“…Za provođenje te mjere na otocima u državnom je proračunu za ovu godinu osigurano 25,2 milijuna kuna…”
“…Zbog nesklapanja ugovora, prema Autotransovoj računici, gomilaju se obveze za nadoknadu dijela neostvarenih prihoda koje za siječanj iznose 1,8 milijuna kuna, veljaču 2,1 milijun, a za ožujak će biti približno 2,2 milijuna kuna…”
Ne štima mi računica… po izračunu Autotransa samo njima ide gosišnje cca 25 mil. Kn. A gdje je ostalih 7 prijevoznika??
Računica vam je jednostavna. Na otocima na kojima Autotrans održava otočne linije živi oko 83% populacije koja je obuhvaćena ovom mjerom Zakona o otocima. Ostalih 7 prijevoznika učestvuju u programu u skladu sa svojim tržnim udjelom kojega ostvaruju, a koji se temelji na broju korisnika. Kako se iz toga može zaključiti, riječ je o manjim otocima na kojima nema škola, učenika, studenata, gdje ima manje umirovljenika i sl. To je opet kompenzirano time da se kroz koeficijent otoka i koeficijent subvencije prijevoz na takvim otocima nešto više nadoknađuje nego na otocima gdje korisnika ima mnogo i gdje je otočna infrastruktura razvijena.
Taj raspon koeficijenta subvencije određen je Pravilnikom kojega članak spominje i on se kreće od 0, 525 do 1,30 cijene koštanja prijevoza. Ovi koeficijenti su u biti indeks nadoknade u odnosu na stvarnu cijenu koštanja.
Dakle od spomenutih 25,2 milijuna Autotransu će pripasti oko 21 milion, ostalo će se rasporediti na ostale prijevoznike.
Time je odmah odgovoreno i zašto se Autotrans “buni”, a ostali “šute”. Šute, jer im je taj prihod mala stavka u strukturi ukupnih prihoda, dočim Autotrans samo na otocima ima gotovo trećinu voznog parka i profilirao se kao otočni brand unatoč svim teškoćama poslovanja na otocima.
Nadam se da sam malo razjasnio 🙂