Ovo pitanja su grozno zlostavljanje hrvatskih odlikaša.
Hitno je potrebno osnovati udrugu da ih se zaštiti od toga.
Nisu naša djeca insuficijentnija od europske djece, nego su SIROMAŠNIJA od EU djece , a škole
u EU su tako opremljene, da pomažu djeci u savladavanju i primjeni naučenog gradiva….
Npr. naša djeca kod kuće nemaju, globuse, kompjutere,.printere, pristojne digitrone,..možda Vaša u Zagrebu, ali ovdje na selu, sigurno nemaju sva….U EU školama imaju sva pomagala …
Udžbenici su puni činjeničnih gluposti. Djeca , čije se apstraktno mišljenje razvija puno kasnije od gradiva u udžbenicima, koji su štampani u tom smjeru…mogu ispoljavati poremećaje u ponašanju zbog
prevelikih zahtjeva škole..agresivnost ili povučenost, angzioznost i sl..To s ei događa, raste broj
kaznenih djeca maloljetnika…i djela su sve bizarnija i brutalnija..kao čisti odraz te frustracije…
Prvo- treba promijeniti udžbenike.
Zatim, treba školu urediti drukčije , tako da to bude mjesto prvenstveno za provođenje aktivnosti,
likovnih, tehničkih, glazbenih, stvaralačkih…kabinete treba dobro opremiti i osuvremeniti,
dati im didaktički i metodički materijal za rad , uvesti domaćinstvo, novinarstvo….i ostale grupe,
ne kao izvornu nastavu, nego kao svakodnevnu nastavu….
Treba poboljšati prehranu, otvoriti sportske dvorane, napraviti i teniska igrališta i ostalo…uz školu…
I još puno toga,..
Ovo je točan uvid u rad u hrvatskim školama. Čitav sistem je truo od kurikuluma, preko nastavnika do učenika. Nitko ne može reći da je to do novca – jedna Estonija je miljama ispred nas. Nitko ne može reći da je to zbog nedostatka kadra – jedni smo od TOP 5 po broju nastavnika na 100 učenika u EU. Uče se gluposti to je svima jasno. U srednjim školama se na satovima informatike uče MS Office alati. Prije više od 20 godina moja generacija je učila programski jezik Pascal, bazu podataka Clipper, računalnu grafiku a za seminarski rad iz informatike je jedan od zadatka bio napisati driver za printer. Ljudi moji onaj tko u srednjoj školi ne zna raditi sa tablicama tipa Excela nema što raditi u srednjoj školi. To će mu koristiti i za polaganje pločica – za gimnazije da ne govorim. To je gradivo za 6-7 razred.
Drugi par rukava je što se uče gluposti. Priča mi prijatelj da je na TVu vidio neku obrazovnu emisiju gdje neki lik postavlja učenicima pitanje “Zašto je u gorju hladnije nego u nizini.” – učenici odgovaraju: “Zbog toga što se temperatura spušta za 1 stupanj na svakih 100m nadmorske visine” – i lik kaže da je to točno???? Pa on je prolupao: dakle odgovor na pitanje “zašto je hladnije” je: “jer je temperatura niža”???? To je jedna te ista stvar i nikako ne može biti odgovor. Nedostatak zagrijane kopnene mase, vjetrovi i svojstvo toplog zraka da se diže okomito u visinu već mogu biti odgovor. Ali djeca su super naučila ono što su im deb*li dali za naštrebati.
Zapravo niti je pitanje zašto je hladnije niti je odgovor jer je temperatura niža. Pitanje je zašto je hladnije na vrhu planine, a odgovor je zato što postoji gradijent temperature s obzirom na visinu. Tako da, u pravu su nastavnici.
Što se PISA testa tiče, mislim da se većina pitanja može s lakoćom riješiti. Problem Hrvatske je što se u postupak obrazovanja previše upliću poslodavci sa svijim smiješnim poslovnim zahtijevima. Učenike treba profilirati da budu opće obrazovani i potpuni LJUDI a ne uklopljeni šljakeri prema trenutnoj poslovnoj MODI. Moda prolazi, ljudi moraju živjeti 70 godina minimalno. Danas je web, sutra ga nema. Danas je jedna poslovna paradigma, sutra je zastarjela. A poduzetnici ako žele osposobljene kadrove, neka i ULOŽE u osposobljavanje. To je isto tako kapital. Problem je što danas svi žele poslovati BEZ KAPITALA, a kunu se u kapitalističko društvo.
učenici su željni znanja, ali im obrazovni sustav i učitelji, tupe isto ono što su tupili i meni, tko se uopće u Hrvatskoj ozbiljno bavi sustavom obrazovanja, još od Šuvara, koji je dovoljno uništio, lutamo bez cilja i jasnog programa