@MyMoney
po tome što pišete, puno bolje je ulagati u strane brodare koji imaju tradiciju isplate dividende i korektnog odnosa prema dioničarima. A ni kotiranje na NYSE nije zanemarivo.
Ovi iz Tankerske bi po meni trebali jamčiti određeni prinos budućim dioničarima TNG-ja. Najbolje bi bile povlaštene dionice s garantiranim prinosom.
U suprotnom OMF-ovi će se opet kockati s našim mirovinama.
Ali koliko malih ulagača sa ZSE ima pristup stranim burzama? Budimo realni, većina ljudi tu ulaže premalo novca, a da bi se upuštala u špekulacije na NYSE. Fondovi mogu ulagati vani, ali 99 posto malih ulagača teško.
A što se tiče jamstva dividendnog prinosa, to kod nas i nije neka garancija. Imali smo jamstvo isplate dividende u Cebi, pa znamo kako je završilo. I jamstvo i sama banka.
@MyMoney
po tome što pišete, puno bolje je ulagati u strane brodare koji imaju tradiciju isplate dividende i korektnog odnosa prema dioničarima. A ni kotiranje na NYSE nije zanemarivo.
Ovi iz Tankerske bi po meni trebali jamčiti određeni prinos budućim dioničarima TNG-ja. Najbolje bi bile povlaštene dionice s garantiranim prinosom.
U suprotnom OMF-ovi će se opet kockati s našim mirovinama.
Ali koliko malih ulagača sa ZSE ima pristup stranim burzama? Budimo realni, većina ljudi tu ulaže premalo novca, a da bi se upuštala u špekulacije na NYSE. Fondovi mogu ulagati vani, ali 99 posto malih ulagača teško.
A što se tiče jamstva dividendnog prinosa, to kod nas i nije neka garancija. Imali smo jamstvo isplate dividende u Cebi, pa znamo kako je završilo. I jamstvo i sama banka.
[/quote]
Apsolutno svi mogu ulagati vani,kod stranog brokera ima neki minimum od 5 ili 10 tis $ ne sjećam se više točno,preko domaćeg brokera ni toliko.
Ako je nekome problem tih 10000$ onda za njega nisu ni dionice,a mislim da ipak 99% ulagača ovdje ima veće portfelje od toga.
Postoje veliki troškovi transakcija, skrbničkog računa, minimalnih provozija itd, što investiranje u inozemstvi čini kompliciranim i skupim većini malih ulagača iz HR. A i precjenjujete financijsku moć malih ulagača. Većina ih ima možda 100.000 kuna, ako i toliko.
Ali nije bitno. Meni je osobno teško odlučiti ići na strane burze, pratiti trendove na više tržišta, komplicirati sa svom tom papirologijom i naknadama itd. Ali tko ima volje i love, nek izvoli.
OT: minimum za ulaganje u Americi je nekih 2000 usd i uopće nije komplicirano niti su veliki troškovi itd.
TNPL i USD:
9/01/15 14:02 GMT //
GOLDMAN SEES EUR/USD REACHING PARITY BY END-2016
GOLDMAN EURUSD F’CAST FOR 2017 REVISED TO 0.9
..dakle Goldman Sachs zove EUR/USD na 0,9 u 2017.
U odnosu na 1,36 krajem 2013. godine i BV Tankerske od 1600 kn koji je prilično jednak tadašnjem NAV-u, samo po osnovi tečajnih razlika to bi nam moglo donijeti rast BV-a i NAV-a od oko 50% u kunama, ako kuna dodatno ne deprecira?!
A valuacije tankera su poprilično narasle od onda.. TNPL in a sweetspot?
Usput, predlagao sam im da iskorite onaj pionirski rast bulkera da se riješe dijela suhe flote i kupe kojeg tankera koji su zaostajali s oporavkom i rulali po dnu. Šteta, moglo se tu fino zaradit i imali bi ekonomiju obujma na svojoj strani. U tankerima su i inače konkurentniji nego u bulkerima. Oh, well..
hm a što je sad ovo?
