Ovako, ali nabrzaka bez detaljnije analize, ako sam dobro pohvatao, neka me netko ispravi ..
Tankerska prodaje dionice ulagačima iz čijih bi novaca onda kupila većinsko vlasništvo u novoj tvrtki.
Ukupno će biti 8,5 milijuna novih dionica ( 4+4,5 )
ako bude po najmanjem rasponu od 64 kune po dionici : 64*3,6 milijuna =230 milijuna HRK. Sadašnji kapital i rezerve jesu 206,3 milijuna kuna uz dug od 410 milijuna HRK.
Ispada da se dionice prodaju po 230 + 206,3 = ca. 436,3 milijuna kuna ukupnog kapitala ako izdanje uspije u cijelosti / 8,5 milijuna dionica = book od ca. 51 kunu.
Što bi reklo da se bez ikakvog poslovanja uz dosta veliku zaduženost od ca. 94 % dionica prodaje po minimalno ca. 1,26 pa i moguće viši omjer P/B??
Istodobno su malim dioničarima Tankerske plovidbe nudili koliko .. 0,2 booka??
Imajte na umu da je ovo nabrzaka izračunato te treba sve provjeriti..
lp
U jednom danu na jednoj dionici…ovo mi je rekord 🙂
Po izračunu kolege plavog ide to na 1500 kn… [emo_smijesak]
Nemam dionice TNPL…
Malim se ulagateljima u Hrvatskoj, pak, dionice nude uz najnižu vrijednost pojedinačne prijave za kupnju dionica od tisuću kuna, a postojeći dioničari Tankerske plovidbe mogu svoje dionice u Tankerskoj zamijeniti na način da se jedna dionica Tankerske mijenja za 8 dionica TNG-a.
Društvo TNG osnovano je krajem kolovoza 2014. godine s ciljem izdvajanja brodova za prijevoz naftnih prerađevina za potrebe dokapitalizacije kroz IPO. Kapital društva TNG trenutno iznosi 255 milijuna kuna i podijeljen je na 4.000.000 dionica bez nominalne vrijednosti.
http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Javna-ponuda-dionica-tvrtke-Tankerska-Next-Generation
255 000 000/4 000 000= 63,75*8 = 510 bi trebala biti cijena 1 TNPL da bi se dobila adekvatna vrijednost u 8 dionica TNG, dakle ovo je kupnja s debelim diskontom
Isto tako kažu da će cijena biti u rasponu 64 do 77 kuna, pa je u biti minimalna cijena koja bi trebala biti 1 TNPL 64*8=512,a maksimalna 77*8=616, kako se u tekstu iznad vidi da im jeftinija nafta više odgovara s obzirom da im znatno diže vozarine, mogao bi ovo biti jako lijep IPO,a i ono što slijedi poslije IPO-a
velim 1:20 mogu mijenjati. Ovako je old generation trenutno dionica sa puno većom perspektivom. izvješće bi za 2014 moglo biti odlično. za početak 500+ nam je garantirano.
za početak 500+ nam je garantirano.
samo ako cijeli proces i javna ponuda prođu uspješno…a što ako ne uspiju, tj. propadne?
Evo malo elementarne matematike za one koji ne razumiju:
255 mil. je trenutni kapital TNG-a i vlasnik je 100% TNPL
Znači 255 mil / 626385 dionica iznosi 407,1 kn…..
To znači da svaka dionica u TNPL-u nosi i 407,1 kn-u u TNG-u
Drugim riječima konverzija bi se isplatila kada bi pretpostavio da TNPL bez TNG-a vrijedi 102,9 kn po dionici (to je uz pretpostavku da će cijena biti 510)…
Ko voli nek izvoli…
“‘Dalmacija’ će biti prvi eko brod u floti Grupe, prvi takav brod koji plovi pod hrvatskom zastavom uopće. TNG je orijentiran na nove generacije eko brodova, koji će trošiti puno manje goriva nego sadašnji i predstavljaju novi standard u svjetskom brodarstvu. TNG posluje profitabilno i stabilno s obzirom da su oba naša broda ugovorena po dobrim uvjetima. Bitno je naglasiti da TNG 100 posto svojih prihoda ostvaruje na međunarodnom tržištu te je poslovanje tvrtke u cijelosti otporno na događanja i gospodarsku krizu u Hrvatskoj i regiji. U javnoj ponudi želimo prikupiti 40 milijuna dolara koje bismo uložili u kupnju novih brodova”, kaže direktor Tankerske Next Generation John Karavanić
http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Javna-ponuda-dionica-tvrtke-Tankerska-Next-Generation
Dakle ne moraš imati dionice da bi upisao nove TNG,a cijena će se znati 06.03. između 64 i 77 kuna. Da li se isplati mjenjati 1 TNPL za 8 TNG neka si svatko izračuna i razmisli, meni se ovo čini dosta dobro.
Raspon između 510 i 610 kn?
TNPL vrijedi u svakom trenutku 2000 kn po dionici. Firma se može likvidirati kad veliš eks. Sve vrlo likvidna imovina.
TNPL se neće likvidirati tako da tih 2000 kn nikad nećeš vidjeti. dakle ostaje osnovno pitanje: što će biti s cijenom TNPL na burzi ukoliko ne uspije ovaj IPO???