Turistički sektor – usporedba tvrtki, ulaganja, …

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Turistički sektor – usporedba tvrtki, ulaganja, …

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Mislim da se ovdje previše opterećujemo ukupnim brojkama. Novinari su se ovih dana raspisali o manjem broju turista, šire nekakve katastrofične prognoze, a ako ih podaci budu demantirali za mjesec dana ionako se više nitko neće sjećati ovih članaka i velikih naslova. Imali ste već jednu seriju ovakvih članaka u travnju-svibnju koje su zbog lošeg vremena, kasnog uskrsa i lošeg rasporeda praznika najavljivali potpuni potop predsezone. Sad ispada da je predsezona (osim nekih iznimaka) bila rekordna.
No naravno problema u turizmu ima i ne rade svi jednako. Kada imamo veliki rast i popunjenost od toga najviše profitiraju oni lošiji jer su oni dobri ionako puni, a kada je pad onda obrnuto, tako da ako ste pozicionirani u nekoj dobroj turističkoj tvrtki ove oscilacije od +-5% se na prihodu neće osjetiti.
No mislim da bi svi trebali malo bolje proanalizirati svoj favorite jer imali smo 2 godine neselektivnog rasta, i ovaj pad (ako ga uopće ima) bi mogao pokazati tko je to nezasluženo rastao, a kod koga je taj rast rezultat rada, ulaganja i ozbiljnog bavljenja ovim poslom.
Dobar primjer je LRH koji prolazi dosta nezapaženo. Pogledajte rezultat LRH za 6 mjeseci. 24% rast broja noćenja i 15% prihoda!!!! Zar mislite da je to slučajno? Žalosno je što će naši investitori pohrliti u tu dionicu tek kad ih neki guru na to upozori, a do tada će dionica već odraditi rast od 30-40%.
Druga moja “kritika” napisa o ulaganju u turističke tvrtke je što zapravo se priča o turizmu, a ulaže tipujući na privatizaciju i preuzimanje. 90% postova uopće ne govori i analizira vrijednost tvrtke i njenog poslovanja nego uspoređuje fundamente i to kruški i jabuka. Jer fundamenti jedne privatne i restrukturirane tvrtke i državne se ne mogu uopće usporediti, a privatizacija nije čarobni štapić i neće tvrtku preporoditi preko noći. Osim toga to nešto i košta. Opet ću za primjer uzeti LRH. Privatizacija je bila u 2010., a tek danas 3 godine kasnije počinju se pokazivati pravi rezultati iste. Pitanje je dali će to investitori i sada prepoznati i dali ih uopće zanima uložiti u tvrtku koja svojim organskim rastom povećava vrijednost, prihode i zaradu i nudi zanimljiv prinos na duži rok. Ili igraju igru velika/mala i zapravo su prikriveni kockari koje draži adrenalin mogućeg gubitka više nego manje ali izvjesne zarade.

Nemoj misliti na m2!

U istri je broj turista manji oko 5-6%, a bio bi i veći da u Istru nisu poslali ešalone inspektora iz Zagreba koji svaki dan pretresaju iznajmljivače pa skoro više da i nema neprijavljenih gostiju, za razliku od prošlih godina, inače bi pad broja gostiju ove godine bio možda i blizu 10%.

Hrvatska ulazi u EU glasovima 30% biračkog tijela. 70% birača nije dalo svoj glas za ulazak u EU!

Dobro da nismo uložili u privatne iznajmljivače 🙂
Istra je velika kamperska destinacija, a kampovi i naselja ne rade dobro ako je vrijeme ružno. Razumljiv je pad broja turista i noćenja u predsezoni, a vrlo vjerovatno i u srpnju. Turističke tvrtke sa velikim udjelom takvog smještaja su iznimno profitabilne kada ih vrijeme posluži ali realno ne mogu nešto puno napraviti ako je vrijeme loše. Možda eventualno prihode iz tog segmenta prikazati kao posebnu stavku u bilanci sa bilješkom “bog dao, bog uzeo” 😉

Nemoj misliti na m2!

Nisam napisao da je pad broja gostiju u privatnom smještaju, nego općenito za sav smještaj u Istri, a da bi pad bio i veći da privatni iznajmljivači nisu ove godine prijavili valjda 99% gostiju i tako popravili ukupnu statistiku.

Hrvatska ulazi u EU glasovima 30% biračkog tijela. 70% birača nije dalo svoj glas za ulazak u EU!


