak od 181 milijun kuna, razlozi za takvo stanje su poznati, poručuju iz Uprave. Gubici su nastali zbog stalnog pada tečaja dolara, ali i zbog realnog efektivnog tečaja kune (nominalni tečaj korigiran za razliku u inflaciji) koji je ojačao za više od deset posto u odnosu na 2000. godinu, te tako nastavlja umanjivati vrijednost izvezenih roba i usluga. Nažalost, na tu činjenicu Uljanik ne može utjecati ni na koji način. Utjecaj promjene tečaja dolara dobrim dijelom bit će neutraliziran od kraja 2007. godine, a tijekom sljedeće i do 2010. godine utjecaj cijene čelika je poništen, budući da brodovlasnici plaćaju čelik po cijeni po kojoj ga nabavlja Uljanik brodogradilište, saznajemo iz Uprave.

-Glas Istre

...Imperare sibi maximum imperium est...

Probleme slične Uljanikovim imaju gotovo sva svjetska brodogradilišta, jer su usponi i padovi na nestabilnom brodograđevnom tržištu uobičajena pojava, a slabije poslovanje u proteklih nekoliko godina Uljanik, što je izuzetno bitno naglasiti, pokriva iz vlastitih rezervi koje je stvarao tijekom godina.
Uljanik danas u knjizi narudžbi ima 15 brodova vrijednosti oko 1,2 milijarde američkih dolara. Popunjavanje novih tržišnih niša s višenamjenskim brodovima za Grimaldi Grupu, a posebno s ugovaranjem zasad tri specijalna broda aružara podrazumijeva potpuno orijentaciju Uljanika k višem stupnju znanja, stručnosti i usavršavanju na svim razinama, a uspostavljena suradnja s novim poslovnim partnerima u tom smjeru nastavlja se. Uljanik je danas jedino hrvatsko brodogradilište koje u pravilu posluje bez državnih jamstava pri kreditiranju pripreme proizvodnje.
Uljanik nastavlja s ulaganjima ne samo u osuvremenjivanje tehnike i tehnologije, već i u ljude te njihovo usavršavanje i obrazovanje. Nedostatak kapaciteta obrade čelika u Brodogradilištu nadoknađen je ulaganjem i uređenjem Otoka, što će se nastaviti i sljedećih godina do potpune obnove. Ovih dana počela je s radom nova plazma rezačica, a završena je i obnova tzv. predmontaže 4, stalno se radi na povećanju i tehnološkoj modernizaciji kapaciteta u Proizvodnji opreme u Vodnjanu te se tijekom sljedeće godine očekuje i završetak stečaja »Viktora Lenca«, čime bi Uljanik, između ostalog, stekao mogućnost lakšeg osiguravanja dokovanja svojih novogradnji u neposrednoj blizini, što je dosad zbog zauzetosti dokova u okružju predstavljalo nemali problem, a povećavalo je i troškove izgradnje broda.

-Glas Istre

...Imperare sibi maximum imperium est...

Uljanik ide prvi u privatizaciju

U restrukturiranju brodogradnje Vlada je sama istaknula četiri mjere koje je obećala pokrenuti u ovoj godini te priznaje da ih nije provela pa najavljuje da će to činiti od 2008. nadalje. Tako priznaje da nije pokrenula proces privatizacije ili likvidacije brodogradilišta u 2007., ali najavljuje da će se te mjere provoditi od sljedeće godine. Vlada podsjeća da je za ovu godinu najavila privatizaciju jednog brodogradilišta i pripremu privatizacije drugoga te da to nije napravila, ali da je zaprimila upite određenih investitora pa procjenjuje da je moguća ranija privatizacija ako se za to steknu uvjeti. Navodi se i da je u Uljaniku u »tijeku definiranje veličine temeljnog kapitala kao preduvjet za pokretanje procesa privatizacije«.

...Imperare sibi maximum imperium est...

