da li ste svi dobili dopis na kućnu adresu?
meni još ništa nije stiglo..a dionice mi stoje u SKDD na moje ime…i dionice imam od sredine 2013. godine….
meni je jucer stiglo..iz zg-a sam..i imam ih od prije par mj.kad je u jednom danu palo sa 400 na 300..neki renomirani forumasi su mi tada prodavali na 300 🙂
Iskrcao sve što sam imao u ATPL i JDPL i u ponedjeljak se ukrcavam u TNG. Ovo ima smisla više od svih brodara, uključujući samu Tankersku.
BTW, na webu TNG-a piše sve o čemu ste se raspisali: http://www.tng.hr/en/faq
analiziram da li mjenjam TNPL za TNG, i po glavi mi se vrti sljedeće;
1. cijena može biti na donjoj granici tj. 64 kn (ili 512kn za TNPL)…a ulaz mi je iznad toga i držim ih 5 godina 🙁
2. ne dobivamo lovu već dionice!
3. na većini IPOa ljudi su izgubili (čast izuzetcima kao HT)!
4. stablizacijski mehanizam nije zagarantiran! ..što ako prvih dana svi nagrnu prodavati? .. čisto sumnjam da su za to osigurali 10ak mil. kuna a za zamjenu su predvidjeli do 540.000 dionica TNGa (540.000×64= 34.560.000 kn) …a možda će se početi kupovati tek kad cijena padne na 50 kn (8x 50=400!? ..potencijalno realan scenarij
Matematika govori da nam nude smješno nisku kompenzaciju za TNPL ali logika govori da je moguće da pravo vrednovanje Tankerske nikad ne dočekamo zbog vlasničke strukture te ciklusa u brodarstvu.
Odluka definitivno nije laka…
IPO INA-e – ljudi zaradili (cijena na IPO-u 1790 kn)
IPO HT-a – ljudi zaradili (cijena na IPO-u – 265 kn)
IPO Magme – ljudi zaradili (cijena na IPO-u 243 kn – trgovalo se debelo iznad 300 kn dosta vremena prije nego što je počela padati…)
IPO ATGR – ljudi nisu zaradili (cijena na IPO-u 9xx kn, ne znam točno) – mada su se najstrpljiviji vratili na 0 čak i ako nisu dokupljivanjem smanjivali prosjek)
Koji je još IPO bio?
bilo je…Veterina, Optima…a bila su neka druga vremena…a ni igra ‘najbrži prst’ me nešto ne privlači …danas krdo lako promjeni smjer 🙂
Kažem samo da smo u banani ako samo 1/3 nas koji zamjenimo dionice krene prodavati.
Stabilizaciju nebi navodili u prospektu da je ne misle koristiti ako bude trebalo. A municija je zapravo ovakva:
– recimo da dionica bude 70 kuna. u stabilizaciju su rekli da ide cash od 400 tisuća komada. Pa to je 28 milijuna kuna! S time se cijeli ZSE stabilizira!!!
BTW, može li netko staviti na forum ili poslati na pvt dopis o kom pričate da je išao dioničarima?
ja ne sumnjam u uspjeh IPO-a i stabilnost cijene. ali se pitam koliki je mogući upside. ako usporedimo s ULPL, ovdje imamo firmu koja ima 2 broda i 400 mil duga. ULPL ima 10 brodova iste tonaže i 1400 mil duga. ok recimo da su po tome podjednaki jer ULPL ima nešto starije brodove i TNG ima 100 mil veću kratkotrajnu imovinu. i pola brodova ULPL su bulkeri koji se trenutno trže s diskontom. ali ako pogledamo zaradu, u prezentaciji navode da rast vozarina za 1250 dolara donosi 2,3 kune veći EPS. uz cijenu dionice 64-77 kuna. kod ULPL rast vozarina od 1250 dolara donosi 50 kuna veći EPS – čak i da uzmemo samo rast kod tankera, govorimo o 25 kuna većem EPS. uz cijenu dionice oko 150. tako da mi se čini da će ovo biti prilično defenzivna dionica, koja ne mora puno osjetiti ako vozarine slučajno opet krenu padati, ali se pitam i koliko može rasti u slučaju predviđanog kretanja voazrina sa sadašnjih 15k prema 18k dolara u sljedećih godinu-dvije.
Ja se drzim stare skole sa tankerskom. Da je dionicarima u interesu da zamjene dionice za nove nikad oni to ne bi ponudili. Sreca moja sto sam skolu sa tankerskom ucio na tudjim greskama pa mi je prosjek ulaska ispod 300.
Nadam se da moderator nece obrisati ovaj post jer je itekako povezan s temom,ali u sirem kontekstu.
http://oilpro.com/post/9962/now-offshore-drillers-swapping-newbuild-rig-orders-tankers