Dijagnoza hrvatskog turizma.

Visoke cijene za tanku turističku ponudu



Je stvarno smo skupi, ajde bar svi dobivate od onog todorića konzumove letke pa imate lijepo na posljednjoj stranici ponudu a iskače 7 dana na Korčuli u hotelu 3 zvjezdice i 7 polupansiona + dijete do 12 godina sve besplatno za 1700 kn. Pa dobro te cijene ljetovanja su stvarno podivljale. 1700 kn po osobi!? Preskupo haha? Probajte dobiti takvu ponudu u Grčkoj.

"ne vrijedi se raspravljati sa budalom, jer te spusti na svoj nivo, i onda te pobjedi na iskustvo" Mreich

Napokon turistički razvoj na jugu i izvan Dubrovika.(Nenad Bakić)

http://trzistakapitala.wordpress.com/

“Ipak, mislim da bi se borba za HTPK i HTPO mogla zaoštriti – ako ste primjetili, dionice RIVP je kupala uglavnom Valamar grupa (VLHO), što znači da novac od prodaje KOEI uglavnom ostaje na računu KORF (tj. Bastiona), a kako još nema najavi dividendi, vjerujem da se taj novac čuva za moguće akvizcije. Na koncu, to je konzistentno s najavama uprave KORF s protekle dvije skupštine. Zainteresiranih za bi moglo biti još, kao i za propala poduzeća oko i južno od Dubrovnika, pogotovo zato jer i druge turističke tvrtke imaju iznimno snažan tok novca od operacija.”

Marko Kolđeraj, ugostitelj, vlasnik pekarnice i turističke agencije: Turisti kupuju samo po jednu kuglu sladoleda [emo_naivan]

http://www.slobodnadalmacija.hr/Biznis/tabid/69/articleType/ArticleView/articleId/215996/Default.aspx

Prodaja ne ide toliko dobro. ‘Dođu turisti, razgledaju, a onda mi kažu da im je puno 15 kuna za naušnicu. Ja im kažem, sedam kuna ste dali za sladoled koji će nestati za deset minuta, a naušnica, ručno rađenu, koja će vam ostati uspomena, skupa vam je za 15 kuna.[emo_mrgud] Štede na svakom koraku, jednostavno, takva je struktura gostiju. Prošle je godine bilo više Francuza, Šveđana, sada ih nema, odnosno znatno ih je manje. Za sada je ispod očekivanja, nadamo se da će biti bolje’ kaže Božo Bijelić.

A kako je premijer Zoran Milanović svojevremeno poručio da ‘za turizam ne treba neko veliko znanje, sezone su i tako svaka bolja od prethodne i svaka je rekordna…’, čini se da su ga podređeni poslušali.

Popunjenost hotela 85% tijekom scih 12mj. Ovo mi nikad necemo dostici

http://www.jutarnji.hr/hotelski-raj-u-cancunu-uzor-je-agrokoru-i-tui-u-za-kolocep/1114289/


Prodaja ne ide toliko dobro. ‘Dođu turisti, razgledaju, a onda mi kažu da im je puno 15 kuna za naušnicu. Ja im kažem, sedam kuna ste dali za sladoled koji će nestati za deset minuta, a naušnica, ručno rađenu, koja će vam ostati uspomena, skupa vam je za 15 kuna.[emo_mrgud] Štede na svakom koraku, jednostavno, takva je struktura gostiju. Prošle je godine bilo više Francuza, Šveđana, sada ih nema, odnosno znatno ih je manje. Za sada je ispod očekivanja, nadamo se da će biti bolje’ kaže Božo Bijelić.

to ti je kao poljoprivreda, svi kukaju a dobro im je.

"ne vrijedi se raspravljati sa budalom, jer te spusti na svoj nivo, i onda te pobjedi na iskustvo" Mreich

Solaris dao ponudu kroz Predstecajnu nagodbu za dokap autokampa Vranjice Belvedere.
Iznos 17M kuna.
Prethodno je otkupio 26% dionica od jednog dionicara za nepoznat iznos.
Po ponudi bi nakon dokapa imao 52% vlasnistva autokampa Vranhica Belvedere.
Dosadasnhi godisnji prihod kampa je cca 7,5M kuna.
Izvor: Fina – Predstecajne nagodbe

Dobar ili los posao?

New Report

Close