Domaći konzorcij novi vlasnik Uljanika
Stav je Uprave Uljanika poznat: ako bi država odlučila pokrenuti privatizaciju, smatraju da bi država i nadalje morala zadržati minimum kontrolnog paketa, te da udjele moraju dobiti radnici Uljanika, kao i partneri koji su zainteresirani za brod i razvoj brodogradnje. Neslužbeno doznajemo da se kao novi vlasnik spominje konzorcij koji bi sačinjavale Tankerska plovidba i Uljanik plovidba, te radnici i neki domaći fondovi. Uljanik i Tankerska već surađuju i uskoro će biti povezani suvlasništvom Lenca.

To je iz današnjeg članka u poslovnom!

http://www.jandenul.com/newsitems/NF200712B.pdf

Polančec: privatizacija Uljanika započinje već ove godine

PULA, 7. ožujka 2008. (Hina) – Privatizacija pulskog brodogradilišta “Uljanik” započet će već u ovoj godini, najavio je danas u Puli potpredsjednik hrvatske Vlade i ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Damir Polančec dodajući da je to, između ostalog, i obveza Hrvatske na putu prema Europskoj uniji.

“Ove ćemo godine pokrenuti privatizaciju dva hrvatska brodogradilišta – Uljanika i brodogradilišta u Kraljevici”, kazao je Polančec.

No respect

SLK@

što to znači???

što je Uljanikovo, a što je tamo čije?

Ako otmu Uljaniku veliki dio pomorskog dobra, što tamo ostaje?

Puno pitanja, vrlo malo odgovora …….

samo što nije...

Vlada skida brodogradnju s državnog proračuna

Ukoliko ne budemo mogli sami sebi dokazati da neko brodogradilište može opstati u istim uvjetima i s istom razinom potpora kao što je to u EU-u, morat će se tražiti druga rješenja, rekao je Polančec i poručio da će se zaštititi svaki zaposlenik • Nacrti modela privatizacije za Uljanik i Kraljevicu već su pripremljeni, no Polančec o tome ne želi govoriti dok se s njima ne upoznaju menadžmenti i sindikati u tim škverovima
Uljanik će se privatizirati do kraja godine

ZAGREB –
»Došlo je vrijeme za teške rezove. Skidanjem brodogradilišta i crne metalurgije s državnih jasli otvorit će se prostor za veće poticaje novoj industriji«, poručio je Damir Polančec, potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva, poduzetnicima koji su se jučer okupili na tradicionalnom Danu poduzetnika Hrvatske udruge poslodavaca (HUP). Cilj Vlade je da do 2011. godine 25 posto ukupnih državnih potpora preusmjeri novoj industriji temeljenoj na znanju, naglasio je Polančec govoreći o gospodarskom programu Vlade u ovom mandatu.
Do kraja travnja Vlada mora poboljšati poslovne planove brodogradilišta, na koje je Europska komisija uložila velike prigovore, a do kraja godine, kako vjeruje Polančec, privatizirat će se dva brodogradilišta – Uljanik i Kraljevica. Nakon poboljšanja poslovnih planova, morat će se odlučiti i koja će se brodogradilišta morati zatvoriti.
– Ukoliko ne budemo mogli sami sebi dokazati da neko brodogradilište može opstati u istim uvjetima i s istom razinom potpora kao što je to u EU-u, morat će se tražiti druga rješenja, kazao je Polančec, ne iznoseći nikakve detalje te poručujući da će se zaštititi svaki zaposlenik u bilo kojem brodogradilištu.
Što se tiče Uljanika i Kraljevice, Polančec je objasnio da su nacrti modela privatizacije za svako od tih brodogradilišta pripremljeni, no o tome ne želi govoriti dok se s njima ne upoznaju menadžmenti i sindikati u tim škverovima.

-Glas Istre

...Imperare sibi maximum imperium est...

New Report

Close