A za koga ovo kupuje Hita? 583 komada do 25.2. znači u tjedan dana su skupili većinu s aska…
Očito za nekoga tko misli da TNPL vrijedi više 🙂
Baš sam računao tonaže:
Tankeri (sve zajedno) – 820 DWT
Bulkeri – 228 DWT
Okvirno omjer je 1:4, što znači da lošije vozarine kod rasutih tereta ne bi smjele puno pokvariti završni račun.
Drugo, glede procjene vrijednosti. TPNG se trži nešto ispod booka što je recimo po svjetskim standardima. TNPL je sada realno možda oko 0.3 booka.
Za primjer recimo Nordic American Tankers su na p/b 1 a recimo Teekay Tankers na p/b 1.57. Obje kompanije nemaju bulkere nego samo tankere pa tu treba kod TNPL uzeti neki diskont.
http://www.bloomberg.com/quote/NAT:US
http://www.bloomberg.com/quote/TNK:US
@doyle
kad je riječ o velikim brojkama, ništa nije slučajno pa tako ni agresivna kupnja od strane skrbničkog u HITA vrijednosnicama
Istovremeno je grupa (Stanovi Jadran/Purko/Jadran Kapital) u proteklih mjesec dana zauzela 3 mjesta u Top10.
Iza Kemika d.d. (8.) također stoje jaka imena u svijetu vrijednosnih papira.
..svakako je dobro što je dionica nakon dugo vremena postala interesantna ‘jakim igračima’ a prosjek njihovog ulaza donekle nam ‘jamči’ da je TNPL na dobrom putu da preskoči 1.000 kn 🙂
evo malo novosti…
A thinning tonnage list gave owners an opportunity to push rates up ex-WAF, with the rate on the WAF-Med route rising to WS 85. Similarly the rate on the cross-Med route increased to WS 90. As a result, Suezmax average earnings rose 19% w-o-w to $46,679/day.
http://www.clarksons.net/sin2010/markets/Market.aspx?news_id=36456
In northern Europe, recent activity has helped to clear out some tonnage, although the rate on the Baltic-UKC route fell to WS 85. In southern Europe, limited available tonnage and steady enquiry has supported rates on the Sidi Kerir-Trieste route rising to WS 105. Overall, Aframax average earnings increased 6% w-o-w to $36,111/day.
http://www.clarksons.net/sin2010/markets/Market.aspx?news_id=36457
a za suhe kažu..
Enquiry for Indonesian coal stems rose this week, which supported a w-o-w increase in the Indonesia to China trip rate. Overall, average Supramax trip rates rose 5% w-o-w to total $5,188/day.
http://www.clarksons.net/sin2010/markets/Market.aspx?news_id=36462
Generalno stvari uopće ne stoje loše …kao dionica 😀 ..već dapače što će pokazati i rezultat 1Y2014
ATHENIAN SHIPBROKERS S.A. Monthly Report February 2015
http://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2015/02/ATHREPFEB15.pdf
cijene rabljenih tankera (Aframax & Suezmax) su cca. 50 – 65% veće od cijena na dan 31.12.2013. kad je napravljena zadnja revalorizacija Tankerske. To je za brodove cca.5 god starosti, dok je za starije ta razlika još veća.
U isto vrijeme bulkeri kakve ima Tankerska su jeftinji cca. 28% (uzet primjer Supramaxa 5Y).
Kad se to saldira, dobiva se znatni porast NAVa.
..zanimljiv pregled je na 16 stranici koji pokazuje da je cijena gotovo svih brodarskih kompanija porasla u proteklih mjesec!?
Weekly Tanker Time Charter Estimates, March 04 2015
http://www.hellenicshippingnews.com/weekly-tanker-time-charter-estimates-march-04-2015/
Aframax 1Y TC cca. 22.250 USD
Suezmax 1Y TC cca. 31.000 USD
http://www.clarksons.net/sin2010/markets/Market.aspx?news_id=36479
Suezmax average earnings increased 26% w-o-w to $58,786/day.
http://www.clarksons.net/sin2010/markets/Market.aspx?news_id=36480
Aframax average earnings fell 2% w-o-w to $35,293/day.
SAD 840 USD 1 7,194227 7,215875 7,237523
Dolar je porastao preko 30% od zadnjeg izvještaja. Da nije ove žabokrečine od ZSE TNPL bi se sada tržila preko 2000 kn i još bi bili jeftini 🙂 Ali sve će doći na svoje, siguran sam.
Tankerska Next Generation d.d. ugovorila isporuku dvaju novih brodova u Južnoj Koreji
Tankerska Next Generation, tvrtka kćer zadarske Tankerske plovidbe, jučer je ugovorila isporuku dvaju novih brodova. Ugovori se odnose na dvije novogradnje MR tankera eko-dizajna, nosivosti 50,000 dwt, iz južnokorejskog brodogradilišta Hyundai Mipo. Isporuka tankera je zakazana za travanj odnosno srpanj ove godine.
Brodovima će upravljati Tankerska plovidba d.d., što će biti dodatak postojećem Ugovoru o upravljanju.
Kupnja dvaju MR tankera eko-dizajna financirat će se iz sredstava Tankerske Next Generation d.d. prikupljenima u inicijalnoj javnoj ponudi dionica te kreditima poslovnih banaka. Nakon isporuke ovih dvaju brodova, Tankerska Next Generation imat će u svojoj floti četiri moderna produkt tankera. U četvrtom kvartalu ove godine očekuje se i novogradnja koja je već ranije ugovorena, čime će flota Tankerske Next
Generation brojiti ukupno pet tankera za prijevoz naftnih derivata.
„Tankerska Next Generation je ovom kupnjom ispunila obećanje dano svojim dioničarima da će sredstva prikupljena u IPO-u uložiti u nabavu novih modernih produkt tankera“, kazao je John Karavanić, direktor Tankerske Next Generation.
Inicijalna javna ponuda dionica TNG-a uspješno je okončana 5. veljače 2015. TNG je u IPO-u prikupio 208 milijuna kuna.
..promjene u top 10…
2. TANKERSKA PLOVIDBA D.D. (44952903763) (1/1) 66.793 10,66% (+465 kom)
6. JELIČIĆ-PURKO MIROSLAV (88126237323) 1.172 0,19% (+40 kom)
Purko & Co. idu dalje 😀
Mi isključivo zarađujemo u američkom dolaru, dok na rashodnoj strani između 15 do najviše 20 posto čine euri. Primjerice, kao našim pomorcima, i zaposlenicima u direkciji na kopnu plaće smo vezali uz kretanje dolara, to nam je prirodni ‘hedging’, a zaposlenici ujutro prvo gledaju tečaj dolara pa onda u dobrom raspoloženju rade”, kaže uz smijeh direktor Tankerske plovidbe Mario Pavić. Kompanija bi ovaj tjedan trebala objaviti rezultate za prošlu godinu, a kako se oni sastavljaju u domaćoj valuti, u njima će se osjetiti tečajni pomaci. Zadovoljni su i u Plivi, koja, poslujući unutar farmaceutske korporacije Teva, gotove oblike lijekova i najveći dio svoje proizvodnje izvozi na američko tržište.
ovaj bid koji se neubičajeno približio asku mi govori da netko nešto zna. za koji dan ćemo saznati.