Tankerska eyes IPO
Croatian owner Tankerska Plovidba is mulling its options to raise money to expand its products tanker fleet after splitting the company.
It has formed a spin-off called Tankerska New Generation (TNG) to own and run its clean ships and will grow the number of vessels it controls.
General manager Mario Pavic told TradeWinds: “An IPO is one of the ideas we are looking at.”
Another option could be a private placement of shares, but nothing has yet been finalised, he added.
Tankerska has two products tankers of around 52,000 dwt already in the water, both built in 2011 in Croatia.
Pavic also revealed a newbuilding is due for delivery this year from SPP Shipbuilding in Korea.
Tankerska itself, which is listed in Zagreb, itself will continue to operate five crude carriers – two aframaxes and three suezmaxes – and seven bulkers.
A new listing could take place in Zagreb as soon as the end of January.
Tankers
Gary Dixon in London
09 January 2015, 11:22 GMT
@ gorgija
Valjda su skužili da će si ako krenu na IPO navalit na vrat regulatora i bijesne male ulagače zbog onoga što su radili u prošlosti(netrasparentnost, delistiranje…). Isto tako, fondovi (pogotovo mirovinski) koji bi sudjelovali u takvom poslu sigurno bi bili pod izvanrednim nadzorom regulatora. A to si fond menageri baš i ne žele…
Prošlo je vrijeme kad se moglo farbati male investitore bez posljedica. Tu je i prospekt koji netko mora potpisati. Negativan publicitet baš i nije poželjan među investicijskim društvima.
ipo , bilo ovdje, bilo drugdje, je izvanredna vijest jer znač priljev čistog, nedžničkog novca. i taj novac neće biti dan na lijepe oči već na temelju dosadašnjefg poslovanja i izgleda za buduće. nemam dokaza, ali mislim da oni koji budu uplatili koji milijun kuna če bolje znati od grobexa vrijedi li tnpl ili ne vrijedi.
kolege, zadržao sam vrlo solidnu količinu tankerske usprkos svemu! po meni je ipo odlična vijest i ne vjerujem da će se vlasnička ekipa i dalje igrati sa malima, a planira listing na ino burzi. drugo je pitanje što i koliko će ponuditi!
s obzirom da tankeri idu solidno, možda bi najbolje bilo imati i stare i nove.
molim vaša mišljenja!
Kao prvo, nemam TNPL.
Drugo, nije mi jasno zašto se ide u ovakav IPO? Zašto nova firma?
Ako treba novaca i može ga se “dobiti” na tržištu, zašto ne preko ponude dionica TNPL?
Mislim, te će firme i onako biti usko povezane i teško da će se nova firma gledati odvojeno od TNPL?
… ili sam nešto propustio…?
@Zlatek
puno toga kolega 🙂 trebali bi pročitati barem zadnjih 30-40 stranica o ovoj temi, te naravno pritom uključiti sive stanice kako bi razaznali bitne od nebitnih informacija (kojih je barem 80%)
za zlateka – tnpl je u većinskom vlasništvu zaklade, a korisnici zaklade su uprava i djelatnici, sadasnji i bivši. statut zaklade zabranjuje dokap jer se željelo spriječiti razvodnjavanje i neprijateljsko preuzimanje. tako barem glasi njihovo objašnjenje, ali u toj priči nije sve tako kolektivno i plemenito. uglavnom, vlasnička struktura matice tnpl je zacementirana, ali ne i postojećih ili možebitnih tvrtki kćeri npr nekst đenerejšn.
Znaci, ništa novo ni drugačije.
To se radi samo da bi se zaobišao statut zaklade.
Pitanje: zar netko misli da bi se kretanje cijene nove dionice mogla kretati u suprotnom smjeru od postojece TNPL? (naravno, ako ce se obje kompanije voditi posteno!)