možda poštovana gospoda iz NO kupuju
Možda. Ali to bi značilo da krše još jedan zakon jer po Zakonu o preuzimanju dioničkih društava (čl.40) onaj koji je u obvezi ne smije ni stjecati ni otpuštati dionice ciljnog društva.
Možda. Ali to bi značilo da krše još jedan zakon jer po Zakonu o preuzimanju dioničkih društava (čl.40) onaj koji je u obvezi ne smije ni stjecati ni otpuštati dionice ciljnog društva.
[/quote]
Aha, do sada su ga prekršili jedno 50 puta!
Možda. Ali to bi značilo da krše još jedan zakon jer po Zakonu o preuzimanju dioničkih društava (čl.40) onaj koji je u obvezi ne smije ni stjecati ni otpuštati dionice ciljnog društva.
[/quote]
Aha, do sada su ga prekršili jedno 50 puta!
[/quote]
A dobro ako si tako siguran. Kazna za to im je od 50.000 do 200.000 kn (čl. 59 ZPDD).
Osim toga, mislim da su stjecanja i/ili otpuštanja trebali prijavljivati i ZSE-u. Ne znam da li postoji kakva kazna za to.
Sindikat traži stečaj Transadrije, uskoro i štrajk
Saga o riječkom špediteru Transadriji dobila je u petak novi nastavak. Naime, čelništvo Sindikata pomoraca Hrvatske u Transadriji pokrenulo je zahtjev za stečaj nad tom tvrtkom. Prvo ročište o postupku koji prethodi stečaju zakazano je tek za 19. travnja, što sigurno nije razveselilo radnike koji plaće nisu primili već šest mjeseci.
Uprava tvrtke, na čijem je čelu Miran Ključariček, ne želi stečaj i tvrtku brani planom reprogramiranja dugova, dok nezadovoljni sindikalci žele plaće za svoje radnike, naravno, što je prije moguće.
Stečaj je zatražen zbog višemjesečne neisplate plaća, ali i zbog, kako je u više navrata istaknuto na sindikalnim skupovima radnika tvrtke, nade da će u stečajnom postupku napokon biti rasvijetljeni mutni poslovi Uprave koji su po sudu radnika i doveli do propasti nekadašnjeg diva. O razmjerima katastrofe u bivšoj špediterskoj perjanici Hrvatske rječito govori i podatak o desecima otkaza što su ih u posljednjih nekoliko mjeseci podnijeli sami zaposlenici, odričući se time prava na otpremnine.
Riječ je, objašnjava jedan od radnika koji još dolazi na posao, uglavnom o operativcima, ljudima s kojima je tvrtku napustio i dobar dio komitenata, koji su svojim radom stvarali novac. Od nekadašnjih 350, prema procjenama samih zaposlenika, u Transadriji je danas ostalo svega oko 150 radnika.
Priča obiju strana dobro je argumentirana, no kapitalni propust u cijeloj priči napravila je država, tj. Hrvatski fond za privatizaciju koji je najveći pojedinačni vlasnik Transadrije. Kao i mnogo puta do sada država se pokazala slabim gospodarom – za svoja prava u Transadriji borili su se radnici, sindikati, mali dioničari i Uprava, dok je HFP cijelo vrijeme stajao po strani, dovevši tako još jedno poduzeće na koljena.
U cijeloj drami oko Transadrije i namirivanja vjerovnika sporna je i uloga Sindikata pomoraca. Naime, Zoran Korda, jedan od predstavnika manjinskih dioničara Transadije, kaže da je paradoksalno da su zahtjev za otvaranje stečaja podnijeli iz Sindikata pomoraca, koji je do trenutka kad su banke sjele na naplatu podržavao Upravu društva.
Prema Kordi, paradoksalno je i da Hrvatski fond za privatizaciju, kao najveći pojedinačni vlasnik Transadrije, nije učinio ništa kako bi spasio tvrtku. HFP se nije previše zalagao za Transadriju, niti je smijenio neefikasnu Upravu, proveo restrukturiranje, doveo krizni menadžment ili pronašao strateškog partnera i proveo privatizaciju.
Miran Ključariček, predsjednik Uprave Transadrije, nije zadovoljan prijedlogom koji bi Transadriju odveo u stečaj. Ključariček kaže kako je Uprava vjerovnicima – uglavnom bankama – dala prijedlog reprograma duga koji je naišao na pozitivne reakcije. Taj je prijedlog prošao i reviziju i potpisao ga je zagrebački Inžinjerski biro te je riječ o ozbiljnom dokumentu, čiji značaj sindikat dovodi u pitanje, kaže šef Transadrije.
Prema njegovim riječima, većina je radnika zadovoljna te u kompaniji vlada dobro raspoloženje, što sada pokušavaju pokvariti sindikati, čiji su zahtjevi nejasni te se ne zna čije interese oni zastupaju.
Ključariček je rekao kako nije dobro da se o stečaju Transadrije počelo govoriti u medijima jer sindikati na taj način pokušavaju požuriti Upravu, koja trenutačno ne može ništa dok vjerovnici ne podrže plan reprograma dugova.
"Vjerovnike ne možemo požuriti. Počelo se govoriti i o štrajku, što se vjerovnicima također ne bi svidjelo", zaključio je Ključariček. O mogućem pokretanju štrajka, barem u centrali tvrtke u Rijeci, najvjerojatnije će biti odlučeno do kraja ovog tjedna na skupu radnika.
http://www.business.hr/hr/Kompanije/Vijesti/Sindikat-trazi-stecaj-Transadrije-uskoro-i-strajk
Pa taj Ključariček doista ne zna što govori. On kao da živi u nekom drugom svijetu. Firma koja ima "šefa" takvog intelektualnog i moralnog kapaciteta mora završiti u stečaju.
Inžinjerski biro revidirao ? U Hrvatskoj je sve na prodaju. Struka i uvjerenje.
tino,
Problem HFP koji uopće ne reagira za sada!? Ono, kao da nemaju nikakve veze sa TNSA!?
@ Spiderman
… Ključariček kaže kako je Uprava vjerovnicima – uglavnom bankama – dala prijedlog reprograma duga koji je naišao na pozitivne reakcije. Taj je prijedlog prošao i reviziju i potpisao ga je zagrebački Inžinjerski biro te je riječ o ozbiljnom dokumentu, čiji značaj sindikat dovodi u pitanje, kaže šef Transadrije.
Hm, iako se spominje zagrebači Inženjerski biro, valja dodati da taj nije daleko od inženjerskog biroa u Rijeci, inače aktualne Transadrijine revizorske kuće. Slučajno?
[wink]